شمانیوز
شما نیوز

رضایی کوچی در گفتگو با شمانیوز:

کمتر کسی قادر به خرید مسکن است/ کارشناسان باید قیمت مسکن را مشخص کنند نه دلالان

منتخب مردم جهرم در مجلس یازدهم گفت: در حاضر رکود بخش مسکن را فراگرفته است و کمتر کسی قادر به خرید مسکن است.

کمتر کسی قادر به خرید مسکن است/ کارشناسان باید قیمت مسکن را مشخص کنند نه دلالان

حمدرضا رضایی کوچی منتخب مردم جهرم در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، با انتقاد از وضعیت بازار مسکن اظهار کرد: نوسانات متعدد و خارج از رویه حاکم بر معاملات در بخش مسکن سبب شده تا حباب این بازار به شدت فراگیر و غیرقابل مهار شود؛ لذا باید هرچه سریع‌‌تر برای این مسئله چاره‌ای اندیشدیده شود.

 

وی با بیان اینکه بازار مسکن از فقدان مدیریت کارآمد رنج می‌برد، یادآور شد: متأسفانه دولت با طرح‌هایی مانند مسکن ملی و یا اعطای تسهلات ناکافی فقط درصدد فرار از مسئولیت است و از این طریق فقط می‌خواهد به نحوی شوی تبلیغاتی برای افکار عمومی بازی کند.

 

نماینده مردم جهرم در مجلس یازدهم معتقد است که دولت باید با افزایش ساخت و ساز مسکن تعادل عرضه و تقاضا را در بازار ایجاد کند و سپس در همین رابطه افزود: متاسفانه اکنون فضا برای دلالی در حوزه مسکن فراهم بوده و هر کسی خود کارشناسی قیمت می کند؛ در صورتی که نباید بنگاه‌دار یا مالک هر قیمتی را می‌خواهد برروی مسکن بگذارد؛ چون بازار مسکن و ارزش مسکن تابع قوانین و مقرراتی است که متأسفانه مدت‌هاست این قوانین رعایت نمی‌شود و هر که برای خود به کارشناس تبدیل شده است.

 

رضایی کوچی تأکید می‌کند که در حاضر رکود بخش مسکن را فراگرفته است و کمتر کسی قادر به خرید مسکن است.

او با بیان اینکه با روق بازار مسکن و افزایش ساخت و سازمان ده‌ها بخش کسب و کار رونق خواهد گرفت، گفت: برای نجات کسب و کارهای خصوصی و نیمه خصوصی و کمک به بخش تولید هم که شده دولت باید فکری به حال بازار بیمار مسکن کند؛ در غیر اینصورت رکود تورمی شدت خواهد یافت.

 

این نماینده مردم در مجلس یازدهم با تاکید بر اینکه قیمت مسکن از نوسانات بازار ارز و سکه نیز متاثر شده است، تصریح کرد: با توجه به تاثیر پذیری زنجیره وار بازارهای مختلف از یکدیگر لازم است زمینه ساماندهی کلی مؤلفه‌های دخیل در نرخ ارز فراهم شود.

وی بر ضرورت متوقف کردن قیمت‌گذاری دلالان و همچنین مالکان در حوزه مسکن تاکید کرد و گفت: باید عرضه و تقاضا در کنار کارشناسی کردن نرخ مسکن جای آشفتگی‌های فعلی در بحث قیمت‌ها را بگیرد.

رضایی کوچی با بیان اینکه التهاب فعلی بازار مسکن نتیجه فعالیت دلالان در بازار است، افزود: اخذ مالیات از خانه‌های خالی با هدف عرضه این نوع مسکن‌ها به بازار یکی از اقداماتی که می‌تواند تا حدودی نوسانات قیمتی را به حداقل برساند .

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied