شمانیوز
شما نیوز

کاهش قیمت در بازار خودرو ادامه دارد

طبق اعلام فعالان بازار، سیر نزولی قیمت ها در بازار خودرو کماکان ادامه دارد و احتمالاً این روند تا کاهش اختلاف قیمت بازار و کارخانه به ۱۰ میلیون تومان ادامه خواهد داشت.

کاهش قیمت در بازار خودرو ادامه دارد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تسنیم : بازار خودرو در طول هفته گذشته که با صدور مجوز افزایش 10 تا 23 درصدی قیمت خودورهای ایران خودرو و سایپا روبرو بود، تقریبا با توقف معاملات مواجه است به نحوی که هیچ خریداری اقدام به خرید خودرو نکرده و همه منتظر ابلاغ قیمت‌های جدید به بازار هستند. 

براساس تصمیم ستاد تنظیم بازار قرار شده معاملات خودرو در بازار آزاد بیش از10 درصد قیمت کارخانه نباشد و همین امر عاملی شده تا قیمت خودروها در بازار با ریزش قابل توجهی روبرو شود. 

به اعتقاد فعالان بازار کاهش قیمت‌های خودرو به حدی خواهد رسید که همان رقم 10 درصد بیشتر از قیمت کارخانه را پر کند. 

مشاهدات بازار نشان می دهد قیمت انواع خودرو از هفته گذشته تا امروز 20 تا 100 میلیون تومان ارزان شده البته روند کاهشی قیمت‌ها همچنان ادامه دارد.

به گزارش تسنیم، در بازار امروز قیمت خودرو ،پراید با قیمت 66 میلیون تومان، تیبا2 با قیمت 81 میلیون تومان پژو 405 با قیمت 110 میلیون تومان و پژو پارس با قیمت 115 میلیون تومان به فروش می رسد، البته پژو 206 تیپ دو که طول هفته های گذشته شاهد افزایش قیمت بسیاری بود امروز 114 میلیون تومان قیمت گذاری شده است. پژو 205 تیپ 5 نیز 128 میلیون تومان به فروش می رسد. 

علاوه براین پژو 2008 نیز از 560 میلیون تومان به 470 میلیون تومان ، مزدا3 از 650 میلیون تومان به 530 میلیون تومان، و سراتو از 550 میلیون تومان به 470 میلیون تومان رسیده است. 

به اعتقاد فعالان بازار در طول این روزها منتظر ابلاغ قیمتهای جدید است. به نحوی که عدم ابلاغ قیمتها عاملی شده تا خرید و فروش خودرو تعطیل شود و کسی سراغ بازار نیاید. 

از آن طرف شورای رقابت ستاد تنظیم بازار و وزارت صنعت نیز در این رابطه تعلل کرده و سرگردانی مردم بیشتر شده است. 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied