شمانیوز
شما نیوز

وضعیت قیمت سکه امروز 10 خرداد

آخرین قیمت سکه پیش از شروع بازار در هفته جاری چقدر بود؟ آیا روند فعلی قیمت در این بازار ادامه‌دار است؟ چه سیگنال‌هایی برای پیش‌بینی آینده قیمت سکه قابل مشاهده است؟

وضعیت قیمت سکه امروز 10 خرداد

به گزارش خبرنگار شمانیوز و به نقل از تجارت نیوز : سکه ضمن توجه به نوسانات زیاد طلای جهانی مسیر هفتگی خود را با دلار تنظیم کرد و پس از سه هفته رشد پی در پی کاهشی شد. قیمت هر سکه طرح جدید هفته معاملات هفته گذشته را با افت ۱۰۰ هزار تومانی (۳/ ۱ درصد) پشت سر گذاشت و به سطح ۷ میلیون و ۳۹۰ هزار تومان رسید. افت ۸/ ۰ درصدی نرخ دلار در کنار عقب‌نشینی اونس طلای جهانی به زیر مرز ۱۷۰۰ دلار فاصله سکه را از اوج تاریخی به ۸/ ۲ درصد افزایش دادند.

در صورت تداوم روند صعودی بورس امکان ثبات در بازار دلار و سکه دور از انتظار نیست. ضمن اینکه رشد دوباره طلای جهانی هم حامی سکه خواهد بود. بیانیه ترامپ درباره تحریم مقامات چینی می‌تواند شروع هفتگی معاملات سکه را از محل طلای جهانی تحت تاثیر بگذارد.

 

موانع رشد طلای سیاه

بهای هر بشکه نفت خام امریکا ساعت ۱۶ روز جمعه به ۹/ ۳۲ دلار رسید. پس از اعلام افزایش بیش از انتظار ذخایر نفت و بنزین امریکا امید به ترمیم باثبات تقاضای سوخت در روز پنج‌شنبه رنگ باخت. در حالی که پیش‌بینی می‌شد ذخایر نفت امریکا کاهش هفتگی ۹/ ۱ میلیون بشکه‌ای را تجربه کند، اما برآوردهای اداره اطلاعات انرژی نشان داد که ۹/ ۷ میلیون بشکه بر ذخایر نفت اضافه شده است.

موضوع تحریم مقامات چینی توسط ترامپ و آمارهای ضعیف‌تر از انتظار تولید و اشتغال امریکا در کنار نامشخص بودن موضع روسیه در قبال تمدید کاهش ۷/ ۹ میلیون بشکه‌ای تولید پس از ماه ژوئن در آستانه نشست پیش‌روی گروه اوپک‌پلاس هم فشار بر قیمت‌ها را مضاعف کرد. لغو گسترده محدودیت‌های قرنطینه همچنان حامی بزرگ نفت است.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied