شمانیوز
شما نیوز

رییس کل بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ابلاغ کرد؛

فراهم آوری شرایط لازم برای ارایه خدمات بیمه ای بدون ارایه نسخه فیزیکی

کلیه شرکت های بیمه ای از اول خرداد ماه زیر ساخت های لازم را برای دسترسی الکترونیکی بیمه گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات مورد نیاز فراهم آورند.

فراهم آوری شرایط لازم برای ارایه خدمات بیمه ای بدون ارایه نسخه فیزیکی

به گزارش شمانیوز به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین الملل، رییس کل بیمه مرکزی به شرکت های بیمه ای ابلاغ کرد که به منظور تسهیل دسترسی بیمه‌گذاران بیمه شخص ثالث به اطلاعات بیمه‌نامه‌های خود و ارائه خدمات بیمه‌ای به آنها بدون نیاز به ارائه نسخه فیزیکی بیمه‌نامه، از ابتدای خردادماه سال جاری اقدامات چهار گانه زیر را انجام دهند:

 

بر اساس این گزارش دکتر غلامرضا سلیمانی در این ابلاغیه شرکت های بیمه ای راموظف کرده است تا زیرساخت‌های لازم برای دسترسی و اخذ الکترونیکی کلیه اطلاعات بیمه‌نامه شخص ثالث صادره را با حفظ امنیت اطلاعات شخصی اشخاص، برای بیمه‌گذاران خود فراهم نمایند.

 

رییس شورای عالی بیمه هم چنین به شرکت های بیمه ای تاکید کرده است که کلیه بیمه‌نامه‌های شخص ثالث خود را پس از دریافت کد یکتا از بیمه مرکزی ایران صادر نموده و لینک دریافت نسخه قابل چاپ بیمه‌نامه را از طریق ارسال پیامک، کد یکتا، آدرس الکترونیکی صفحه استعلام اصالت بیمه‌نامه از بیمه مرکزی ایران و نیز از آن شرکت را به بیمه‌گذاران خود اعلام نمایند.

 

دکتر سلیمانی در این ابلاغیه اعلام کرده است که شرکت های بیمه ای کلیه فرآیندهای صدور و پرداخت خسارت بیمه‌نامه شخص ثالث از جمله فروش و تمدید بیمه‌نامه، اعمال تخفیف عدم خسارت و رسیدگی و پرداخت خسارت را بدون نیاز به ارائه بیمه‌نامه فیزیکی انجام دهند.

 

رییس کل بیمه مرکزی شرکت های بیمه ای را موظف کرده است که این موارد را از طرق مقتضی به اطلاع بیمه‌گذاران و سایر ذی‌نفعان برسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied