شمانیوز
شما نیوز

کارنامه اجرایی مدیریت امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در سال 98؛

افزایش 50 کیلومتری آسفالت جزیره با اعتباری بالغ 625 میلیارد ریال

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم در تشریح کارنامه اجرایی این بخش در سال 98 گفت: توسعه آسفالت های برون شهری جزیره باهدف بهره مندی ساکنان و گردشگران از خدمات زیرساختی مطلوب از برنامه های محقق شده سال گذشته این مدیریت است.

افزایش 50 کیلومتری آسفالت جزیره با اعتباری بالغ 625 میلیارد ریال

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد قشم، حسین ناصری نژاد با اعلام این مطلب بیان داشت: در طول سال گذشته با اجرای عملیات معابر برون شهرى و احداث قطعه یک بزرگراه مرکزى ، 50 کیلومتر به خطوط آسفالتی برون شهری جزیره افزوده شده است.

 

 مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: پروژه اجرای زیرسازی قطعه دو بزرگراه مرکزى با(پیشرفت 96%) و آسفالت قطعه یک بزرگراه مرکزی قشم به طول 10 کیلومتر، با پیشرفت فیزیکی ١٠٠ درصدی به همراه اجرای تجهیزات علایم ایمنی این قطعه از جمله نصب گاردریل، تابلوهای ترافیکی، تابلوهای اخطاری و اجرای خط کشی یک قسمت از مباحث توسعه آسفالت های برون شهری در سال 98 با اعتباری بالغ بر 330 میلیارد ریال بوده است.

 

وی به اجرای زیر سازی  قطعه دو بزرگراه مرکزی قشم به طول 10 کیلومتر با اعتباری بالغ بر 147 میلیارد ریال تاکنون اشاره کرد و افزود: اجرای عملیات سابگرید، خاکریزی و خاکبرداری، ابنیه فنی پل ها و ترانشه های خاکی این قطعه نیز در مدت مذکور به پایان رسیده و پیشرفت فیزیکی  95 درصدی داشته است.

 

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم ادامه داد: پروژه قطعه سوم بزرگراه خلیج فارس نیز با 51 درصد پیشرفت فیزیکی همراه بوده که با 148 میلیارد ریال اعتبار هم اکنون مراحل زیر سازی و رو سازی محورهای اصلی بطول 16.1 کیلومتر را تمام کرده است.

 

به گفته ناصری نژاد، اجرای زیر سازی و آسفالت 40 درصد جاده ها و معابر برون شهری جزیره و پروژه  خط کشی جاده های برون شهری( با اعتبار هفده میلیارد ریال) بخش دیگری از این اقدامات می باشد.

 

ارتقا صنعت گردشگری با گسترش زیرساخت های عمرانی

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین از توسعه راه ها و جاده های دسترسی به اماکن گردشگری در سال گذشته خبر داد و گفت: اجرای محوطه سازی اسکله تفریحی روستای طبل، عملیات خاکریزی پارکینگ جزایر ناز، آسفالت جاده تنگه چاهکوه  تکمیل آسفالت پارکینگ و محوطه سازی کمپ پارک ریگو و  آسفالت روبروی اسکله کاوه بخشی از فعالیت های این مدیریت در راستای توزیع متوازن و دسترسی آسان گردشگران به همه نقاط جزیره بوده است.

 

وی ادامه داد: زیر سازی و آسفالت ورودی اسکله تفریحی کندالو و جاده جنوبی روستای دیرستان، احداث بلوار اسکله گردشگری سهیلی و پل های مسیر دسترسی روستای گیاهدان و باغ بالا با اعتباری نزدیک به یکصد و ده میلیارد ریال تاکنون نیز از جمله این فعالیت ها در سال 98 می باشد.

 

ناصری نژاد به پروژه ساخت برج مراقبت فرودگاه بین المللی قشم با ارتفاع دید 31.95 متر در دو طبقه با سطح زیر بنای 160 متر مربع اشاره کرد و گفت: ساختمان تکنیکال بلاک این فرودگاه نیز در دو طبقه با سطح زیر بنای دو هزار و 400 متر مربع،  85 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

 

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم عنوان داشت: ترمیم اسکله های لافت و پهل و عملیات لایروبی این منطقه نیز از جمله اقدامات این مدیریت جهت ارتقا سطح پذیرش گردشگران و ارایه خدمات بهتر به مهمانان و ساکنان جزیره بوده که حدود شصت میلیارد ریال اعتبار داشته و در سال 98 به پایان رسیده است.

 

عمل به مسوولیت های اجتماعی در راستای تامین حقوق شهروندی

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم همچنین با تاکید بر اقدامات این مدیریت در عمل به مسوولیت های اجتماعی سازمان اظهار کرد: بخشی از وظایف ما کمک به آسان کردن و تسهیل شرایط زندگی برای ساکنان جزیره است و به همین منظور در سال 98 اقدامات بسیاری درخصوص تامین این نیاز صورت داده ایم.

 

وی به اجرای پروژه کانال های جمع آوری آب های سطحی به منظور پیشگیری از سیلاب های احتمالی اشاره کرد و افزود: این دو پروژه به اعتبار پنجاه میلیارد ریال شامل کانال جمع آوری آب های سطحی سایت سمن - حافظ به طول 258 متر و کانال جمع آوری آب های سطحی چهارراه پردیس - رسالت به طول 548 متر بود که در 22 بهمن ماه سال گذشته با حضور دکتر بانک، مشاور رییس جمهور و دبیرشورایعالی مناطق آزاد کشور به افتتاح رسید.

 

ناصری نژاد همچنین اجرای پروژه خط دوم انتقال آب، آماده سازی اراضی 65 و 98 هکتاری و بازسازی موج شکن و سکوی نشیمن بلوار خلیج فارس در همین راستا توسط نیروهای این مدیریت خبر داد و اضافه کرد: پروژه مدول دوم تصفیه خانه ایران زمین نیز با قدرت تصفیه یک هزار متر مکعب فاضلاب در روز با اعتبار ریالی یکصد و هشتاد میلیاردی در 22 بهمن سال 98 به افتتاح رسید.

 

به گفته وی، در بخش روستایی نیز با اجرای آسفالت دبستان لقمان حکیم در روستای دفاری، اتمام پروژه گازرسانی به شهرک صنعتی طولا به طول 21 کیلومتر و اجرای عملیات احداث دیوار حائل سنگی خور هلر – درگهان با پیشرفت فیزیکی 55 درصد به طول یک هزار و 50 متر و لایروبی آن، سازمان منطقه آزاد قشم توانسته با اعتباری بالغ بر هفتاد میلیارد ریال تا کنون،  بخشی از مسوولیت های اجتماعی خود را اجرایی کند.

 

مدیر امور فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم از طرح توسعه اسکله ها و لایروبی حوضچه بندر بهمن به عنوان طرحی جهت کمک به افزایش ظرفیت گمرک منطقه یاد کرد و گفت: این پروژه شامل؛ احداث دو پست اسکله چند منظوره به طول 360 متر که یک پست برای پهلو گیری شناور تا 10 هزار تن و یک پست برای پهلو گیری شناور تا پنج هزار تن در نظر گرفته شده به همراه یک رمپ RoRo به عرض 25 متر می باشد.

 

وی ادامه داد: این طرح باهشتصد میلیارد ریال اعتبار تا پایان سال 98، با پیشرفت فیزیکی 90 درصدی همراه بوده است.

 

ناصری نژاد در پایان اضافه کرد: احداث برج های اداری الفابت در طرحی مشارکتی مشتمل بر دو برج 18 طبقه و دو ساختمان جانبی فعالیت دیگری از مجموعه خدمات این مدیریت در سال گذشته بوده است.

 

در ادامه ساخت برجهای مذکور پروژه مذکور با پیشرفت ٦٠ درصد در حال ساخت میباشد و تا پایان سال ٩٩ قابل بهره برداری خواهد رسید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied