شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی/

سر و صدای یخچال به چه معناست و برای تعمیر یخچال خود باید چکار کنید؟

اگر سالهاست که از یخچال خود استفاده می کنید، یا به تازگی آن را خریداری کرده اید، ممکن است صداهای مختلفی که از آن می شنوید شما را نگران کرده باشد. در این مطلب قصد داریم تا انواع سر و صدای یخچال را بررسی کرده و برای تعمیر یخچال تان شما را راهنمایی کنیم تا خسارتی به این وسیله گرانبهای خود وارد نکنید.

سر و صدای یخچال به چه معناست و برای تعمیر یخچال خود باید چکار کنید؟

 

یخچال از جمله اولین وسایلی است که در هر خانه خریداری شده و زندگی بدون آن تقریبا غیر ممکن است. با وجود انواع مختلف یخچال در بازار از قبیل یخچال ساده، یخچال فریزر دوقلو، یخچال دو درب، ساید بای ساید و غیره، کارکرد تمامی آنها یکسان است و نیاز مبرم ما به استفاده از آنها بر هیچکس پوشیده نیست. بنابراین کارکرد صحیح و درست یخچال بسیار مهم است و اما اگر به درستی کار نکند، ما را دچار مشکل و دردسرهای بسیاری خواهد کرد. لذا باید نشانه های خرابی یخچال و صداهای یخچال که یکی از آنهاست را به خوبی شناخته و از آنها مطلع باشیم تا به موقع و قبل از جدی تر شدن مشکل برای تعمیر یخچال خود اقدام کنیم.

 

در این مطلب که به کمک تعمیرکاران حرفه ای و باتجربه کاراباما گردآوری شده، قصد داریم تا انواع صداهای تولید شده از یخچال را بررسی کنیم و مواردی را که نشان از وجود مشکل دارند مشخص نماییم، تا برای تعمیر یخچال فریزر و ساید بای ساید خود از راهنمایی متخصصین اینکار بهره مند شوید.

 

کاراباما مرکز تخصصی تعمیرات لوازم خانگی است که در تهران، البرز، گیلان و اصفهان فعالیت دارد. بیش از هزاران تعمیرکار متخصص انواع برندهای ایرانی و خارجی در کاراباما خدمات نصب، سرویس و تعمیر لوازم خانگی از جمله یخچال، لباسشویی، ظرفشویی، کولر گازی، تلویزیون و... را ارائه می کنند. ویژگی های خدمات کاراباما از جمله سرعت در ارائه خدمات، گارانتی 6ماهه، متخصصان باتجربه و هزینه های مقرون به صرفه و منصفانه، کاراباما را بهترین انتخاب برای تعمیرات لوازم خانگیتان می نماید. ثبت درخواست آسان و سریع از طریق سایت و یا تماس تلفنی و استفاده از دو اپلیکیشن تعمیرکار و مشتری، رضایت بالای خدمات کاراباما را به دنبال داشته است.

 

یخچال فریزرهای سامسونگ

 

یکی از بهترین برندهای یخچال که کیفیت بالایی دارد، سامسونگ است. یخچال های سامسونگ در انواع متفاوت و ظرفیت های متنوع تولید می شوند. سر و صداهای تولید شده از یخچال فریزرهای سامسونگ متفاوت است و بسیاری از آنها به معنای وجود مشکل در دستگاه نیست. بلکه تنها عملکرد کمپرسور یا بخش های دیگر دستگاه است که کارکرد صحیح خود را انجام می دهند. اما اگر صدای بسیار بلند و یا عجیبی از یخچال سامسونگ خود می شنوید، احتمالا نشان از وجود مشکل دارد و لازم است در این مواقع تعمیرات یخچال سامسونگ خود را به متخصصین مجرب بسپارید. زیرا سامسونگ برند گران قیمت و حساسی است و دستکاری ناشیانه آن می تواند خسارت زیادی به همراه داشته باشد.

 

کمپرسور یا موتور یخچال قسمتیست که وظیفه گردش مبرد در داخل یخچال را بر عهده دارد. معمولا با به کار افتادن کمپرسور صدای خرخر مانندی به گوش میرسد. البته در مدل های جدید سامسونگ این صدا شبیه به یک صوت بلند است. این اصوات طبیعی بوده و در صورتی که بیش از یک ساعت طول بکشد و یا آنقدر بلند باشد که از اتاق دیگر به گوش برسد، می تواند نشان از وجود مشکل باشد.

 

از دیگر صداهای رایج یخچال های سامسونگ، صدای تق تق است که به قولنج شکستن یخچال هم معروف است. این صدا نیز طبیعی است و بدلیل انقباض و انبساط لوله ها در داخل فوم یخچال در بدنه دستگاه به وجود می آید. معمولا این دسته از صداها در مدل های جدید پس از سالها به وجود می آید و جای نگرانی ندارد.

 

صدای قل قل کردن یخچال که از پایین و سمت کمپرسور ممکن است به گوش برسد، به دلیل وجود روغن در داخل کمپرسور است که به کندانسور راه یافته است و ممکن است بدلیل جا به جایی و نصب زودهنگام یخچال اتفاق بیوفتد. در این مواقع لازم است تکنسین متخصص یخچال را بررسی کند.

یز

 

یخچال فریزرهای ال جی

 

یکی دیگر از برندهای باکیفیت یخچال، ال جی است. ال جی انواع ساید بای ساید، یخچال های هوشمند، درب فرانسوی و... که از تکنولوژی های روز دنیا استفاده می کنند را تولید می نماید. علاوه بر صداهای خرخر کمپرسور، تق تق کردن و قل قل کردن یخچال که بررسی نمودیم، ممکن است صداهای دیگری نیز از یخچال ال جی خود بشنوید. در صورتی که این صداها شما را کلافه نموده اند، بهتر است با یک متخصص باتجربه برای تعمیرات یخچال ال جی خود تماس بگیرید. کاراباما می تواند در این زمینه به شما کمک نماید.

 

اگر سر و صدای یخچال ال جی شما از قسمت فریزر به گوش می رسد و به صورت غیر عادی زیاد است، می تواند به دلیل ایراد موتور فن اواپراتور باشد. اگر خنک بودن یخچال کاهش یافته یا زمان یخگیری افزایش یافته است، دلیل دیگری بر خرابی موتور فن اواپراتور است. همچنین، بر اثر استهلاک و به مرور زمان با ساییده شدن لرزه گیرها و محافظ های پلاستیکی موتور، ویبره و لرزش موتور بیشتر شده و ممکن است سر و صدای بلندتری نیز تولید نماید. اگر صدای چکه آب از یخچال می شنوید اما نشتی آب از هیچ کجا مشاهده نمی شود، این صدا طبیعی بوده و به ریخته شدن آب در سینی تخلیه که در ذوب برفک ها به وجود آمده مربوط می گردد. در صورتی که موارد دیگری وجود دارد که شما را آزار می دهد، برای اطلاعات بیشتر می توانید به وبسایت کاراباما مراجعه کنید.

 

یخچال فریزرهای جنرال الکتریک

 

یکی از بهترین برندهای خارجی معتبر لوازم خانگی جنرال الکتریک است. این برند آمریکایی با تولید یخچال فریزرهای باکیفیت در ظرفیت های مختلف و انواع متفاوت تک درب، دو درب، درب فرانسوی و... توانسته است رضایت تمامی سلیقه ها را جلب نماید. اضافه بر آنچه تاکنون گفته شد، بوق زدن یخچال نیز از جمله مواردیست که باید مورد توجه باشد. بوق کشیدن یخچال در برخی موارد نشان از باز بودن درب به مدت طولانی دارد. در سایر موارد این صدای بوق به منزله هشدار بوده و نشان از وجود مشکل در یخچال جنرال الکتریک شما دارد. مشکل یخچال می تواند جدی باشد به طوری که شما را به تعمیر یخچال جنرال الکتریک خود نیازمند کند. در این شرایط هشیار بوده و تنها به متخصصین مجرب و معتمد اعتماد کنید. کاراباما با ارائه گارنتی معتبر بعد از اتمام تعمیرات، شما را از تضمین کیفیت خدمات خود آسوده می نماید.

 

بوق زدن یا بوق کشیدن یخچال که همان بیپ بیپ کردن ممتد است در هنگام بالا رفتن دمای داخل یخچال اتفاق می افتد. ممکن است این مشکل به دلیل خرابی قطعه ای از یخچال باشد که عیب یابی آن به تخصص و تجربه بالا احتیاج داشته باشد. ایراد در مجموعه یخساز یخچال، برد الکترونیکی، یخ زدن اواپراتور، مسدود شدن دریچه هوا یا فن فریزر و لاستیک درب یخچال می تواند از جمله دلایل بوق کشیدن یخچال باشد.

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied