شمانیوز
شما نیوز

فولادگر در گفتگو با شمانیوز:

روند پیش‌فروش خودروها باید تغییر کند/ نمی‌توان انتظار داشت قیمت خودرو در سال 99 کاهش یابد

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: روند پیش‌فروش خودرو باید تغییر کند و تا زمانی که این مشکل حل نشود، میان عرضه و تقاضا توزان برقرار نخواهد شد.

روند پیش‌فروش خودروها باید تغییر کند/ نمی‌توان انتظار داشت قیمت خودرو در سال 99 کاهش یابد

حمیدرضا فولادگر، عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: متأسفانه نحوه پیش‌فروش خودرو و ثبت‌نام متقاضیان از طریق سایت شرکت‌های خودروسازی، توازن عرضه و تقاضا را برهم ریخته است.

وی افزود: در حال حاضر صف تقاضا به حدی است که خودروسازها توان عرضه خودرو به میزان تقاضا را ندارند.

 

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم با بیان اینکه نحوه فروش محصولات شرکت‌های خودروسازی باید تغییر کند، تأکید کرد: ابتدا بهتر است خودروسازان ثبت‌نام افرادی را که قبلاً از طریق سامانه ثبت‎‌نام موفق به نام‌نویسی خودرو شده‌اند را شناسایی و سپس نام‌نویسی دوباره آنها را ممنوع سازد و در مرحله بعد میان مابقی ثبت‌نام‌کنندگان، قرعه‌کشی برگزار کند و براساس قرعه به هر متقاضی خودرو واگذار شود.

 

فولادگر با اشاره به اینکه تولیدکنندگان توانایی تأمین نیازهای بازار را ندارند، یادآور شد: در حال حاضر با وجود شیوع ویروس کرونا این مسئله شدت گرفته و آسیب‌های بسیاری را به منابع مالی تولیدکنندگان خودرو وارد کرده است، البته تا آنجایی که من اطلاع دارم میزان تولید خودرو توسط خودروسازان در آستانه رسیدن به ظرفیت اسمی است.

 

وی یکی دیگر از عوامل گرانی خودرو را وجود موانع بسیار در انجام شماره‌گذاری خودروها عنوان کرد و گفت: بارها راهنمایی و رانندگی مشکلاتی اعم از استاندارد نبودن کیفیت خودروها و عدم سازگاری‌شان با محیط زیست را مطرح کرده؛ لذا ضروری است هرچه سریع‌تر این مشکلات برطرف شود تا روند شماره‌گذاری خودروهای تولیدی تسریع شود.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دهم تصریح کرد: از سویی دیگر مشکلات اصلی خودروسازان با رقابتی ساختن بازار رفع خواهد شد؛ بنابراین هرگونه کمک‌های مالی دولت به دو خودروساز بزرگ کشور فقط مُسکن موقتی و کوتاه‌مدت خواهد بود و تا زمانی که مشکل تولید قطعات، تأمین قطعات مورد نیاز از بازار خارجی و نیز آزادسازی واردات خودرو تحقق نیابد، نمی‌توان انتظار کاهش قیمت خودرو را در سال جاری داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied