شمانیوز
شما نیوز

تازه ترین مصوبات شورایعالی بورس درخصوص آزادسازی سهام عدالت؛

مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها تمدید شد

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت، مهم ترین مصوبات نشست اخیر شورایعالی بورس و اوراق بهادار را تشریح کرد.

مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها تمدید شد

به گزارش شمانیوز به نقل از سنا؛ حسین فهیمی با بیان اینکه نشست شورایعالی بورس و اوراق بهادار عصر سه شنبه در وزارت امور اقتصادی و دارایی‌ برگزار شد، گفت:‌ مهلت مراجعه مشمولان سهام عدالت به بانک ها برای فروش یکجای ۳۰ درصد از سهامشان از ۱۰ به ۱۳ خردادماه جاری افزایش یافت.

 

وی ادامه داد : ‌بانک ها موظف هستند ظرف سه روز سفارش ها را تجمیع و از طریق کارگزار منتخب خود در بازار سرمایه به فروش رسانده و وجه حاصله را به حساب دارندگان سهام عدالت یا متقاضیان فروش واریز کنند.

 

فهیمی دومین مصوبه نشست شورایعالی بورس و اوراق بهادار را تمدید یک هفته ای انتخاب مستقیم مشمولان سهام عدالت اعلام کرد و افزود:‌ مشمولان تا ساعات پایانی روز پنجشنبه ۱۵ خردادماه جاری فرصت دارند به سامانه  samanese.ir مراجعه و روش سهامداری مستقیم را انتخاب کنند.

 

سخنگوی ستاد راهبری آزاد سازی سهام عدالت تاکید کرد :‌ با توجه به اینکه امکان لغو تصمیم از روش مستقیم به غیرمستقیم وجود ندارد مشمولان این سهام در انتخاب این روش دقت کافی را داشته باشند.

 

وی اظهار داشت : همانگونه که وعده داده بودیم، آزادسازی سهام عدالت از روز شنبه دهم خردادماه جاری به مفهوم عام و گسترده آن یعنی امکان استیفای حقوق همه جانبه سهامداری همانند سایر سهامداران انجام خواهد شد و مشمولان سهام عدالت قادر خواهند بود تمامی حقوق و منافع مالکانه خود را به عنوان سهامدار اعمال کنند.

 

فهیمی ادامه داد : البته این به معنای درخواست یا تشویق برای فروش سهام نیست، بلکه درخواست ما این است که این دارایی ارزشمند را در سبد دارایی خود نگهداری کنند اما چنانچه قصد فروش این سهام را دارند، می توانند با دو روش سفارش یکجای فروش با اعطای اختیار به شبکه بانکی به شعب بانک ها مراجعه کنند و یا اینکه از روز دهم خردادماه جاری در دفاتر شرکت های کارگزاری حضور یابند و به انتخاب خود تا سقف ۳۰ درصد از سهامشان را به فروش برسانند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied