شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز پنجشنبه 8 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز پنجشنبه 8 خرداد

کیهان در ماجرای قتل رومینا اشرفی اصلاح‌طلبان و فمنیست‌ها را متهم دانست

روزنامه کیهان در تحلیلی درباره قتل «رومینا اشرفی» نوشت : این جنایت هولناک دختری نوجوان را روانه قبرستان کرد، پدری را برای همیشه پشیمان و سرافکنده و خانواده‌ای را تا ابد داغدار یک تصمیم غلط. بعد از مدتی غبار فراموشی در افکار عمومی بر این قتل خواهد نشست ولی واقعیت این است که رومیناهای دیگری هستند که قربانی تنگ‌نظری‌ها و همگامی برخی جریانات سیاسی و فمینیسیتی و غرب‌گرایان با نهادهای غربی خواهند شد. در حالی برخی اصلاح‌طلبان و فمینیسیت‌ها برای رومینا ‌اشک می‌ریزند که سال‌ها است مقابل عوامل اجتماعی و قانونی پیشگیری از چنین جنایاتی ایستادگی می‌کنند. تلاش سازمان‌یافته برای تقبیح ازدواج به موقع و یا ازدواج در سنین پائین‌تر حتی در صورت وجود امکان و شرایط در افکار عمومی، کم‌کاری در رفع موانع ازدواج آسان، حمایت نکردن از قوانین تسهیل‌گر ازدواج و نادیده گرفتن و سرکوب واقعیت‌های اجتماعی همچون بلوغ زودرس و کاهش سن بلوغ در میان نوجوانان و برعکس تلاش برای افزایش سن ازدواج به جای کمک به رفع موانع ازدواج و ترویج ازدواج آسان یا تأمین زیرساخت‌های لازم ازدواج آسان همچون شغل و مسکن و… از جمله ابعاد این موضوع است.برخی اصلاح‌طلبان و جریان رسانه‌ای این جریان سعی دارند قتل رومینای ۱۴ ساله را ناشی از تصویب و اجرا نکردن اسنادی همچون سند ۲۰۳۰ عنوان کنند و چنین تبلیغ می‌کنند که اگر این اسناد تصویب می‌شد آنچه امروز به «قتل‌های ناموسی» معروف شده است، رخ نمی‌داد و امنیت زنان تامین می‌شد! البته این در حالی است که میزان بالای جنایت و تجاوز و قتل و خشونت علیه زنان در کشورهای مروج یا مجری اسنادی همچون ۲۰۳۰ بیش از حد تصور است.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

محمد باقر قالیباف رییس مجلس شد

منتخبان مجلس یازدهم محمد باقر قالیباف منتخب مردم تهران را به عنوان رییس مجلس برای سال اول مجلس یازدهم انتخاب کردند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

کیانوش عیاری: اگر پدر رومینا «خانه پدری» را دیده بود شاید کمی فکر می‌کرد

این روزها که خبر قتل رومینا اشرفی،‌ دختر 14‌ساله به دلیل تعصب و با نام غیرت توسط پدرش سوژه رسانه‌ها و فضای مجازی شده، دوباره بحث فیلم «خانه پدری» داغ شده است. کیانوش عیاری در گفت‌وگویی با شرق در واکنش به قتل رومینا اشرفی گفت: «به یاد می‌آورم روزی که فیلم «بودن یا نبودن» را می‌ساختم، پروفسور ماندگار می‌گفتند ما در نهایت خوش‌بینی برای پیداکردن کسانی که بپذیرند قلب عزیز ازدست‌رفته‌شان را به بیمار نیازمند اهدا کنند نهایتا به زحمت به سالی سه یا چهار نفر محدود می‌شدند، اما زمانی که فیلم «بودن یا نبودن» از تلویزیون پخش شد، آن‌قدر داوطلبان اهدای قلب زیاد شد که واقعا وقتی برای پاسخ‌گویی به همه آنها نداشتیم! حالا حکایت «خانه پدری» همین است. اگر مخالفت‌های بی‌مورد درباره این فیلم وجود نداشت و اجازه می‌دادند که فیلم به شکل وسیع اکران شود،‌ شاید پدر خانم اشرفی این فیلم را می‌دید و کمی فکر می‌کرد. همه ما باید بدانیم این مسئله بسیار مهم است و نمی‌توان به راحتی از کنار آن گذشت». کارگردان فیلم «کاناپه» در برابر این پیشنهاد که «اگر دوباره امکانی فراهم شود تا فیلم «خانه پدری» اکران شود، چه واکنشی خواهد داشت»،‌ گفت: «قطعا موافق آن خواهم بود، چون مردم باید چنین فیلم‌هایی را ببینند. اصلا همین الان درخواست می‌کنم فیلم «خانه پدری» را دوباره به‌خاطر مردم و حفظ امنیت و سلامت روان جامعه اکران کنید».

z1og_fefdjnd3y7qv

اولین تصویر از قبر رومینا اشرفی +عکس

رومینا اشرفی که توسط پدرش و با داس به قتل رسیده است در قبرستانی دفن شده است که مشرف به خانه شان است. شاید مادر باور نداشت که روزی وقتی از پنجره خانه اش بیرون خیره می‌شود روی تپه‌ای در نزدیکی شان دختر شیرین زبانش را می‌بیند که برای همیشه آرمیده باشد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

رکوددار میزان آرای روسای ۱۱ دوره مجلس در سال اول

نگاهی به آرای رئیس مجلس یازدهم در مقایسه با ۱۰ دوره پیش از این حکایت از آن دارد که علی لاریجانی همچنان رکوددار است. لاریجانی با ۲۳۷ رای در مجلس هشتم و دهم بیشترین تعداد را به خود اختصاص داده است و پس از آن محمدباقر قالیباف با 231 رای در رتبه دوم قرار دارد. البته اگر قرار باشد درصد را در نظر بگیریم هاشمی رفسنجانی با کسب ۹۵ درصد آرا در مجلس دوم همچنان پیشتاز است.

z1og_fefdjnd3y7qv

آزادسازی سهام عدالت با کدام روش بهتر است؟

مشمولان دریافت سهام عدالت در حالی سرانجام پس از ۱۴سال انتظار به موعد دریافت و آزادسازی سهام خود نزدیک می‌شوند که هنوز سوالات زیادی برای این گروه باقی مانده است. در گام نخست حدود ۵۰میلیون نفر مشمول دریافت سهام عدالت تنها تا پایان روز هشتم خردادماه فرصت دارند تا نحوه آزادسازی و مدیریت سهام خود را مشخص کنند.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

تست کرونای ۲بازیکن صنعت نفت آبادان مثبت شد

پزشک تیم فوتبال صنعت نفت آبادان گفت: تست کرونای ۲ بازیکن و یک نفر از کادر اجرایی باشگاه مثبت شد که مطابق دستورالعمل‌های اعلامی این افراد تا بهبودی نهایی و انجام تست مجدد قرنطینه می‌شوند/ ایرنا

 

z1og_fefdjnd3y7qv

خودکشی دونالد ترامپ مقابل ایران | تبعات تصمیم جدید کاخ سفید

کارشناسان منع گسترش سلاح اتمی، تصمیم دولت ترامپ را در پایان دادن به معافیت‌های همکاری هسته‌ای با ایران، شلیک به خود توصیف کردند که منافع آمریکا را به خطر می‌اندازد.

 برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

بالاترین شوک ارزی تاریخ ایران در سال ۱۳۹۷

در شوک ارزی سال ۱۳۹۷، نرخ رشد ارز نقطه به نقطه به ۲۷۳ درصد در مهر ۱۳۹۷ و نرخ رشد ارز سالانه به ۱۷۲ درصد در اردیبهشت ۱۳۹۸ صعود کرد. در شوک ارزی سال ۱۳۹۷ نسبت به سال ۱۳۹۱، پیک نرخ رشد سالانه قیمت دلار ۷۰ واحد-درصد و پیک نرخ رشد نقطه به نقطه قیمت دلار ۱۲۲ واحد-درصد بیشتر است. افزایش نرخ ارز در زمان جنگ جهانی دوم ۱۰۰ درصد و در زمان ملی شدن صنعت نفت ۵۰ درصد بود.

z1og_fefdjnd3y7qv

بانک رفاه وام ۵۰ میلیون تومانی خرید کالا می‌دهد

بانک رفاه کارگران در راستای تحقق شعار سال و نیز حمایت از تولیدات داخلی، طرح تسهیلاتی رفاه کالا را به اجرا گذاشت.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

توضیح ناجا درباره اخبار منتشر شده درباره نشت اطلاعات گذرنامه‌ها

چندی پیش کلیپی در فضای مجازی دست به دست شد که در ظاهر نشان می‌داد که در داخل جلد گذرنامه‌ها یک چیپ کار گذاشته شده و ادعا می‌شد برای شناسایی اتباع ایرانی در سفر‌ها و حتی شنود اطلاعات موبایل‌ها به کار می‌رود.سرپرست پلیس مهاجرت و گذرنامه ناجا:ردیابی افراد از طریق کار گذاشتن تراشه یا چیپ در گذرنامه‌ها شیطنت در فضای مجازی است.ایران همانند ۹۰ درصد از کشور‌های دنیا گذرنامه‌اش الکترونیکی است و براین اساس تراشه‌ای الکترونیکی در آن نصب شده که در روی جلد گذرنامه نیز علامتی شبیه دوربین حک شده که قابل رویت و در واقع بیانگر نوع گذرنامه و الکترونیکی بودن آن است.این تراشه در واقع به منظور افزایش ضریب ایمنی گذرنامه‌ها و جلوگیری از جعل آن‌ها استفاده می‌شود. /فارس

 

z1og_fefdjnd3y7qv

خبر مهم برای بازنشستگان | زمان دریافت افزایش حقوق اعلام شد

مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی با اشاره به ضرورت تصویب افزایش حقوق بازنشستگان در هیات دولت، گفت: افزایش حقوق بازنشستگان بعد از تصویب هیات دولت در واریزی ماه خرداد اعمال خواهد شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

وراث چگونه سهام عدالت اموات را به نام بزنند؟

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی گفت: سهام عدالت افراد متوفی به وراث تعلق می‌گیرد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • امینی

    عالی