شمانیوز
شما نیوز

همه چیز درباره فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا

آنطور که اعلام شد پیش ثبت نام فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو و سایپا از امروز ۴ خرداد ۹۹ آغاز خواهد شد.

همه چیز درباره فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا

فروش فوق العاده خودرو | آنطور که اعلام شد پیش ثبت نام فروش فوق‌العاده محصولات ایران‌خودرو و سایپا از امروز ۴ خرداد ۹۹ آغاز خواهد شد. طبق تصمیمات جدیدی که گرفته شده قرار است دو خودرو ساز بزرگ کشور فروش فوق‌العاده محصولات خود را به زودی آغاز کنند. روند فروش فوق‌العاده به صورت قرعه‌کشی خواهد بود و ضوابط مختلفی نیز در نظر گرفته شده تا دلالان از این بازار حذف شوند و خودرو به دست مشتری واقعی برسد.

 

جزئیات فروش فوق‌العاده ایران خودرو و سایپا

ایران‌خودرو به صورت دقیق جزئیات فروش فوق‌العاده محصولات خود را اعلام کرده است. آنطور که گفته شده پیش ثبت‌نام از امروز ۴ خرداد ۹۹ شروع خواهد شد. ثبت‌نام اصلی در تاریخ ۷ خرداد صورت می‌گیرد اما ضروری است که مشتریان قبل از ورود به سایت پیش ثبت‌نام خود را انجام داده و دارای کد کاربری و رمز عبور باشند.

فروش فوق‌العاده این خودروساز به مدت یک هفته از تاریخ هفتم ادامه خواهد داشت و بعد از پایان یک هفته از میان افرادی که ثبت‌نام انجام داده‌اند قرعه‌کشی می‌شود. لازم به ذکر است که این قرعه‌کشی در حضور نهادهای نظارتی خواهد بود. بعد از گذشت ۷۲ ساعت اسامی افرادی که به آن‌ها خودرو می‌رسد در سایت ایران‌خودرو و از طریق پیامک اعلام می‌شود.

این مشتریان باید ظرف مدت ۴۸ ساعت اقدام به تکمیل وجه کنند. البته مبلغی که سایر افراد واریز کرده‌اند اما اسمشان در قرعه‌کشی در نیامده طی ۷ روز عودت خواهد شد. این نکته را نیز باید گفت که تحویل خودروها حداکثر ظرف مدت ۳ ماه صورت می‌گیرد.

در مورد محصولات سایپا نیز سید جواد سلیمانی، مدیرعامل این خودروسازی گفته است: قصد داریم براساس مجوز وزارت صنعت، معدن و تجارت، نخستین مرحله فروش فوق‌العاده محصولات سایپا را با ساز و کار جدید و پیش از عید سعید فطر اجرا کنیم.

متقاضیان می‌توانند امروز با مراجعه به سایت شرکت‌های خودروسازی پیش ثبت نام اولیه را انجام داده و از طریق این سایت برای احراز هویت به سامانه "امتا" ورود کرده و مراحل لازم را طی کنند. پس از این مرحله دوباره به سایت خودروسازی مراجعه کرده و با معرفی حساب، برای خرید خودرو اعلام آمادگی می‌کند.

محصولاتی که ایران خودرو برای فروش امروز در نظر گرفته است شامل ۴۰۵ slx، رانا، ۲۰۶ تیپ ۲ و پارس tu۵ خواهد بود. شرکت سایپا هم خودرو‌های تیبا، تیبا ۲، ساینا، وانت۱۵۱، نیسان بنزینی، نیسان دوگانه و وانت زامیاد (ریچ) را برای این دوره از فروش فوق‌العاده در نظر گرفته است.

در ادامه جدول قیمت محصولات این دو خودروساز آورده شده است.

قیمت-ایران-خودرو

قیمت-سایپا

قیمت-زامیاد

 

ابلاغ قیمت‌‌ها به خودروسازان

مهدی صادقی نیارکی، معاون امور صنایع وزارت صمت در مورد ابلاغ قیمت‌ها به خودروسازان گفت: چهارشنبه هفته گذشته در جلسه کمیته خودرو این دستور العمل به خودروسازان ابلاغ شد.

وی افزود: براساس این ابلاغیه خودروسازان در فروش های جدید خود موظف به اجرای قیمت های جدید هستند.

آنطور که ستاد تنظیم بازار اعلام کرده است درقیمت محصصولات ایران‌خودرو به طور متوسط ۱۰ درصد و سایپا ۲۳ درصد افزایش داشته است.

برای ثبت نام ۵۰ درصد قیمت روز مصوب خودرو اخذ می شود و پیش فروش تا ۱۲ ماهه در سقف ۶۰ درصد ظرفیت تولید بدون احتساب سود مشارکت خواهد بود.

همچنین مشارکت در تولید ۱۲ تا ۲۴ ماهه در سقف ۵۰ درصد ظرفیت تولید با احتساب سود مشارکت حداقل ۶  درصد و مشارکت در تولید ۲۴ تا ۳۶ ماهه در سقف ۱۵ درصد ظرفیت تولید با احتساب سود مشارکت حداکثر ۱۲ درصد خواهد بود.

 

عرضه ۲۵ هزار خودرو

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: بر اساس سیاستگذاری‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت و هماهنگی‌های به عمل آمده با خودروسازان، فروش ویژه ۲۵ هزار دستگاه خودرو شامل ۱۵ هزار دستگاه خودروهای گروه صنعتی ایران خودرو و ۱۰ هزار دستگاه خودروهای تولیدی گروه خودروسازی سایپا، در ایام عید سعید فطر صورت خواهد پذیرفت.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت افزود: در این دوره از فروش‌های خودروسازان، شروط محکمی برای ثبت‌نام کنندگان در نظر گرفته شده که بر اساس آن، ثبت‌نام کنندگان علاوه بر شرایط اختصاصی، باید ظرف ۳۶ ماه گذشته هیچگونه خودرویی خریداری نکرده و پلاک فعال به نام خود داشته باشند.

وی با تاکید بر سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر حذف دلالان از بازار خودرو و توجه ویژه نسبت به فروش خودرو به مصرف‌کنندگان واقعی تصریح کرد: پیش‌ ثبت‌نام و به روز آوری اطلاعات از روز یکشنبه ۴ خردادماه به مدت ده روز ادامه خواهد داشت و در نهایت ثبت نام قطعی از طریق سایت فروش خودروسازان به مدت یک هفته ادامه خواهد داشت، ضمن اینکه شرایط سختگیرانه‌ای در ضوابط فروش و اولویت‌های تحویل در نظر گرفته شده تا بتوان خودرو را تنها به مصرف‌کنندگان واقعی فروخت.

وی بیان کرد: هیچگونه محدودیتی در ثبت نام بر اساس ضوابط وجود ندارد و مردم نگران نباشند، چراکه در یک هفته مهلت تعیین شده و می‌توانند در مهلت مقرر، برای ثبت نامه مراجعه نمایند، اما تقدم یا تاخر ثبت‌نام هیچگونه تاثیری در فرآیند قرعه‌کشی نخواهد داشت؛ به این معنا که تحویل خودرو بر اساس قرعه‌کشی تصادفی و سایر ضوابطی خواهد بود که کمیته خودرو تعیین خواهد کرد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۶ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ابوالفضل فروغی

    طرح خیلی خوبیه اگه درست اجراه بشه

    طرح خیلی خوبیه اگه درست اجراه بشه

  • ناشناس

    لطفا چک صیاد نخواین چون ۶۰ درصد به بالا اینایی که ماشین ثبت نام میکنن چک صیاد به نام خودشون ندارن