شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ اگهی//

خدمات مربوط به نظافت منزل

نظافت منزل با مواد تمیز کننده و ضد عفونی به بهبود کیفیت هوای داخل خانه نیز کمک می‌کند. حفظ کردن تمیزی و نظافت منزل، نظافت اداره، نظافت شرکت و غیره نه تنها برای سلامتی جسمی بلکه همچنین از نظر روانی مهم است. انبوهی از ظرف های شسته نشده همراه با لایه های ضخیم گرد و غبار قادر هستند که مقاوم ترین افراد را نیز خسته کنند.

خدمات مربوط به نظافت منزل

کارهایی برای نظافت منزل

نظافت منزل با مواد تمیز کننده و خدمات ضدعفونی به بهبود کیفیت هوای داخل خانه نیز کمک می‌کند. حفظ کردن تمیزی و نظافت منزل، نظافت اداره، نظافت شرکت و غیره نه تنها برای سلامتی جسمی بلکه همچنین از نظر روانی مهم است. نیازی به یادآوری کردن نمی باشد که انبوهی از ظرف های شسته نشده همراه با لایه های ضخیم گرد و غبار و لکه های باقی مانده از قهوه خورده شده هنگام صبحانه بر روی میز قادر هستند که مقاوم ترین افراد را نیز خسته کنند. وقت آن است که نظافت منزل را شروع کنید و هر روز کمی از گردگیری های منزل را انجام دهید.

 

 

نکات مناسب در حین نظافت منزل

اگر در کار نظافت سررشته دارید و با آن تا حدودی آشنا هستید باید بدانید که سازماندهی و نظم و ترتیب، کلید موفقیت در این کار است.  هر روز یک سری از کارهای جدید را برای تمیز کردن قسمتی از خانه را انجام دهید.

در ابتدا نیازی به تمیز کردن و شستن فرش یا گردگیری پرده های آهنی و انجام کارهای سخت و دشوار نیست.

می توانید در نظافت منزل ساده ترین و بی دردسر ترین کار ها را در ابتدا انجام دهید. این کار ها عبارت هستند از؛ مرتب کردن مقالات روی میز و پاک کردن شیشه ها، گرد و غبار اتاق و غیره

راز داشتن یک خانه تمیز و مرتب بسیار ساده و آسان است. هر روز بایستی کار های کوچک را انجام دهید. در نظافت منزل باید تمامی سطوح تمیز، مرتب و گردگیری شوند.

 به عنوان مثال فرض کنید شما از محل کار به خانه آمده اید و شروع به تهیه شام و درست کردن غذا نموده اید. درست است که نمی‌توان با وجود ظروف انباشته شده و کثیف در آشپزخانه اقدام به تهیه شام کرد اما هر چقدر هم که سخت و وقت گیر باشد شما تمام آنها را خواهید شست. لذا بهتر است که کم‌کم و بخش بخش به صورت روزانه نظافت منزل و شستشوی ظرف‌ها را انجام داده تا اثری از آلودگی بر جای نماند. اطمینان حاصل کنید که هیچ بشقاب و قاشق چنگال کثیفی در سینک ظرفشویی وجود ندارد. همه چیز باید شست و مرتب شود. خالی کردن سطل زباله در روزهای مخصوص یکی از دیگر موارد نظافت منزل به شمار می‌آید. هر روز جارو کشیدن بسیار ناخوشایند به نظر می‌رسد اما برای نظافت منزل بایستی حداقل در طول روز به مدت یک بار خانه را با یک جارو برقی مناسب تمیز و پاک کنید.

 

 

تقسیم کردن نظافت منزل به بخش های مختلف

برای نظافت منزل به نحو سریع تر و پاکیزه تر آپارتمان را به چند قسمت تقسیم بندی و طبقه بندی کنید و هر هفته یک ناحیه از آن را مورد نظافت قرار دهید.

 یکی از دشوارترین و در عین حال سرسام آور ترین بخش های نظافت منزل پاک کردن و شستشوی حمام و دستشویی ها است که برای آنها میتوان درخواست نظافتچی داد. تمام مناطق مشکل دار مانند توالت، حمام، دوش و یا سینک ها را تمیز کنید. فراموش نکنید که تمام سطوح مثل کابینت ها و آینه ها را از گرد و غبار و لکه های کثیف به جای مانده پاک و تمیز نمایید. نظافت منزل در تهران می‌تواند با گرفتن تماس و درخواست نظافتچی جهت ورود به منزل شما انجام شود.

 

b29cc656-4fcb-4193-9d8b-b9e7f77d1ac5

 

پاکسازی مناسب در محیط خانه

 

چگونه می توانید یک پاکسازی مناسب را انجام دهید؟

اولین قسمت و برای ابتدای کار جهت نظافت منزل سعی کنید که کف ها و سطوح تبدیل به اولویت کاری شما شوند. برای درخشش و خلوص کامل می‌توانید یک فنجان سرکه مقطر را با آب مخلوط کرده و در کف ساختمان شروع به تمیز کردن کنید.

چه مواردی را باید تمیز کرد؟ 

تمیز کردن اجاق گاز؛ اگر دوست دارید تا در آشپزخانه خود کیک، کلوچه، مرغ، ماهی، چیپس،سیب زمینی و یا پاپ کورن طبخ کنید قطعاً باید از اجاق گازی مرتب و تمیز استفاده کنید. برای نظافت اجاق گاز یک پاک کننده مناسب ترجیحاً با مواد طبیعی خریداری نمایید و آستین های خود را بالا بزنید. به یاد داشته باشید که این قسمت از نظافت منزل تنها هر ماه یک بار برای شما اتفاق می‌افتد و وقت شما را می گیرد.

تمیز کردن و مرتب نمودن کابینت ها؛ شما باید تمام کابینت های منزل و خانه خود را به همراه مواد خوراکی و ظروف درون آنها تمیز مرتب و گردگیری نمایید. هنگام تمیز کردن کابینت ها در منزل فراموش نکنید که مواد غیر ضروری و آنهایی را که مورد نیازتان نمی باشد دور بیندازید؛ به طور مثال یک بشقاب ترک خورده و یا یک بسته از مواد خوراکی که تاریخ مصرف و انقضای آنها فرا رسیده و تمام شده است را بایستی دور انداخت.

تمیز کردن کاشی ها؛ صبر و حوصله زیادی برای این مورد مورد نیاز و احتیاج است، فقط با استفاده از این نگرش و طرز فکر از پاک کردن همه این نکات کوچک خسته نمی‌شوید. محلول شست‌وشو توسط یک جاروی مناسب بر روی کاشی‌ها کشیده و در ادامه آن ها را با یک حوله مناسب خشک و تمیز کنید.

نظافت منزل و تمیز کردن مکان های غیر قابل دید؛ منظور از این مورد تمیز کردن مکان ها و قسمت هایی است که توجه به آنها خیلی کم است و در دسترس نمی باشند: دسته درب ها، زیر مبل ها، انتهای فرشها، زیر یخچال، کابینت‌ها و غیره 

با این حال اگر آنقدر خسته هستید و حاضر نمی شوید دقیقه های گرانبهایی را که می توانید استراحت کنید صرف جارو کشیدن و گردگیری با یک پارچه خشک نمایید، بهترین و مناسب ترین اقدام  درخواست نظافتچی بوده تا نظافت منزل خود را به آنها بسپارید. با شرکت‌هایی که نظافت منزل تهران و شهرستان ها را انجام می دهند تماس گرفته و انتظار داشته باشید پس از یک مهمانی پر دردسر، لکه های شربت ریخته شده روی فرش را پاک کرده و ظروف شکسته را جمع‌آوری و خانه را تمیز نمایند.

در این مقاله سعی شده تا در رابطه با نظافت و تمیزکاری منزل توضیحاتی را خدمت شما ارائه کنیم. با بهره گیری و استفاده از این نکات و آموزش ها قادر خواهید بود تا یک خانه ی تمیز و مرتب را در اختیار داشته باشید. سعی کنید هر روز قسمتی از وقت و زمان آزاد خود را صرف تمیز کردن و پاک نمودن محیط خانه کنید تا با داشتن مکانی پاکیزه بهتر و سالمتر به زندگی بپردازید.

 

 

 

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied