شمانیوز
شما نیوز

اختصاصی شمانیوز/

توجه همراه اول به توسعه شبکه باند پهن در روستاها/کدام روستاها به اینترنت متصل شدند؟

اپراتور اول به عنوان یکی از بزرگترین بازیگران توسعه ارتباطات شهری و روستایی، موفق شد در بازه زمانی یک سال اخیر و در راستای اهداف پروژه USO، 1587 روستا با پوشش جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفری را از خدمات اینترنت پرسرعت خود بهره‌مند کند.

توجه همراه اول به توسعه شبکه باند پهن در روستاها/کدام روستاها به اینترنت متصل شدند؟

به گزارش شمانیوز، بدون شک یکی از مولفه های توسعه کشورها توجه به توسعه روستایی است و موفقیت در توسعه بخش های روستایی نیازمند فرآیندهای اجتماعی – اقتصادی درسطوح محلی، ملی و بین المللی است. شرکت ارتباطات سیار ایران به عنوان دایه‌دار توسعه ارتباطات یکپارچه در کشور، 1587 روستای دیگر را با تکیه بر زیرساخت‌های پهن باند خود به شبکه ملی اطلاعات متصل کرد.

 

برهمین اساس در روزهایی که کشور درگیر ویروس کرونا بود، اپراتور اول با تلاش مضاعف و برنامه ریزی توانست به تعداد روستاهای متصل به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت بیافزاید.

 

در همین رابطه محمدجواد آذری جهرمی در روزهای گذشته در توئیتی، نوشت:

" ۱۵۷۸ روستای جدید از طریق همراه اول به شبکه‌ی ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند. بیشترین سهم متعلق به روستاهای سیستان و بلوچستان است. ۱۰۰۰ روستای دیگر نیز تا پایان خردادماه متصل خواهند شد. اکنون ۸۷٪ روستاهای بالای ۲۰خانوار متصلند. تا پایان ۹۹، به ۱۰۰٪می‌رسیم. "

 

براساس این گزارش، در مراسمی اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور که به دعوت محمد جواد آذری جهرمی به وزارت ارتباطات آمده بود، به صورت ویدیو کیک پوشش شبکه ملی اطلاعات برای 1578 روستا را افتتاح کرد. این افتتاح به صورت نمادین و از طریق ویدیو کنفرانس در روستای«سیدان» خراسان جنوبی برگزار شد.

 

دراین مراسم از اتصال 632 روستا به شبکه تلفن همراه نیز رونمایی شد. دسترسی این تعداد روستا به شبکه ملی اطلاعات و پوشش تلفن همراه به همت اپراتور همراه اول فراهم شده است.

 

گفتنی است تعداد کل روستاهای بالای 20 خانوار کشور 39 هزار و 465 روستا است که از این تعداد تاکنون 35 هزار و 123 روستا ( 89 درصد) به شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند و تا پایان سال جاری نیز تمام روستاهای بالای 20 خانوار به این شبکه متصل می شوند.

 

همچنین، 36 هزار و 702 روستا (93 درصد) نیز تاکنون تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند که تا پایان سال جاری 100 درصد روستاهای بالای 20 خانوار تحت پوشش قرار می گیرند.

 

طبق این گزارش، در بازه زمانی یک سال اخیر، 1587 روستا با پوشش جمعیتی حدود 1.3 میلیون نفری از خدمات اینترنت پرسرعت همراه اول بهره‌مند شده‌اند.

 

برهمین اساس 13 روستای استان مرکزی، 47 روستای استان البرز، 2 روستای استان تهران، 8 روستای استان مازندران، 2 روستای استان خراسان شمالی، 26 روستای استان خراسان رضوی ، 2 روستای استان سمنان، 3 روستای استان قم، 14 روستای استان خراسان جنوبی، 38 روستای استان یزد، 11 روستای استان کرمان، 608 روستای استان سیستان و بلوچستان، 120 روستای استان فارس، 6 روستای استان هرمزگان، 21 روستای استان زنجان، 30 روستای استان اردبیل، 6 روستای استان آذربایجان غربی، 36 روستای استان آذربایجان شرقی، 45 روستای استان کردستان، 89 روستای استان کرمانشاه، 11 روستای استان لرستان، 37 روستای استان چهارمحال و بختیاری، 8 روستای استان کهگیلویه و بویراحمد، 146 روستای استان خوزستان، 31 روستای استان بوشهر و 42 روستای استان اصفهان به شبکه ملی اطلاعات همراه اول پیوستند.

 

براساس آمار مشخص است، استان های سیستان و بلوچستان، خوزستان و فارس بیشترین بهره مندی را در این دوره از اجرای تعهدات USO داشتند.

 

سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط شرکت ارتباطات سیار همراه اول باعث شده 86 درصد جمعیت روستایی را تحت پوشش سرویس‌های باکیفیت خود قرار دهد و گسترده‌ترین شبکه را در زمینه ارتباطات سیار ایجاد کند به طوری که مشترکان سایر اپراتورهای کشور از امکانات این اپراتور بهره مند شوند.

 

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در همین رابطه از همراه اول که از بهمن ماه گذشته مجاهدانه تلاش کرد تا پروژه‌های جدید (اتصال روستاها به اینترنت پرسرعت) را در مدت کوتاهی و با سرعت زیاد به سرانجام برساند کرده است قدردانی کرد.

 

گزارش: معصومه افلاکی

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied