شمانیوز
شما نیوز

آخرین تصمیمات در خصوص افزایش مشمولان سهام عدالت

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت درباره افزایش مشمولان سهام عدالت گفت: این موضوع در مجلس و دولت به طور جدی مطرح است، اما تاکنون تصمیم قابل ارائه‌ای در این زمینه گرفته نشده است.

آخرین تصمیمات در خصوص افزایش مشمولان سهام عدالت

حسین فهیمی سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت بیان کرد: اگر تصمیمی در این باره گرفته شود، آمادگی اجرای آن را داریم و اطلاع‌رسانی می‌کنیم. از ۱۰ خرداد میزبان صاحبان سهام عدالت انتخاب‌کننده روش مستقیم و تازه‌واردهای بورس بوده‌ایم که تعداد آنها از همه فعالان بورس در ۵۰ سال گذشته کشورمان بیشتر است. آنچه در فرآیند طرح سهام عدالت اتفاق افتاده این است که ابزار سرمایه‌ای در اختیار مردم قرار گرفته و دارایی به آنها داده شده است.

وی به صاحبان سهام عدالت توصیه کرد این ابزار سرمایه‌ای را مانند ملک یا مغازه خوب نگه دارند.

سخنگوی ستاد آزادسازی سهام عدالت ادامه داد: سهامی که به ارزش یک میلیون تومان در سال ۱۳۸۵ واگذار شده بود اکنون بیش از ۱۵ برابر ارزش یافته است. سهام عدالت از آن سهام‌هایی است که هنوز ارزش ذاتی خود را از نظر قیمت‌گذاری پیدا نکرده و هنوز جا دارد که قیمت آن بالا برود.

فهیمی با اشاره به این‌که نوسان قیمت در همه بازارها از جمله در بازار بورس وجود دارد، افزود: اگر سهامداران سهام عدالت پیش‌بینی‌هایی مبنی بر افزایش یا کاهش قیمت سهام ۳۶ شرکت مشمول این سهام دارند، می‌توانند سهام خود را در این شرکت‌ها جابه‌جا کنند یعنی سهام برخی‌ها را بفروشند و سهام برخی شرکت‌های دیگر مشمول سهم عدالت را بخرند.

به گفته این مقام مسئول، شرکت‌های مشمول سهام عدالت بزرگ، ارزشمند و بنیادی‌اند که سودآوری مطمئن و قابل اتکایی داشته‌اند. هدفگذاری این سهام به گونه‌ای بود که تا تعداد ۵ نفر از عضو یک خانواده سهام عدالت داده می‌شود بنابراین به اعضای خانواده مازاد بر ۵ نفر تعلق نمی‌گرفت و از این طریق عده‌ای حذف شدند.

وی گفت: واگذاری سهام عدالت اجباری نبود و مبتنی بر درخواست و نام نویسی بود بنابراین برخی‌ها نام‌نویسی نکردند یا مراحل نهایی را انجام ندادند و با توجه به این موارد بیش از ۳۰ میلیون نفر از هموطنانمان مشمول سهام عدالت نشدند.

 

منبع : مهر
 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • معصومه ابراهیم زاده

    خوب