شمانیوز
شما نیوز

بانک توسعه صادرات 2000 میلیارد ریال تسهیلات برای صادرات کالاهای محصولات کشاورزی اختصاص داد

بانک توسعه صادرات ایران مبلغ دوهزار میلیارد ریال برای تسهیلات سرمایه در گردش ویژه صادرات محصولات کشاورزی به متقاضیان این بخش از محل سپرده گذاری ریالی صندوق توسعه ملی اختصاص داد.

بانک توسعه صادرات 2000 میلیارد ریال تسهیلات برای صادرات کالاهای محصولات کشاورزی اختصاص داد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک توسعه صادرات، این قرارداد که میان بانک توسعه صادرات و صندوق توسعه ملی منعقد شده و به مدت دوسال اعتبار دارد، در اجرای بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی است.

 

براساس این گزارش، استفاده از سپرده موضوع این قرارداد برای اعطای تسهیلات به متقاضیان تابع مفاد بسته حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی و شرایط مندرج در قرارداد خواهد بود که نسبت 50-50 ترکیب با منابع داخلی بانک به صادرات اختصاص می یابد.

 

سقف اعطای تسهیلات سرمایه در گردش برای اشخاص حقیقی حداکثر 50 میلیارد ریال و برای اشخاص حقوقی حداکثر 400 میلیارد ریال تعیین شده و بانک موظف است متناسب با حجم فعالیت متقاضی بهای تمام شده و حجم قراردادهای صادرات و فروش در سقف تعیین شده نسبت به اعطای تسهیلات سرمایه در گردش اقدام کند.

 

بر اساس این قرارداد، نرخ سود تسهیلات اعطایی به متقاضیان از محل این سپرده، 11درصد خواهد بود.

 

اشخاص مجاز به عنوان متقاضی استفاده از تسهیلات، تمام اشخاص حقیقی ایرانی دارای اهلیت و مجوزهای قانونی لازم از مراجع ذیربط و تمام اشخاص حقوقی خصوصی، تعاونیهای ثبت شده و بنگاههای اقتصادی متعلق به موسسات عمومی غیردولتی دارای اهلیت را تشکیل می دهند.

 

این بانک برای تحقق رسالت حمایت از توسعه صادرات غیرنفتی کشور و اختصاص منابع ارزان قیمت به صادرکنندگان، از سال 1391 به انعقاد قراردادهای عاملیت ارزی و سپرده‌گذاری ریالی و ارزی با صندوق توسعه ملی اقدام کرده است.

 

پیش از این نیز قرارداد مشابهی به منظور حمایت از صادرات کالاهای صنعتی و به مبلغ 2 هزار میلیارد ریال با صندوق توسعه ملی منعقد شده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied