شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 9 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 9 خرداد
 
نتیجه افراط و تفریط بروز تتلو و قتل‌های ناموسی است

ابراهیم فیاض جامعه شناس اصولگرا گفت: باید به جامعه آموزش داد. قبل از انقلاب سپاه دانش و سپاه بهداشت بود که خیلی تاثیر گذاشت، اما الان بهیار به آنجا‌ها برده‌ایم و طرف هم هیچی نمی‌داند. متاسفانه کشور ما یک دوگانگی شکل گرفته است. هم تتلو داریم و هم این قصه‌های تندروی. افراط و تفریط از جمله شاخصه‌های جهل است و این جهل در کشور ما حکومت ساختاری می‌کند. الان یک دنیا دختر روستایی در روستا‌ها باقی مانده‌اند، چون پسر‌ها به شهر‌ها آمده و آنجا ازدواج کرده و مانده‌اند. این مساله هزار مساله دیگر ایجاد می‌کنند. آینده این دختر‌ها چه می‌شود؟ چطور اقتصاد زندگی خود را تامین می‌کنند؟ به خاطر زیاد بودن تعداد دختران ممکن است همین روابط آزاد در کوه و دشت رخ دهد و بعد هم شاهد همین قتل‌های ناموسی باشیم. قانونی که می‌خواهد وضع شود باید مبنای شرعی و عرفی داشته باشد. الان بابای دختر را بکشیم، تکلیف خانواده چه می‌شود؟

z1og_fefdjnd3y7qv

زمان واریز یارانه معیشتی مرحله هفتم + جزئیات

وعده دولت در پرداخت مازاد وام یک میلیون تومانی و بیمه بیکاری طی دو هفته اخیر عملی نشده است که احتمال واریز آن در هفته آینده وجود دارد؛ یارانه معیشتی نیز بدون تغییر در روز شنبه ۱۰ خرداد ماه واریز می‌شود.

 

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

دومین برچسب راستی آزمایی توئیتر روی پست جدید ترامپ

توئیتر پس از صدور فرمان ترامپ مبنی بر زیر سوال بردن استقلال شبکه‌های اجتماعی، جدیدترین پست وی را مجددا با برچسب راستی آزمایی آذین کرد! توئیتر هشدار دیگری را روی جدیدترین پست توئیتری ترامپ درباره اوضاع خشونت‌بار شهر مینیاپولیس زد و در اطلاعیه‌ای تاکید کرد پست جدید رئیس جمهور آمریکا خشونت را تشویق می‌کند. دومین برچسب راستی آزمایی روی پست ترامپ در حالی منتشر می‌شود که رئیس جمهور آمریکا پیش‌تر ضمن حمله به توئیتر، در جملاتی شگفت‌انگیز از فیس بوک ستایش کرده بود.

z1og_fefdjnd3y7qv

برای مشاهده دارایی واقعی سهام عدالت خود اینجا کلیک کنید

سامانه استعلام و آزادسازی سهام عدالت از امروز راه اندازی شد.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

۲۳۰ رأی از کدام سمت به سبد قالیباف ریخته شد؟

قالیباف با ۲۳۰ رأی بر کرسی ریاست مجلس یازدهم نشست، آنهم در شرایطی که ائتلاف سخت پایداری-احمدی‌نژاد در مقابل او صف کشیده بودند. ۲۳۰ رأی از کدام سمت در سبد سردارِاصولگرا ریخته شد؟ کسب ۱۶۶ رای از سوی قالیباف در جلسه فراکسیون اکثریت خیال او را راحت نمی‌کرد، از همین رو بود که، لابی‌ها با حاجی بابایی برای انصراف به نفع قالیباف شدت گرفت و بالاخره نیز نتیجه داد. ️حاجی بابایی انصراف داد تا آرای قالیباف از ۲۰۰ رأی عبور کند، اما کرسی نواب رئیسی هم سهم همان ائتلاف پایداری-احمدی‌نژادی که پشت سر حاجی بابایی ایستاده بودند، شد. ️سنگین شدن سبد رأی قالیباف حکایت از چرخش حداکثری احمدی‌نژادی‌ها و برخی از پایداری‌ها به سمت قالیباف دارد. آراء برخی نمایندگان از طیف سنتی اصولگرا و مستقلین و اصلاح طلبان را هم می‌تواند در این سبد تعریف کرد. گرچه به خاطر پنهان بودن آراء نمی‌شود با قطعیت از ۸ رای باطله در انتخابات رئیس مجلس حرف زد، اما بعید به نظر نمی‌رسد نام چهره‌های شاخصی از منتقدان سرسخت قالیباف در میان آن‌ها باشد.

 

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

فردا آخرین مهلت ثبت نام وام کرونا

ثبت درخواست برای خانوارهای متقاضی وام یک میلیون تومانی کرونا فردا به پایان می‌رسد و این وام برای کسانی که آن را دریافت نکرده‌اند در روز ۲۲ خرداد ماه پرداخت می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

 

 

تحلیل مهدی هاشمی از کاندیداتوری ظریف، رئیسی و قالیباف برای ۱۴۰۰
 
سیدمهدی هاشمی رئیس ستاد انتخابات تهران حجت الاسلام سیدابراهیم رئیسی در سال ۱۳۹۶ در گفت‌وگویی وظعیت محمدجواد ظریف، محمدباقر قالیباف و سید ابراهیم رئیسی را برای انتخابات ۱۴۰۰ بررسی کرد. او درباره ظریف گفت: غیراصولگرایان در مجلس و دولت نشان داد کارآمدی نداشته و نتوانسته به اعتماد مردم پاسخ دهد. دولت آقای روحانی سرمایه گذاری زیادی در حوزه سیاست خارجی کرد، اما نتیجه ضعیفی به دست آورد بنابراین می‌توان گفت ظریف بسیار ضعیف عمل کرد و قابلیت کاندیداتوری جناح غیراصولگرا را ندارد؛ مگر اینکه آنقدر تفکر جناح غیراصولگرا مستضعف باشد که غیر از اجماع بر ظریف ضعیف نتواند اقدام دیگری را انجام دهد. هاشمی همچنیندرباره اجماع اصولگرایان حول قالیباف هم گفت: من از دوستداران آقای قالیباف هستم، اما الان برای طرح این موضوع خیلی زود است. خواهش می‌کنم آقای قالیباف و طرفدارانش اگر می‌خواهند کاندیدا‌های توانمند و ارزشی در انتخابات ریاست جمهوری تأثیرگذاری داشته باشند از الان نام آن‌ها را نسوزانند. برای اینکه از تجمیع حملات جناح مقابل پیش گیری شود، نباید به طرح زودهنگام نام کاندیدا‌های ارزشی و انقلابی و توانمند برای انتخابات ریاست جمهوری پرداخت. وی درباره احتمال حضور سید ابراهیم رئیسی هم گفت: ما نباید شخصیت سوزی کنیم. آقای رئیسی نشان داد در جامعه ما جایگاه خیلی خوبی دارد و اعتماد مردم نسبت به ایشان بالاست. براساس نظرسنجی‌ها عملکرد آقای رئیسی در قوه قضائیه نیز اعتماد مردم به او را تقویت کرده است، اما الان نباید حتی عملکرد و توانمندی ایشان را در بهبود وضعیت قوه قضائیه به حاشیه ببریم و بگذاریم به حساب اینکه احتمالا در دوره آینده ریاست جمهوری آقای رئیسی می‌خواهد شرکت کند، اگر این کار را بکنیم ظلم به ایشان است، چون شاید جناح رقیب بگوید خلوص، صداقت و جامعیت او برای این است که می‌خواهد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند. این نه به صلاح آقای رئیسی است و نه به صلاح فضای سیاسی کشور.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

ایران خودرو و سایپا در ۲ ماه اول ۹۹ چقدر تولید داشتند؟

بررسی آمارهای منتشره سامانه کدال حاکی از تولید ۱۰۱ هزار و ۱۹۳ دستگاه خودرو از سوی شرکت‌های ایران خودرو و سایپا از ابتدای امسال تا پایان اردیبهشت ماه است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv


واکنش تند اردوغان به قتل شهروند سیاه‌پوست آمریکایی

رئیس جمهور ترکیه با حمله به مساله نژادپرستی در آمریکا گفت: رویکرد نژادپرستانه و فاشیستی که منجر به مرگ جورج فلوید در شهر مینیاپولیس زیر شکنجه شد نه فقط عمیقا مایه تاسف ما شد بلکه تبدیل به یکی از دردناکترین تجلی‌های نظم ناعادلانه در جهان شده است که ما در مقابلش می‌ایستیم. وی در ادامه توئیتهایش تاکید کرد: من به عنوان عضوی از تمدن اسلامی که به ما عشق به بشریت به خاطر خدا را آموخته، این ذهنیت غیرانسانی را محکوم می‌کنم. ترکیه همواره در برابر هر گونه حمله به بشریت صرف نظر از مکان، دلیل یا شکل ارتکاب آن می‌ایستد. او اظهارکرد: ما به مبارزه برای حفظ حقوق همه بشریت بدون قایل شدن هر گونه تبعیض بر مبنای نژاد، رنگ پوست، مذهب، زبان یا اعتقاد همراستا با اصلی که پیامبر دین ما بیان کرده (هیچ سفیدپوستی بر سیاهپوست و هیچ سیاهپوستی بر سفیدپوست برتری ندارد) ادامه می‌دهیم.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

بیمه بیکاری اسفند چه زمانی واریز می‌شود؟

مدیرعامل سازمان تأمین اجتماعی گفت: از مجموع افراد متقاضی دریافت بیمه بیکاری اسفند سال گذشته، فهرست ۲۴۰ هزار نفری به همراه شماره حساب افراد برای دریافت بیمه بیکاری به سازمان برنامه و بودجه ارائه شد که هفته آینده به حساب متقاضیان واریز می‌شود.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

z1og_fefdjnd3y7qv

بهمن خاوری، عامل ربودن رومینا اشرفی دستگیر شد

بهمن خاوری خواستگار رومینا اشرفی ساعاتی پیش به اتهام آدم‌ربایی و برخی شواهد که حاکی از نقش داشتن در عصبانیت پدر رومینا اشرفی داشت، بازداشت و تحویل مقام قضائی شد. به گزارش تسنیم، پیش از این برخی ادعا‌ها به نقل از بستگان رومینا حاکی از این بود که بهمن، پس از اینکه رومینا را به خانه خواهر خود برده و بدون حضور پدر رومینا او را به عقد خود درآورد، تصاویری از خودش و رومینا در فضای مجازی منتشر کرد و پیام‌هایی به پدر رومینا فرستاد و به او گفت که رومینا حالا همسر من است. همین موضوع هم باعث عصبانیت شدید پدر رومینا شد که به قتل منجر شد.

z1og_fefdjnd3y7qv

دارندگان سهام عدالت بخوانند

آن دسته از دارندگان سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند از فردا می‌توانند ۳۰ درصد از سهام خود را با استفاده از بورس بفروشند، ۳۰ درصد سهام برای سهامدارانی که برگه‌های یک میلیون تومانی دارند معادل چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است.

برای مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید.

 

z1og_fefdjnd3y7qv

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied