شمانیوز
شما نیوز

ایران خودرو و سایپا در ۲ ماه اول ۹۹ چقدر تولید داشتند؟

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۱۰۱ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودرو از سوی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه است.

ایران خودرو و سایپا در ۲ ماه اول ۹۹ چقدر تولید داشتند؟

به گزارش شمانیوز و به نقل از ایرنا: برپایه آمارهای سامانه یاد شده، در این مدت ایران خودرو ۵۷ هزار و ۸۶۲ دستگاه و سایپا ۴۳ هزار و ۳۳۱ دستگاه خودرو تولید کردند.

در ۲ ماهه امسال ایران خودرو موفق به تولید ۴۱ هزار و ۷۰۲ دستگاه خودرو در گروه پژو، پنج هزار و ۴۷۹ دستگاه در گروه سمند، ۹۸۴ دستگاه رانا، هفت هزار و ۹۵۰ دستگاه دنا، یکهزار و ۳۳ دستگاه هایما، ۵۶۵ دستگاه در گروه وانت و سایر محصولات جدید و ۱۴۹ دستگاه پژو ۲۰۰۸ شد.

در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ایران خودرویی‌ها سه خودروی سوزوکی، تندر (ال ۹۰) و دانگ فنگ را تولید نکردند.

در این مدت، سایپایی‌ها نیز ۲۱ هزار و ۴۰۹ دستگاه خودرو در خانواده پراید و ۲۱ هزار و ۹۲۲ دستگاه خودرو در خانواده تیبا تولید کردند و برخلاف مدت مشابه پارسال خبری از تولید سراتو، چانگان سی. اس ۳۵، آریو و برلیانس در این شرکت نیست.

برپایه مصوبه شورای‌عالی استاندارد ۲ خودروی پراید (از اول تیرماه ۹۹) و پژو ۴۰۵ (از اول مردادماه ۹۹) از خط تولید ۲ خودروساز بزرگ کشور خارج خواهند شد.

پیشتر «وحید مرندی مقدم» معاون سازمان ملی استاندارد به ایرنا گفته بود: با خروج پژو ۴۰۵ از خط تولید، این خودرو فقط در مدل تاکسی آن هم دوگانه سوز تولید خواهد شد، همچنین با کنار رفتن مدل‌های ۱۱۱ و ۱۳۱ پراید، فقط وانت پراید (پراید ۱۵۱) تولید خواهد شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied