شمانیوز
شما نیوز

بانک پاسارگاد 350 هزار ماسک N95 و 10 هزار واحد لباس مخصوص بیماران کرونایی اهدا کرد

در مراسمی با حضور دکتر علیرضا زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران و دکتر قاسمی مدیرعامل بانک پاسارگاد، 350 هزار ماسک N95 و 10 هزار واحد لباس مخصوص بیماران کرونایی از طرف این گروه به کلیه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اهدا شد.

بانک پاسارگاد 350 هزار ماسک N95 و 10 هزار واحد لباس مخصوص بیماران کرونایی اهدا کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از تابناک، مجید قاسمی، مدیرعامل بانک‌پاسارگاد در این مراسم از حمایت مادی و معنوی این مجموعه از هر پروژه تحقیقاتی و تولیدی برای ساخت واکسن بیماری کرونا و همچنین تولید دارو برای این بیماری خبر داد.

 

در این مراسم دکتر قاسمی ضمن تشکر از دکتر زالی با بیان اینکه شواهد و بررسی‌های داخلی و بین‌الملی نشان می‌دهد، جامعه پزشکی و درمانی کشور عملکرد قابل قبولی داشته‌اند، ادامه داد: از ابتدای تأسیس بانک‌پاسارگاد در خصوص مسئولیت اجتماعی برنامه‌ی جدی داشتیم و نخستین شرکت بورسی هستیم که هر سال در کنار ترازنامه، گزارش مسئولیت‌اجتماعی خود را نیز منتشر کرده‌ایم.

 

وی ادامه داد: در حوزه‌ی بهداشت و درمان طی چند سال اخیر ظرفیت‌هایی را اضافه کرده‌ایم. به طور مثال در مأموریتی که با هماهنگی با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای گروه مالی پاسارگاد تعریف کرده‌ایم، قرار است حدود 7 هزار تخت بیمارستانی را در نقاط مختلف کشور، در قالب شهرک‌های سلامت بسازیم. در حال حاضر احداث اولین بیمارستان شهرک سلامت در شهرستان قم آغاز شده‌است و پیشرفت قابل توجهی هم داشته‌است.

 

وی ادامه داد: در تمام این مراکز قرار است 60 درصد از تخت‌ها با تعرفه‌های عمومی و دولتی و 40 درصد با تعرفه‌های غیردولتی خدمات ارائه دهد تا مردم بتوانند به‌طور عادلانه از کلیه‌ی امکانات این مراکز استفاده کنند.

 

وی ضمن دعوت از دکتر زالی برای بازدید از این مرکز که در شهر قم در حال ساخت و در مراحل تکمیلی به سر می برد، گفت: 650 تخت این بیمارستان در مرحله‌ی نخست به بهره‌برداری خواهند رسید.

 

مدیرعامل بانک‌پاسارگاد ادامه داد: همچنین در شهرهای مشهد، قزوین، کرج، اهواز و تهران در حال ساخت بیمارستان با ظرفیت 1500 تختخواب هستیم که 500 تخت به بیماران خاص و سرطانی اختصاص خواهد داشت.

 

دکتر قاسمی با بیان اینکه در جریان سیل سال گذشته 110 مدرسه ویران شد، افزود: گروه مالی پاسارگاد ساخت 30 مدرسه را تقبل کرد که چنانچه با ویروس کرونا مواجه نمی‌شدیم بسیاری از این مدارس تاکنون به بهره‌برداری رسیده‌بودند.

 

وی در خصوص اقدامات بانک‌پاسارگاد در دوران شیوع بیماری کووید 19 ادامه داد: بانک پاسارگاد از ابتدای وقوع بحران کرونا در کشور، سعی کرده‌است در حد توان خود، تجهیزات مورد نیاز برای حمایت و حفاظت از کادر درمان و پزشکی و همچنین عموم مردم در کشور را فراهم کند و در همین راستا خدمات خاصی را ارائه داده‌است.

 

به عنوان مثال ایجاد امکان ویزیت مجازی مردم از طریق سیستم تله‌مدیسین، ارسال تجهیزات محافظتی کادر درمان و همچنین راه‌اندازی مرکز پایش سلامت توسط شرکت نسیم سلامت پاسارگاد برای ارائه‌ی خدمات به همکاران در نظام بانکی از جمله‌ این اقدامات است. وی خاطرنشان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم همکاران نظام بانکی با مردم، میزان شیوع ویروس کرونا در بین این عزیزان بسیار بالا است. به‌‌طوری‌که از بین تعداد بسیار زیاد مبتلایان در نظام بانکی، 80 نفر از همکاران در مسیر ارائه‌ی خدمات به هم‌میهنان به این بیماری مبتلا و به شهادت رسیدند. مرکز پایش سلامت همکاران در بانک‌پاسارگاد با هدف کاهش مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی، ایجاد شد. با این اقدام شرایطی را فراهم کردیم که به نوبه‌ی خودمان بار اضافی بر دوش کادر درمان نباشیم و از طرفی برای همکارانمان در بانک و گروه مالی پاسارگاد امنیت خاطری برای ارائه‌ی خدمات به بهترین شکل ممکن ایجاد کنیم.

 

وی افزود: امروز نیز در بخشی دیگر از حمایت‌های گروه مالی پاسارگاد، 350 هزار ماسک N95 و 10 هزار لباس مخصوص ویزیت بیماران کرونایی به کلیه‌ی دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور اهداء کردیم.

 

وی در پایان تصریح کرد: بانک‌پاسارگاد آمادگی خود را برای حمایت مالی از تولید واکسن این بیماری، داروهایی که برای تشخیص این بیماری نیاز است و به‌طور کلی حوزه‌هایی که می‌تواند در خدمت فناوری این کار باشد، اعلام می‌کند.

 

در ادامه‌ی این مراسم، دکتر زالی، فرمانده ستاد عملیات مقابله با کرونا در کلانشهر تهران، ضمن تبریک ماه مبارک رمضان از مدیریت گروه مالی پاسارگاد به دلیل اقدامات مؤثر این مجموعه تشکر کرد.

 

وی ادامه داد: بسیار خوشحال هستم که امروز در راستای ایفای مسئولیت‌های اجتماعی گروه مالی پاسارگاد، بخش قابل توجهی از کمک‌ها جهت تقویت اقدامات حفاظتی برای پیشتازان عرصه‌ی ارائه‌ی خدمات در بیمارستان‌ها و مراکز بهداشتی درمانی تخصیص داده ‌شده‌است. این بخشی از جریان پیوسته‌ی کمک‌های گروه مالی پاسارگاد است که از همان روزهای آغازین توسط این گروه ارائه شده‌است.

 

وی ادامه داد: حماسه‌ی جدیدی در عرصه‌ی ارائه خدمات پزشکی از زمان شیوع کرونا در کشور شکل گرفته است. امروز جامعه‌ی پزشکی ما تابلوی بدیعی از رشادت در خدمات‌رسانی را به تصویر کشیده‌اند.

 

وی تأکید کرد: نظام‌های اقتصادی و مالی کشور نیز در این مسیر بسیار مشارکت کردند، ولی عمدتاً مشارکت حمایتی و لجستیکی همواره شکل غیرمستقیم داشته‌است، اما اقداماتی مثل مشارکت بانک‌پاسارگاد برای ساخت بیمارستان، مدل متفاوتی از حمایت از سیستم سلامت است. این سرمایه‌گذاری‌ها منتج از مسئولیت اجتماعی است. این حمایت‌ها، دفاع از تیم پزشکی در خط مقدم مبارزه با کرونا است. در مبارزه با کرونا یکی از مهم‌ترین فاکتور‌ها این است که تیم پزشکی احساس خطر نکند و تجهیزات پزشکی مناسب، قوت قلبی برای کادر درمانی است.

 

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر با کمک وزارت بهداشت و تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی در سراسر کشور، در زمینه‌ی تأمین وسایل حفاظتی وضعیت مطلوب‌تری نسبت به روزهای آغازین این بحران داریم. اما با توجه به استمرار این بیماری و افزایش مراجعات در بخش‌های مختلف درمانی، تیم‌های درمانی و بهداشتی، مانند سابق نیازمند استفاده از وسایل حفاظتی هستند که می‌توانیم همه‌ی این نیازها را به طریقی مشابه آنچه امروز از بانک‌پاسارگاد شاهد بودیم، تأمین کنیم.

 

دکتر زالی ادامه داد: بانک‌پاسارگاد اقدام بسیار شایسته‌ای را در زمینه‌ی پایش سرمایه‌انسانی خود، بیماریابی و حمایت‌های مورد نیاز از آنها انجام داده‌است. این اقدام می‌تواند به‌عنوان یک الگو، راهکار بسیار مناسبی برای سایر سازمان‌ها و دستگاه‌های اجرایی برای صیانت از سرمایه‌ی انسانی خود باشد که و پیشنهاد دادم این اقدام به صورت یک برنامه مدون به ستاد داده ‌شود تا بتوانیم به‌عنوان یک تجربه‌ی خوب در اختیار سایر سازمان‌ها قرار دهیم.

 

وی تصریح کرد: نکته‌ی دیگری که با بانک‌پاسارگاد مورد توافق قرار گرفت، بحث ایجاد یک بودجه‌ی پژوهشی و اعتبار مناسب برای حمایت از فناوری‌های نوین در زمینه‌ی تشخیص و درمان بیماری کووید 19 است. ارا‌ئه‌ی داروهای جدید، تست‌های غربالگری، ایجاد روش‌های نوین، انجام تست‌های تشخیصی، مداخلات درمانی و در نهایت تهیه‌ی واکسن از موارد این توافق بود. بانک‌پاسارگاد آمادگی خود را برای حمایت مالی از این بخش‌ها اعلام کرده‌است که خبر بسیار نویدبخشی است. استمرار این حمایت‌های مالی که می‌تواند پشتیبان تیم‌های درمانی و تحقیقاتی ما در مقابله با ویروس کرونا باشد، از جایگاه بسیار ویژه‌ای برخوردار است. این حمایت‌ها علاوه بر آنکه اثرات بسیار خوب و روحیه‌بخشی برای تیم‌های درمانی ما دارد، می‌تواند الگوی خوبی برای سایر سازمان‌ها باشد.

 

وی افزود: حمایت‌های گروه مالی پاسارگاد از همان روزهای آغازین و از قم که کانون بحرانی شیوع این بیماری بود، آغاز شد. استفاده از ظرفیت‌های پزشکی از راه دور و سیستم تله‌مدیسین در 6 نقطه از این شهرستان، از جمله اقدامات این گروه مالی بود که طبق گزارش‌ها، بخش عمده‌ای از بار مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را در روزهای پرتراکم اولیه کاهش داد. متخصصان در گروه مالی پاسارگاد دستگاهی را ابداع کرده‌اند که پزشک از راه دور بتواند برخی از پارامترها را از قبیل نوار قلب، وضعیت تنفسی، صدای ریوی، معاینات بالینی و ... بررسی کند که می‌تواند به عنوان یک الگوی جدید از مداخلات طبی مورد توجه قرار گیرد.

 

فرمانده ستاد مقابله با کرونا در تهران اظهار داشت: در دوران بحران کرونا سختی‌هایی داشته‌ایم، ولی در کنار این نکات تلخ، مسائل شیرینی مثل همبستگی‌های اجتماعی، ایجاد انسجام در بین گروه‌های مردمی را نیز شاهد بوده‌ایم. نکته‌ای که در این دوران باید به آن توجه کرد بحث خلاقیت و نوآوری است؛ یعنی در سایه‌ی کرونا جوانان دست به اقدامات نوآورانه بزنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied