شمانیوز
شما نیوز

رئیس مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز:

آینده بیمه سلامت منوط به تعیین بودجه ثابت است

رئیس مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز، آینده بیمه سلامت را منوط به تعیین بودجه ثابت برای این سازمان دانست.

آینده بیمه سلامت منوط به تعیین بودجه ثابت است

به گزارش شمانیوز به نقل از آی هینا، بهزاد سروران با تاکید براختصاص بودجه ثابت برای بیمه سلامت، افزود: با توجه به اینکه این مجموعه متکی به منابع دولت است، نمی توان برای آن آینده خوبی را پیش بینی کرد.

 

سروران با اشاره به مشکلات مالی دولت و بحران هایی که بحث تحریم در کشورایجاد کرده است، گفت: اگر بخواهیم آینده خوبی را برای بیمه سلامت رقم بزنیم، قطعا باید برای منابع مالی بیمه سلامت برنامه ریزی شود. یعنی یک منبع مالی از طریق مجلس یا دولت برای بیمه در نظر گرفته شود که با تغییر دولت یا مجلس تغییر نکند و هر سال با توجه به افزایش قیمت ها بودجه این سازمان نیز بالا برود تا مدیران بیمه با اتکا به بودجه مصوب به صورت منطقی بتوانند برای سال آتی برنامه ریزی کنند.

 

وی ادامه داد: ضروری است تا بر اساس خدمتی که توسط بیمه سلامت انجام می شود، درآمد اختصاصی در نظر گرفته شود تا شاهد کاهش وابستگی مالی به دولت باشیم.

 

سروران با تاکید بر جلب رضایتمندی طرف های قرارداد با بیمه سلامت گفت: بیمه باید بتواند با ایجاد شرایط مناسب با طرفین چه داروخانه ها، چه کلینیک ها و ... رضایتمندی طرف های قرارداد را به دست آورد، به این معنی که مدام خود را به چالش بکشد تا علت نارضایتی بیمه شوندگان و مجموعه های همکار را دریافت و در صدد رفع آن باشد.

 

وی، ارتباط مستمر بین طرفین قرارداد را بسیار مفید و ارزشمند دانست و اظهار کرد: این مهم با افزایش رضایتمندی مردم جایگاه بیمه سلامت را بالا می برد.

 

سروران با اشاره به اینکه مدت پنج سال در بیمه سلامت استان به عنوان مدیر فعالیت داشته است، افزود: چالشی که بنده خود هنگام خدمت در بیمه با آن روبرو بودم، این بود که سعی می کردم در بیمارستان ها به عنوان مدیر بیمه حضور داشته باشم. به اعتقاد من مدیران ارشد بیمه سلامت در کنار ناظران بیمه باید با سرکشی به بیمارستان ها، به جای پرسش و پاسخ از مدیران بیمارستان ها با مراجعه به پرونده بیماران و سوال از خود بیماران پیگیر روند اجرای مراحل درمان باشند و به عنوان متولی بیمه شدگان باید دلایل رضایت یا عدم رضایت بیمه شدگان را جویا شوند، و اگر مشکلی بود، دنبال چرایی آن باشند.

 

رئیس مرکز آموزشی و درمانی طالقانی تبریز بیان کرد: نهایت خدمتی که در بیمه سلامت می توانیم به بیماران بدهیم این است که هنگامی که بیماری به پزشک مراجعه می کند، با افتخار دفترچه اش را تحویل بدهد و خدای نکرده از داشتن آن دفترچه خجالت نکشد.

 

وی با اشاره به خاطرات دوران فعالیت در بیمه سلامت گفت: هنگامی که کار خدماتی انجام می دهی تمام خاطرات شیرین است و خوشبختانه من در دوران خدمتم با حوادث تلخ کمی مواجه شدم. تنها خاطره تلخ من عدم هماهنگی لازم بین ستاد مرکزی با استان ها بود. در واقع ستاد تهران نمی توانست پشتیبانی لازم در بحث تجهیزات، امکانات کارمندان و منابع مالی یا بحث های مدیریتی را انجام دهد و همواره شاهد اِعمال تفاوت ها و تبعیض ها بین استان ها بودیم. با این حال باید بگویم تمام فعالیت هایی که انجام می دادیم از قبیل راه اندازی بیمه روستایی و پزشک خانواده از خاطرات خوش آن برهه است.

 

سروران با اذعان براینکه کار بیمه ای بسیار سخت است، ادامه داد: متاسفانه در اکثر مواقع حتی اقدامات مثبت نیز به دلیل توقعات از بیمه چندان به چشم نمی آید و ما انتظار رضایتمندی افراد و سازمان ها را نداریم و همیشه شاهد بروز دلخوری و تنش هستیم.

 

وی با اشاره به اجرای طرح پژوهشی فتوتراپی برای اولین بار با همکاری دانشگاه علوم پزشکی تبریز و بیمارستان کودکان تبریز در دوره فعالیت در بیمه سلامت گفت: بحث فتوتراپی یکی از مباحثی بود که در آن زمان اجرا شد. طبیعتا امکانات بیمارستانی آن دوره کم بود و نیاز به فتوتراپی نوزادان یا همان نور درمانی، باعث می شد تا تعدادی از نوزادان به عفونت های بیمارستانی مبتلا شوند،مادران نمی توانستند همراه نوزاد بمانند. در این شرایط یکی از راه هایی که به ذهن ما رسید این بود که می توان دستگاه ها را به خانه ها امانت فرستاد تا زردی نوزاد رفع شود و با گذشت سال ها همچنان مردم از این طرح استقبال می کنند و د رحال حاضرآمار بستری زردی نوزادان در بیمارستان ها کاهش پیدا کرده و تنها در موارد زردی شدید یا شرایط خاص این خدمت در بیمارستان انجام می شود. و خوشبختانه عوارض های گذشته کاهش یافته است.

 

سروران بیان کرد: خدمت گیرندگان و خدمت دهندگان همه باید از روال امور رضایت داشته باشند و تفاهم و تعامل باید بین تمام طرفین قرارداد جاری باشد و اگر مشکلی نیز هست، مدیران ارشد استانی باید از نزدیک آن را بررسی و رفع کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied