شمانیوز
شما نیوز

دکتر همتی:

وضعیت امروز بازارها سخت تر از تابستان ۹۷ نیست

رئیس کل بانک مرکزی در یادداشتی توضیحاتی را درباره شرایط بازارهای مختلف اقتصادی ارائه کرد.

وضعیت امروز بازارها سخت تر از تابستان ۹۷ نیست

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، متن این یادداشت اینستاگرامی به شرح زیر است:

 

وضعیت امروز بازارها در اقتصاد کشورمان حتماً سخت تر از مرداد و شهریور۹۷ نیست درآن روزها باشروع و تشدید تحریم های آمریکا، بازار های ارز ، سکه و سایر دارایی ها به شدت به هم ریخت و نرخ دلار دربازار به رقم های بسیار بالا رسید. ولی، با مدیریت بازارها و تدابیری که به کارگرفته شد، علیرغم تمامی مشکلات در مدت دو سال گذشته، ثبات نسبی بازارها در نرخ های بسیار پایین تر ارز ، برقرار و رشد اقتصاد غیرنفتی در اواخر سال ۹۸ مثبت شد. 

 

این روزها نیز به علت تداوم فشار حداکثری، شیوع کرونا وتعطیلی سه ماههٔ بسیاری از فعالیتها و کاهش قیمت نفت و سایر فرآورده های نفتی، تهدیدات جدید آمریکا و...انتظارات تورمی را بالا برده است. در روزهای آتی، پیش بینی های بانک مرکزی از تورم یکسال آتی و «تورم هدف»، اعلام خواهدشد. محاسبات و برآوردهای اداره بررسی های اقتصادی بانک بسیار کمتر از آن چیزی است که در فضای تبلیغاتی مطرح میشود. همانطور که قبلاً گفتم شرایط دشوار است. لیکن، روند درحال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیزقابل اعاده است.

 

در روزهای اول حضورم دربانک مرکزی اعلام کردم همهٔ داشته های علمی و تجربی خود را برای کنترل اوضاع به کار خواهم بست.امروز نیز با تجربیاتی به مراتب بیشتر از آنروز،اعلام میکنم ؛ با تلاش جدی همکارانم دربانک مرکزی، سیستم بانکی و نیز سایر بخشهای مختلف اقتصادی، به حول قوه الهی، ثبات لازم در بازارها برقرار خواهدشد.

 

همراهی مردم عزیز و فعالان اقتصادی دربخش های تولید وصادرات  این بار نیز، پشتیبان اصلی تلاش خدمتگزارانشان خواهدبود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied