شمانیوز
شما نیوز

شرایط فروش سهام عدالت از طریق بانک

مشمولان باید توجه داشته باشند فروش سهام عدالت ازطریق بانک فقط شامل افرادی می‌شود که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.

شرایط فروش سهام عدالت از طریق بانک

درحالیکه امکان فروش سهام عدالت از امروز (ششم خرداد) از طریق بانک‌ها فراهم شده است، مشمولان باید توجه داشته باشند که این موضوع فقط شامل افرادی می‌شود که روش مستقیم را برای مدیریت سهام عدالت خود انتخاب کرده‌اند.

هفته گذشته وزارت امور اقتصادی و دارایی طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد که کلیه دارندگان سهام عدالت که قصد فروش قسمتی از سهام خود را دارند، می‌توانند از روز سه‌شنبه (ششم خرداد) به شعب بانک‌هایی که قبلاً در آن دارای حساب بانکی بوده و شماره شبای آن حساب را به سازمان خصوصی سازی معرفی کرده‌اند، مراجعه کرده و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهدنامه مربوطه، اقدام کنند.

پس از اتمام مهلت اعلام شده در سامانه سهام عدالت برای تعیین تکلیف مدیریت سهام، از ۱۰ خرداد بانک‌ها از طریق کارگزاری‌های خود یا کارگزاری‌های طرف قرارداد، به تدریج نسبت به فروش سهام متقاضیان در بورس اقدام و وجوه حاصله را در قالب توافق شده به حساب آنها واریز خواهند کرد.

سازمان خصوصی‌سازی در این راستا اطلاعیه‌ای منتشر کرده مبنی بر اینکه سهامدارانی که قصد فروش ۳۰ درصد از سهام خود را دارند، ابتدا باید در سامانه سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب کرده و سپس جهت فروش به شعب بانکی که شماره شبای آن حساب را در سامانه معرفی کرده‌اند مراجعه کنند و با تکمیل فرم های مربوط، نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهدنامه مربوطه اقدام کنند.

بر این اساس اطلاعات افرادی که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند در اختیار بانک های عامل قرار می گیرد. همچنین سهامدارانی که به سامانه سهام عدالت مراجعه نکنند به صورت خودکار روش غیر مستقیم برای آنها انتخاب می شود.

این دسته از سهامداران نیز می توانند با مراجعه به بانک مربوطه که قبلا شبای حساب آن بانک را جهت دریافت سود معرفی کرده اند، نسبت به ثبت سفارش فروش سهام خود در شرکت سرمایه گذاری استانی اقدام کنند.

موضوع فروش سهام این افراد به برگزاری مجمع و افزایش سرمایه شرکت های سرمایه‌گذاری استانی و پذیرش آنها در بازار سرمایه موکول می شود.

 

منبع: ایسنا

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied