شمانیوز
شما نیوز

وزیر اقتصاد:

مجموعه ای که تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری ابلاغ شده، جامع و فراگیر است

وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: مجموعه ای که تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی مقام معظم رهبری ابلاغ شده جامع و فراگیر است.

مجموعه ای که تحت عنوان سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی از سوی رهبری ابلاغ شده، جامع و فراگیر است

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک رفاه، دکتر فرهاد دژپسند در برنامه رهیافت رادیو اقتصاد با بیان این مطلب اظهار داشت: مقام معظم رهبری وجوه گوناگون ضرورت های تحول در اقتصاد را در مجموعه  سیاست های کلی اقتصاد مقاومتی مورد توجه قرار داده اند.

 

 وی افزود: علی رغم اعمال بدترین، ظالمانه ترین و پیچیده ترین نوع تحریم ها بر کشور، حجم تجارت خارجی سال 98 و 97 تفاوت چندانی ندارد.

 

وی افزود: به رغم تمامی تحریم ها و فشارهای بین المللی، کشور توانسته حدود 43 تا 44 میلیارد دلار واردات، و همچنین بیش از  41 میلیارد دلار صادرات غیر نفتی داشته باشد که این نشان از ظرفیت بالای اقتصاد ایران دارد.

 

 وزیر امور اقتصادی و دارایی گفت: از مجموع واردات کشور 85 درصد مربوط به کالاهای واسطه ای، سرمایه ای و مواد اولیه است.

 

دژپسند تصریح کرد: بخش کشاورزی کشور در سال های گذشته به رغم تمامی مشقت ها و مشکلات، رشد خوبی را تجربه کرده است.

 

وزیر امور اقتصادی و دارایی در ادامه مصاحبه به مقوله بهبود فضای کسب و کار در کشور اشاره کرد و گفت: مقررات زدایی یکی از مقولات مربوط به بهبود بخشی به فضای کسب و کار است.

 

 وی افزود: کاهش حضور دولت در اقتصاد از جهت تصدی های اقتصادی از دیگر فاکتورهای بسیار مهم در این زمینه است که می تواند از مجاری واگذاری ها صورت گیرد.

 

 دژپسند تصریح کرد: خوشبختانه در بخش مقررات زدایی و تسهیل صدور مجوز ها برای راه اندازی و تسهیل فعالیت کسب و کارها، طی سال های اخیر اقدامات خوبی در کشور انجام شده است.

 

وی ادامه داد: هم اکنون سایت پیشخوان مجوزهای کشور (G4B.ir) پنجاه و دو درصد مجوزها را پوشش داده است، به نحوی که دیگر متقاضیان کسب و کار، نیاز به مراجعه حضوری ندارند،  به عبارتی تمامی فرآیندها به صورت الکترونیکی انجام می شود.

 

 وی با بیان اینکه برای واگذاری دارایی ها انواع و اقسام مدل ها و روش ها وجود دارد، اظهار داشت: دارایی های دولت یک مقطعی در قالب مزایده واگذار شد و حواشی زیادی به همراه داشت ولی خوشبختانه در روش واگذاری دارایی های دولت تجدید نظر اساسی صورت گرفته است.

 

دژپسند خاطرنشان کرد: واگذاری ها تا جایی که امکان دارد از طریق بورس انجام خواهد شد چرا که بورس یک محیط شفاف، شیشه ای و کاملا رقابتی است.

 

وزیر اقتصاد گفت: جدا از این برای واگذاری ها روش های فراگیر مثل صندوق های سرمایه گذاری قابل معامله در بورس (ETF) طراحی و به مرحله اجرا در آمد.

 

وی افزود: پذیره نویسی صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم (ETF) که از چندی پیش در کشور آغاز شده است از جمله این موارد است.

 

دژپسند اظهارداشت: باقیمانده سهام دولت در بانک های ملت، تجارت و صادرات و شرکت های بیمه البرز و اتکایی امین در قالب صندوق سرمایه گذاری واسطه گری مالی یکم (ETF) و از طریق پذیره نویسی در حال واگذاری است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied