شمانیوز
شما نیوز

مشمولان سهام عدالت بخوانند

اگر کسی می‌خواهد سهام عدالت خود را نگه دارد، نیازی به کد بورسی نیست؛ اما اگر یک روز بخواهند خرید و فروش سهام عدالت انجام دهند، باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام بروند و کد بورسی خود را فعال کنند.

مشمولان سهام عدالت بخوانند

آزادسازی سهام عدالت و در پی آن انتخاب روش مستقیم برای فروش این سهام توسط مشمولان در حالی تا ساعت ۲۴ روز ۱۵ خرداد ادامه دارد که سهامدارانی که قصد فروش ۳۰ درصد از سهام خود را دارند ابتدا باید در سامانه سهام عدالت روش مستقیم را انتخاب نموده و سپس جهت فروش به شعب بانکی که شماره شبای آن حساب را در سامانه معرفی کرده‌اند مراجعه و با تکمیل فرم‌های مربوط نسبت به تکمیل سفارش فروش ۳۰ درصد از سهام عدالت خود و تعهد نامه مربوطه اقدام کنند. بر این اساس اطلاعات افرادی که روش مستقیم را انتخاب نموده‌اند در اختیار بانک‌های عامل قرار می‌گیرد.

همچنین سهامدارانی که به سامانه سهام عدالت مراجعه نکنند به صورت خودکار روش غیرمستقیم برای آنها انتخاب می‌شود. این دسته از سهامداران نیز می‌توانند با مراجعه به بانک مربوطه که قبلا شبای حساب آن بانک را جهت دریافت سود معرفی کرده‌اند نسبت به ثبت سفارش فروش سهام خود در شرکت سرمایه‌گذاری استانی اقدام کنند. این در حالی است که موضوع فروش سهام این افراد به برگزاری مجمع و افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی و پذیرش آنها در بازار سرمایه موکول می‌شود.

اما در این میان نکته قابل توجه پاسخ به این پرسش است که آیا دارندگان سهام عدالت نیاز به کد بورسی برای دادوستد سهام خود دارند یا نه؟

بر این اساس باید گفت اگر کسی می‌خواهد سهام عدالت خود را نگه دارد، نیازی به کد بورسی نیست؛ چرا که کد بورسی برای همه سهامداران عدالت به صورت غیرفعال در نظر گرفته شده و دارایی‌های آنها نگهداری می‌شود اما اگر یک روز بخواهند خرید و فروش سهام عدالت انجام دهند، باید به سامانه جامع اطلاعات مشتریان سجام بروند و کد بورسی خود را فعال کنند.

 

منبع: تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۵۴ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • محمدعلی میرزایی

    با سلام حدود یک هفته قصد دارم اقدام به ۳۰ درصد فروش سهامم کنم اصلا جواب نمیده لطفا راهنمایی بفرمائید که مزید بر امتنان است متشکرم

  • حسن ژیان فیض آبادی

    سلام ببخشید اگه بخوام تو سهام عدالت شرکت کنم باید چکار کنم تشکر؟

  • ناشناس

    خوب بود

  • ناشناس

    نمیدونم اخرش چی میشه