شمانیوز
شما نیوز

در جلسه گشایش اعتبار اسنادی برای پیمانکاران جزیره کیش با همکاری بانک صادرات مطرح شد:

گشایش اعتبار اسنادی ریالی تا سقف پنج هزار میلیارد ریال در کیش به شرکت‌های معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش

بر اساس امضای تفاهم‌نامه میان سازمان منطقه آزاد کیش و بانک صادرات، شرکت‌های پیمانکاری می‌توانند از انواع ضمانت‌نامه، تسهیلات ریالی و ال‌سی به شکل‌های مختلف استفاده کنند و این اقدامات طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته از سوی سازمان منطقه آزاد کیش قابلیت اجرا دارد.

گشایش اعتبار اسنادی ریالی تا سقف پنج هزار میلیارد ریال در کیش به شرکت‌های معرفی شده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش

به گزارش شمانیوز به نقل روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، جلسه گشایش اعتبار اسنادی ریالی برای پیمانکاران جزیره کیش به همت معاونت اقتصادی و سرمایه‌گذاری و با همکاری بانک صادرات، با حضور مصطفی خانزادی معاون عمرانی و زیر بنایی و معراج نادری فصیح، مدیر سرمایه گذاری و برخی از مدیران سازمان منطقه آزاد کیش، محمدعلی اسماعیلی زاده مدیر شعب استان هرمزگان بانک صادرات و عباس خرازی افرا رییس اداره کل بانکداری جامع این بانک و تیم همراه و شرکت‌های پیمانکاری کیش در سالن رازی مرکز همایش‌های بین المللی کیش برگزار شد.

 

در این جلسه محمدعلی اسماعیلی زاده پس از اشاره به سوابق درخشان و پتانسیل‌های بالای بانک صادرات در ارائه خدمات بانکی و توسعه تعاملات فی مابین بر اجرایی شدن هر چه سریع‌تر مفاد تفاهم‌نامه تأکید نمود.

 

در ادامه عباس خرازی افرا رئیس اداره کل بانکداری جامع بانک صادرات ایران از گشایش اعتبار اسنادی ریالی تا سقف پنج هزار میلیارد ریال برای شرکت‌های پیمانکاری در کیش خبر داد و گفت: یکی از مزیت‌های این تفاهم‌نامه بهره‌مند شدن از ال‌سی و تخفیف سی درصدی کارمزد برای دریافت انواع ضمانت‌نامه بدون داشتن گردش و معدل موجودی حساب است.

 

عباس خرازی با اشاره به بخش‌نامه‌های بانک مرکزی در خصوص شرکت‌های ثبت شده در کیش و بهره‌مندی آنان از انواع تسهیلات ریالی و تضمینی نزد بانک صادرات اظهار داشت: با دریافت مجوزهای مورد نیاز شرکت‌های پیمانکاری که در سرزمین اصلی به ثبت رسیده‌اند با داشتن مجوز فعالیت اقتصادی از سازمان منطقه آزاد کیش و معرفی سازمان در چارچوب تفاهم‌نامه فی مابین می‌توانند از مزایای بانکی در منطقه آزاد کیش شامل انواع تسهیلات ال‌سی، ضمانت‌نامه، خرید دین (تنزیل) اسناد و اوراق تجاری و طرح‌های متنوع از جمله طرح‌های طراوت، طرح همیان، طرح ۶۷، طرح تبسم، اعتبار سپهر، طرح حساب جاری طلایی، سامانه سپهریار و انواع خدمات بانکداری الکترونیک بهره‌مند شوند.

 

خرازی در رابطه با تسهیلات ریالی صدور انواع ضمانت‌نامه و ال‌سی برای مدت یک سال آتی در کیش گفت: شرکت‌های پیمانکاری طی درخواستی می‌توانند بعد از فرایندهای کارشناسی از تمام خدمات ارائه شده به مدت یک سال بهره‌مند شوند و دیگر نیازی به سپری کردن فرایندهای مجدد کارشناسی و بروکراسی اداری برای هر کدام به صورت مجزا نیست.

 

رئیس اداره کل بانکداری جامع بانک صادرات بر اهمیت و کاربردی بودن اجرای طرح‌های مذکور از جمله طرح طراوت در تأمین نقدینگی و سرمایه در گردش و کاهش هزینه‌های شرکت‌های تولیدی و پیمانکار معرفی شده از سوی سازمان (درخواست‌کنندگان ال‌سی) و فروشندگان (ذینفعان ال‌سی)، کمک به رونق و جهش تولید در داخل کشور از طریق گشایش اعتبار اسنادی توسط خریدار و امکان تنزیل ال‌سی از سوی فروشنده در شعب بانک صادرات اشاره داشت و اعلام کرد: شرکت‌های تولیدی و معرفی شده از سوی سازمان که در پرداخت حقوق و دستمزد خود با مشکل مواجه شده‌اند می‌توانند در قالب طرح همیان بانک صادرات نسبت به اخذ تسهیلات با بازپرداخت شش ماهه اقدام نمایند.

 

مصطفی خانزادی با بیان این که در اساسنامه سازمان منطقه آزاد کیش امکان گشایش اعتبار بانکی وجود ندارد، گفت: تمام موضوع‌های "ال‌سی" شرکت‌های پیمانکاری را سازمان منطقه آزاد کیش بر عهده گرفته و شرکت‌ها می‌توانند نسبت به گشایش اعتبار در بانک صادرات اقدام کنند و از تسهیلات متنوع این بانک بهره‌مند شوند.

 

خانزادی بر ضرورت انجام پروژه‌ها و فعال شدن چرخه اقتصادی در سطح جزیره کیش اشاره کرد و اظهار داشت: سازمان منطقه آزاد کیش برای دست یافتن به درآمدهای پایدار از روش‌های نوین استفاده می‌کند "ال‌سی" در حال حاضر یکی از راهکارهای سریع برای پیشبرد پروژه‌های موجود در جزیره کیش است.

 

معراج نادری فصیح مدیر سرمایه‌گذاری معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش ضمن تشکر از مسئولین بانک صادرات که در بالاترین سطح ممکن، کاربردی و عملیاتی همکاری لازم را با این سازمان داشتند گفت: بانک صادرات هم فراتر از بخش‌نامه‌های خود پیشنهادهای مناسبی را به منطقه آزاد کیش اختصاص داده و شرایط استثنایی را برای این تفاهم‌نامه ایجاد کرده است.

 

نادری فصیح خاطر نشان کرد: تا چهارشنبه هفته آینده 21 خرداد تمام متقاضیان نسبت به افتتاح حساب در شعبه بانک صادرات کیش واقع در خیابان سنایی کد 861 اقدام کنند، در غیر این صورت دیگر سرویس دادن بر اساس این خدمات برای سازمان غیر ممکن خواهد بود.

 

محمد امام رئیس اداره بانک، بورس و بیمه معاونت اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص پروژه‌های جاری و آتی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: از پیمانکاران پروژه‌ها و قراردادهای آتی سازمان، تضامینی برای گشایش اعتبار اسنادی دریافت خواهد شد؛ ولی هیچ تضمینی برای گشایش اعتبار اسنادی پروژه‌های جاری که سازمان و شرکت‌های تابعه به پیمانکار بدهی دارند، دریافت نخواهد شد و سازمان منطقه آزاد کیش، این شرکت‌ها را جهت گشایش اعتبار تضمین می‌کند.

 

امام افزود: در رابطه با هزینه‌ها، سازمان منطقه آزاد کیش پیش پرداخت‌ها و کارمزدها در صورت داشتن میان پرداخت را با توجه به مبالغی که باید تسویه شود پرداخت خواهد کرد.

 

گفتنی است با حمایت‌های صورت گرفته از این طرح که سازمان برای تعاملات با شرکت‌های پیمانکاری در خصوص دریافت‌ها و پرداخت‌ها در نظر گرفته، سریع‌تر عملیاتی خواهد شد و در آینده می‌توان شاهد طرح‌ها و امتیازات جدیدتری از سوی سازمان منطقه آزاد کیش با همکاری بانک صادرات برای این شرکت‌ها پیش‌بینی کرد.

 

در جلسه مذکور پس از ارائه فرایند صدور و چگونگی عملیات گشایش اعتبار اسنادی در قالب پاورپوینت توسط کارشناسان و تیم همراه بانک صادرات به سؤال‌ها و ابهامات شرکت‌های پیمانکار پاسخ داده شد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied