شمانیوز
شما نیوز

بررسی راهکارهای حمایت از ذوب آهن اصفهان در نشست رئیس سازمان تامین اجتماعی ، استاندار اصفهان و هیات مدیره این شرکت

مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی و عباس رضایی استاندار اصفهان طی نشستی با هیات مدیره ذوب آهن اصفهان به بررسی شرایط کنونی  و راهکارهای تقویت وحمایت از این مجتمع عظیم صنعتی پرداختند .

بررسی راهکارهای حمایت از ذوب آهن اصفهان در نشست رئیس سازمان تامین اجتماعی ، استاندار اصفهان و هیات مدیره این شرکت

به گزارش شمانیوز به نقل از دنیای اسرار؛ مصطفی سالاری رئیس سازمان تامین اجتماعی و عباس رضایی استاندار اصفهان طی نشستی با هیات مدیره ذوب آهن اصفهان به بررسی شرایط کنونی  و راهکارهای تقویت وحمایت از این مجتمع عظیم صنعتی پرداختند .

 

رئیس سازمان تامین اجتماعی در این نشست ، ذوب آهن اصفهان را یک صنعت مهم و اثر گذار کشور دانست که مسائل آن می تواند ابعاد ملی داشته باشد . 

 

وی گفت : سازمان تامین اجتماعی در چارچوب وظایف قانونی خود و با توجه به اینکه سهامدار عمده این شرکت است ، حمایت های لازم را انجام می دهد . 

 

استاندار اصفهان نیز در این نشست ، تقویت ذوب آهن اصفهان و رفع مشکلات این شرکت را برای استان و کشور بسیار مهم دانست و گفت : این شرکت به مسئولیت های اجتماعی خود عمل می کند و لذا باید برای رفع مشکلات آن از جمله تامین مواد اولیه حمایت لازم صورت گیرد.  

 

منصور یزدی زاده مدیرعامل ذوب آهن اصفهان در ابتدای این جلسه ، گزارشی از شرایط کنونی ذوب آهن اصفهان ارائه داد و گفت : این شرکت در سال گذشته رکورد تولیدبا دو کوره بلند و همچنین رکورد صادرات محصولات خود را تجربه نموده است اما همچنان با مشکلاتی همچونی کمبود مواد اولیه مواجه است .

 

وی افزود : ذوب آهن اصفهان به دلیل شیوه تولید از یارانه انرژی برخوردار نیست و در مقایسه با سایر شرکت های فولادی ، هزینه انرژی بیشتری دارد . برای رفع این مشکل فعالیت هایی همچون پروژه pci انجام شده است تا هزینه کک مورد نیاز تولید این شرکت کاهش یابد .

 

البته از طریق تامین مواد اولیه لازم و استفاده کامل از ظرفیت این شرکت که منجر به افزایش تولید می شود ،  هم می توان هزینه انرژی را کاهش داد . 

 

یزدی زاده اظهار داشت : سهام این شرکت از شرایط خوبی برخوردار است . این در حالی است که هنوز زیان انباشته داریم و البته قابلیت هایی نیز موجود است که با حمایت سازمان تامین اجتماعی و دولت می توانیم این زیان انباشته را به صفر رسانده و سود توزیع کنیم . 

 

علی احمدیان رئیس هیات مدیره ذوب آهن اصفهان نیز در این جلسه ، پتانسیل های این شرکت برای توسعه بیشتر و همچنین حضور قوی تر در بازار سرمایه را یادآور شد و حمایت سهامدار عمده و دولت را در این زمینه بسیار مهم دانست .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied