شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان مطرح کرد:

تبدیل تهدید تحریم به فرصت در زنجیره فولاد

صادق جاهدخطیبی، مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان اظهار داشت: ما به عنوان یک صنعتگر، علاقه‌ای به ادامه‌دار شدن تحریم‌‌ها نداریم زیرا ارتباط با جهان سبب می‌شود تا امکان رد و بدل شدن دانش روز فراهم شود اما حال که دچار تحریم شده‌ایم باید از این فضا به عنوان فرصت استفاده کنیم.

تبدیل تهدید تحریم به فرصت در زنجیره فولاد

به گزارش شمانیوز به نقل از چیلان، صادق جاهد خطیبی گفت: به نظر می رسد در ایام تحریم، فرصت ها در مقایسه با زمانی که تحریم نیستیم خود را بیشتر نشان می دهند و به ویژه در حوزه معدن تلاش ها بیشتر می شود. وی بیان داشت: به طور نمونه صنایع فولادی کشور نیازمند زغال سنگ و سنگ آهن است و از زمان آغاز تحریم ها نگاه ویژه تری به معادن سنگ آهن و زغال سنگ کشور داشته ایم.

 

جاهد خطیبی توضیح داد: به طور نمونه پیش از تحریم ها از سنگ آهن با عیار ۵۶ و ۵۷ درصد استفاده می‌کردیم، اما امروز سنگ آهن‌های با عیار ۵۱، ۵۲ و ۵۳ درصد نیز مورد استفاده قرار می‌گیرند؛ همچنین سنگ‌‌های باطله که زمانی در کنار معادن دپو می‌شد امروز عیارشان را با پرعیارسازی منتقل نموده و مورد استفاده قرار می‌دهیم.

 

وی ادامه داد: در بخش فولاد نیز تحریم‌ها سبب شد اتفاقات خوبی را شاهد باشیم، از جمله در مصرف الکترود صرفه جویی کرده و مصرف آن به حداقل رسیده است. مدیرعامل شرکت گسترش صنایع و معادن ماهان ادامه داد: الکترود که پیش از این ۳.۲ کیلوگرم در هر تن فولاد مورد استفاده قرار می گرفت، امروز مصرف آن به ۲.۱ کیلوگرم در هر تن فولاد کاهش یافته است. وی افزود: تحریم ها سبب شد تا صنایع معدنی کشورمان بیشتر به خود اتکا کنند و شاهد خودکفایی در قطعات، تجهیزات و فناوری‌ها باشیم.

 

جاهد خطیبی خاطر نشان کرد: به طور نمونه فناوری پرد مرهون تحریم های دوره قبلی است، زیرا تا پیش از آن از فناوری میدرکس استفاده می کردیم که دانش آن از ژاپن و آمریکا می آمد، اما اکنون از فناوری پرد در کارخانه فولاد بافت استفاده می شود. این فعال معدنی گفت: امروز فولاد با تبدیل تهدید به فرصت، جایگزینی برای نفت و صادرات غیر نفتی شده است.

 

وی ابراز امیدواری کرد روزی فرا برسد که صنایع به ویژه صنایع معدنی کشورمان صادر کننده فناوری به اقصی نقاط جهان باشند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied