شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

تماس تصویری پیام‌رسان سروش، مشترکان تمامی اپراتورها را به زحمت انداخت

ابتکار عمل سروش در ارائه سرویس تماس تصویری، بدون هماهنگی با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، مشترکان تمامی اپراتورها را به دردسر انداخت.

تماس تصویری پیام‌رسان سروش، مشترکان تمامی اپراتورها را به زحمت انداخت

به گزارش شمانیوز، ماجرا این بود: اخیرا اعتراضی توسط یکی از کاربران فضای مجازی درباره تماس تصویری پیام‌رسان سروش و اتمام بسته اینترنتی منتشر شده که قول پیگیری این موضوع داده شد.

 

مسئولان سازمان تنظیم مقررات ارتباطات رادیویی ضمن بررسی این موضوع و ارائه تذکرات لازم در ادامه این مساله را به لحاظ فنی مورد بررسی قرار دادند.

 

پس از بررسیها مشخص شد که مشکلات از جانب پیام‌رسان سروش بوده و در آن بازه زمانی تمامی اپراتورها، تعرفه تماس تصویری سروش را به نرخ بین‌الملل محاسبه می‌کرده‌اند.

 

دلیل عدم اعمال تخفیف بر ترافیک سرویس مکالمه تصویری این پیام‌رسان داخلی، استفاده سروش از پروتکل‌هایی غیر از پروتکل‌های پیش فرض بوده است.

 

 

با توجه به اینکه موضوع به سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی اطلاع داده نشده بوده، تعرفه استفاده از آن سرویس از سوی رگولاتوری ارتباطات معادل تعرفه استفاده از ترافیک خارجی لحاظ شده و اپراتورهای ارتباطی هم ملزم به اعمال این تعرفه در شبکه‌شان بوده‌اند.

 

با توجه به اینکه مسئولیت کاهش تعرفه (نیم بها، یک سوم و یا رایگان) برای تولیدکنندگان ترافیک داخلی، با سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی (رگولاتوری) است، تعرفه تماس تصویری سروش در تمامی اپراتورها با نرخ بین‌الملل محاسبه می‌شده که بعد از رسانه‌ای شدن موضوع، اپراتورها اقدام به رفع این مشکل کردند.

 

مجید حقی-  معاون نظارت و اعمال مقررات رگولاتوری هم در این باره گفته است: توصیه ما این است اگر پیام‌رسان بومی قصد دارد سرویس جدیدی ارائه دهد، هم سازمان تنظیم مقررات و هم اپراتور‌ها را در جریان بگذارد.

 

وی درباره جزییات این اتفاق می‌گوید که مشکلات ناشی از این بود که پیام‌رسان سروش سرویس ویدیو کال را بر اساس پروتکل خاص خود ارائه می‌کرد که این پروتکل در اپراتور‌ها شناسایی و بر اساس تعرفه ترجیحی محاسبه نشده است.

گزارش :معصومه افلاکی

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied