شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان فاوای مشهد خبر داد:

برگزاری بیش از ۲۰۰ جلسه آنلاین در شهرداری مشهد

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد از برگزاری جلسات در شهرداری مشهد به صورت آنلاین خبر داد و گفت: طی یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ جلسه آنلاین در شهرداری مشهد برگزار شده است.

برگزاری بیش از ۲۰۰ جلسه آنلاین در شهرداری مشهد

به گزارش شمانیوز به نقل از ایمنا، محمدجواد رجائیان اظهار کرد: با توجه به بروز اپیدمی کرونا در جامعه و با هدف قطع زنجیره انتقال این ویروس، بسترهای فنی و ارتباطی لازم برای برگزاری جلسات به صورت آنلاین در مشهد فراهم شده است.

 

وی با بیان اینکه تمهیدات فنی برگزاری آنلاین جلسات، از نیمه فروردین‌ماه ایجاد شد و از ۲۵ فروردین‌ماه مورد استفاده قرار گرفت، خاطرنشان کرد: طی یک ماه گذشته بیش از ۲۰۰ ساعت جلسه با استفاده از این فناوری برگزار شده است.

 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد افزود: در این مدت افزون بر جلسات جاری درون‌سازمانی، جلساتی همچون شورای اداری شهرداری مشهد، جلسه معاونان برنامه‌ریزی کلانشهرهای کشور و جلسات هیئت مدیره سازمان‌ها در همین چارچوب برگزار شد.

 

وی با اشاره به بهره‌گیری از دو شیوه ارتباطی برای برگزاری آنلاین جلسات، گفت: در برخی جلسات که عمدتاً مربوط به مدیران ارشد یا ارتباط با مدیران برون سازمانی است، از یک نرم‌افزار تحت وب برای ارتباط شرکت‌کنندگان استفاده می‌شود.

 

رجائیان اظهار کرد: این روش به عنوان یک سیستم ویدئوکنفرانس تحت وب، با توجه به نداشتن نیاز به پهنای باند بالا و حفظ کیفیت ارتباط با وجود افزایش تعداد حاضران در جلسه، شرایط مطلوبی را برای حضور شرکت‌کنندگان فراهم کرده و با توجه به نیاز نداشتن کاربر به یک اپلیکیشن خاص، دسترسی به آن را در هر زمان و با استفاده از هر ابزار ارتباطی میسر می‌کند.

 

وی در ارتباط با شیوه دیگر برگزاری جلسات سازمانی شهرداری به صورت آنلاین، گفت: امکان استفاده از سرویس video call و نرم‌افزار چت سازمانی، برای بهره‌گیری تمامی کارکنان شهرداری جهت برگزاری آنلاین جلسات نیز فراهم است که در این مدت جهت کاهش ارتباطات فیزیکی و کنترل شیوع بیماری کرونا مورد استفاده بیشتری قرار گرفته است.

 

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری مشهد ادامه داد: در این شیوه که با استفاده از نام کاربری پرسنلی و بدون مصرف اینترنت است، بسیاری از جلسات و ارتباطات درون‌سازمانی به صورت آنلاین انجام می‌شود.

 

وی با تاکید بر لزوم استفاده از فناوری‌های ارتباطی برای کنترل اپیدمی‌های فراگیری همچون کرونا، خاطرنشان کرد: ترویج بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، نه تنها در شرایط کنونی بلکه در روند جاری زندگی شهری نیز گره‌گشای بسیاری از چالش‌های جوامع امروز است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied