شمانیوز
شما نیوز

اصلاح حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ در دستور کار شورای عالی کار

رئیس سازمان بازرسی کل کشور گفت: بر اساس پیگیری‌های انجام شده با وزیر کار مقرر شد افزایش حداقل دستمزد کارگران در دستور کار قرار گیرد.

اصلاح حداقل دستمزد کارگران در سال ۹۹ در دستور کار شورای عالی کار

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان : حجت‌الاسلام درویشیان رئیس سازمان بازرسی کل کشور در جلسه شورای عالی قوه قضاییه به ارائه گزارشی از وضعیت بازار خودرو پرداخت و اظهار کرد: شرکت‎های خودروساز از اسفند ماه سال گذشته هیچ اعلامی مبنی بر فروش فوری نداشته‎اند. در مرداد ماه ۱۳۹۷ نیز به ‎مدت یک‎سال تصمیم گیری درباره قیمت خودرو به ستاد تنظیم بازار سپرده و عملاً شورای رقابت از گردونه قیمت گذاری کنار گذاشته شد. با این‎که مدت یک‎ساله مذکور بیش از ۶ ماه است که اتمام یافته، شورای رقابت همچنان در این فرآیند دخیل نیست؛ در حالی که قیمت گذاری پیشنهادی این شورا با آنچه به‎ صورت رسمی اعلام شده، اختلاف فاحش دارد.

 

رئیس سازمان بازرسی کل کشور ادامه داد: در جلسه‌ای که با وزیر صمت برگزار شد، مقرر شد این وزارتخانه اختیارات شورای رقابت در قیمت گذاری خودرور را با قید فوریت همچون گذشته به این شورا بازگرداند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به پیگیری‌های این سازمان درباره مطالبه افزایش دستمزد کارگران در سال ۹۹ گفت: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته و گفت‌وگو با وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مقرر شد شورای عالی کار در هفته جاری تشکیل جلسه داده و موضوع افزایش حداقل دستمزد کارگران و افزایش حق مسکن آن‌ها در سال جاری را در دستور کار قرار دهد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied