شمانیوز
شما نیوز

با هدف حمایت از سیل زدگان کشور انجام شد

بازسازی ۱۰ هزار و ۵۴۲ خانه روستایی با تسهیلات بانک مسکن

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن از بازسازی ۱۱ هزار و ۸۲۱ واحد مسکونی تخریب شده در جریان سیل فروردین ماه ۹۸ با استفاده از تسهیلات بانک مسکن خبر داد.

بازسازی ۱۰ هزار و ۵۴۲ خانه روستایی با تسهیلات بانک مسکن

به گزارش شمانیوز به نقل از هیبنا، رضا صالحی شهرابی رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی بانک مسکن با اعلام این خبر، گفت: از مجموع ۹۵۰ میلیارد تومان اعتبار ابلاغی به مدیریت شعب ۲۲ استان آسیب دیده کشور در جریان سیل فروردین ماه سال گذشته تا تاریخ ۴ اردیبهشت ماه امسال، رقمی معادل ۴۸۵ میلیارد و ۵۵۹ میلیون تومان برای بازسازی املاک تخریب شده در مناطق روستایی و شهری کشور در قالب ۱۱ هزار و ۸۲۱ فقره‌تسهیلات قرض الحسنه پرداخت شده است.

 

وی افزود: از مجموع تسهیلات پرداخت شده برای بازسازی املاک، ۱۰ هزار و ۵۴۲ پرونده معادل ۸۹ درصد از درخواست ها برای پاسخ دهی به تقاضای اخذ تسهیلات بازسازی خانه ها در مناطق روستایی اختصاص داده شده است.

 

مطابق با اعلام صالحی، ارزش تسهیلات پرداختی برای بازسازی خانه های روستایی معادل ۴۲۱ میلیارد و ۶۸۰ میلیون تومان بوده است.

 

وی همچنین با بیان اینکه بخش عمده خانه های تخریب شده ناشی از سیل فروردین ماه سال گذشته در مناطق روستایی بوده اند، تصریح کرد: بیشترین حجم خانه های تخریب شده در مناطق روستایی به ترتیب به‌استان های لرستان، همدان، گلستان، خراسان شمالی و خوزستان قرار داشتند و از همین رو بیشترین تسهیلات بازسازی به لحاظ تعداد پرونده های پرداختی به این استان ها تا تاریخ چهارم اردیبهشت ماه اعطا شده است.

 

وی به کارنامه عملکرد تسهیلات دهی بانک مسکن در حوزه حمایت از هموطنان سیل زده اشاره کرد و گفت: از ابتدای به جریان افتادن پروسه تسهیلات دهی در سال گذشته تا چهارم اردیبهشت ماه امسال، ۲ هزار و ۱۵۴ فقره به خانه های روستایی استان لرستان، یک هزار و ۴۵۰ فقره به استان همدان، یک هزار و ۱۸۹ فقره به استان گلستان، یک هزار و ۹۱ فقره به استان خراسان شمالی و ۸۲۴ فقره به استان خوزستان تسهیلات حمایتی برای بازسازی خانه های روستایی اعطا شده است.

 

رییس اداره کل اعتبارات و تامین مالی در عین حال با اشاره به تسهیلات پرداخت شده به مناطق شهری در همین بازه زمانی برای بازسازی خانه های تخریبی در سیل سال گذشته، اظهار کرد: بانک مسکن برای بازسازی اماکن شهری تخریب شده در این حادثه تا پایان روز چهارم اردیبهشت امسال، یک هزار و ۲۷۹ فقره تسهیلات به ارزش ۶۳ میلیارد و ۹۱۰ میلیون تومان به متقاضیان پرداخت کرده است.

 

به گفته وی بانک مسکن علاوه بر این نوع تسهیلات، از طریق پرداخت تسهیلات برای تعمیر واحدهای آسیب دیده و همچنین پرداخت تسهیلات برای خرید و تامین لوازم خانگی از سیل زدگان حمایت ویژه کرده است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied