شمانیوز
شما نیوز

ملکی در گفتگو با شمانیوز:

تصمیم شورای رقابت تأثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت

عضو کمیسیون صنایع مجلس و عضو ناظر شورای رقابت گفت: ورود شورای رقابت به مسئله خودرو می‌تواند ستاد تنظیم بازار را در رعایت فرمول قیمت‌گذاری جدید یاری کند و تأثیر مثبتی بر بازار خواهد گذاشت.

تصمیم شورای رقابت تأثیر مثبتی بر بازار خودرو خواهد گذاشت

ولی ملکی، عضو کمیسوین صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، اظهار کرد: ورود شورای رقابت به مسئله خودرو می‌تواند ستاد تنظیم بازار را در رعایت فرمول قیمت‌گذاری جدید یاری کند و تأثیر مثبتی بر بازار خواهد گذاشت.

 

وی افزود: قرار بود زمانی شورای رقابت یک رگولاتوری یا تنظیم‌گر بخشی طراحی کند که از دستورکارش خارج شد، ولی امروز با تنظیم این رگولاتوری با مشارکت نهادهای ذی‌ربط و ذی‌نفع هستند، هنوز هم می‌تواند وضعیت قیمت خودرو را سروسامان دهد؛ لذا ورودش هیچ ضرری ندارد، بلکه فواید هم دارد.

 

عضو ناظر شورای رقابت با بیان اینکه اگر حباب خودرو بیش از این بزرگ شود، تمام مملکت را تحت تأثیر منفی قرار خواهد داد، بیان کرد: تصمیمات شورای رقابت در خصوص قیمت خودروها نباید رها شود و اگر این تصمیمات نادیده گرفته و به آنها عمل نشود، وضعیت بازار خودرو آشفته‌تر از گذشته خواهد شد.

 

ملکی با اشاره به اینکه افزایش قیمت خودروهای تولیدی توسط کارخانه تضمین‌کننده پایان سوداگری در بازار خودرو نیست، گفت: تا زمانی که عرضه و تقاضا با هم تناسب نداشته باشند و تولیدات دو خودروساز بزرگ کشور افزایش نیابد، نمی‌توان انتظار پایان سوداگری را در بازار خودرو را داشت.

 

وی با اشاره به اینکه خودروسازان ما زیان‌ده هستند، یادآور شد: افزایش قیمت 21 درصدی برای سایپا و 10 درصدی برای ایران خودرو در این شرایط لازم بود؛ چون دورنمای این دو شرکت در ابهام قرار داشت و با این کار خودروسازان می‌توانند بخشی از زیان‎های خود را جبران و انگیزه تولید را افزایش دهند.

 

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بیان کرد: باید همه دستگاه‌ها تلاش کنند تا حباب بازار خودرو مهار شود و اگر این کار به زودی انجام نشود و از آن غفلت صورت گیرد، همه اقشار جامعه متضرر خواهند شد و باید انتظار یک رکود شدید را در بازار داشت.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied