شمانیوز
شما نیوز

زمان و ساعت قرعه کشی خودرو

ایران خودرو قصد دارد امروز قرعه کشی فروش فوق العاده خود را انجام دهد.

زمان و ساعت قرعه کشی خودرو

دو خودروساز بزرگ کشور فروش فوق العاده محصولات خود  را از عید فطر استارت زدند و ثبت نام تا روز ۱۴ خرداد ادامه داشت. امروز قرعه کشی خودروهایی که قرار بود توسط ایران خودرو به مشتریان عرضه شود انجام خواهد شد. مراسم قرعه کشی امروز با حضور نمایندگان وزارت صمت، دادستانی کل کشور، سازمان بازرسی، پلیس راهور ناجا و سایر نهادهای ذیربط در سالن همایش‌های ساپکو برگزار می شود.

گروه خودرو سازی ایران خودرو در اطلاعیه‌ای شرایط پیش خودرو محصولات تولیدی خود را اعلام کرد.

گفتنی است، تاریخ پیش ثبت نام ایران خودرو از ۱۸ خرداد شروع می‌شود و تا ۲۰خرداد ۹۹ ادامه دارد.

 

چند نفر ثبت نام کردند؟

براساس آماری که اعلام شده حدود ۷ میلیون نفر در طرح فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو شرکت کرده اند.  البته این آمار با راستی آزمایی ریزش خواهد کرد و در نهایت با قرعه کشی واجدین شرایط خرید خودرو اعلام خواهند شد.

اجرای طرح فروش فوری ۲۵ هزار دستگاه خودرو که از ۴ خرداد تا ۱۴ خرداد ماه آغاز شده بود به اتمام رسیده و درحال حاضر واحدهای پلیس راهور ، خودروسازان و ثبت احوال مشغول راستی آزمایی اطلاعات ثبت نام کنندگان هستند.

 

اگر برنده شدیم اما توان پرداخت وجه نداشتیم چه می‌شود؟

مهدی صادقی نیارکی، سرپرست امور صنایع وزارت صمت گفته است: اگر متقاضی در مرحله ثبت نام برای فروش فوق العاده خودرو اطلاعات غلط ثبت کند تا سه سال اجازه شرکت در هیچ طرح خودرویی را نخواهند داشت. اینکه کسانی در قرعه کشی برنده شوند، اما توان تامین وجه را نداشته باشند محدودیتی برای شرکت در قرعه کشی‌های بعدی نخواهند داشت، البته خودرو سازان محدودیت‌هایی در این باره اعمال کردند که به آن‌ها تذکر داده شد و این محدودیت در اطلاعیه فروش دو خودرو ساز اصلاح شده است.

 

قرعه کشی آزمایشی

ایران خودرو هفته گذشته در روز ۱۳ خرداد ماه نیز یک قرعه کشی به صورت آزمایشی انجام داد. این قرعه کشی آزمایشی با حضور نماینده سازمان بازرسی کل کشور، نماینده دادستان کل کشور، نماینده سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان و مدیران ارشد ایران خودرو در سالن همایش های ساپکو برگزار شد.

 

جزییات مراحل راستی آزمایی

-کسانی که پلاک فعال برای خودروهای سنگین، مینی بوس، کامیونت و غیره را  دارند، مجاز به ثبت نام در طرح فروش فوق العاده بودند و پلاک فعال خودروهای سنگین مشمول قانون خودروهای سواری نبود.

 -اگر فردی در هر دو مجموعه  خودروساز ثبت نام کرده باشد در صورتی که ظرفیت فروش یک شرکت بیش از حد مجاز باشد ثبت نام او در شرکت دیگر ثبت خواهد شد. به عنوان نمونه در حال حاضر آمارها نشان می دهد حجم متقاضی برای ثبت نام خودروهای ایران خودرو بیش از سایپا است در این حالت مطمئناً اگر فردی هم در ایران خودرو و سایپا ثبت نام کرده باشد  ثبت نام در ایران خودرو حذف و فرد مجاز به خرید از محصولات سایپا است.

-فیلدهای مشخصات اصلی مشتری که به واسطه احراز هویت در سیستم از طریق سامانه اِمتا ثبت شده توسط ثبت احوال استخراج  و مورد راستی آزمایی قرار می گیرد که آیا فرد متقاضی دارای سن مجاز برای ثبت نام بوده یا خیر ؟

- البته مشتریانی که قبلاً پذیرش داشته اند ولی اقدام به صلح نکرده اند، در این طرح فروش فوری امکان پیش ثبت نام نداشتند و اگر ثبت نامی انجام شده آنها از قرعه کشی حذف خواهند شد.

 - در بخش راستی آزمایی ثبت نامی ها  پلیس راهور مسئول بررسی پلاک فعال افراد متقاضی است همچنین شرکت های خودروساز نیز باید بررسی اطلاعات   فرد متقاضی اعلام کنند که آیا در طول ۳۶ ماه گذشته خودرویی از شرکت ها خریداری کرده است یا خیر ؟

- نکته مهم اینجاست روند راستی آزمایی ثبت نامی ها تا ۱۶ خرداد به اتمام خواهد رسید اما سه ماه تا تحویل خودرو طول می کشد و باز هم راستی آزمایی ها در این بازه زمانی انجام و اگر خطایی در ثبت اطلاعات توسط فرد متقاضی مشاهده شود ثبت نام باطل خواهد شد.

 - البته در روند قرعه کشی سهم ۱۰ درصدی هم به عنوان ذخیره در نظر گرفته می شود . زیرا برخی از افرادی که اسامی آنها در قرعه کشی اعلام شده شاید امکان تکمیل وجه نداشته و عملاً انصراف می دهند.

 

اعلام اسامی بعد از پایان قرعه کشی

بابک رحمانی معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو گفت: راستی آزمایی اطلاعات و بررسی محدودیت‌های اعمال شده برای ایجاد نظام توزیع عادلانه در بازه زمانی روزهای ۱۵ و ۱۶خرداد انجام شد.

رحمانی اظهار کرد: اسامی منتخبین این طرح پس از پایان قرعه کشی و تایید نهادهای نظارتی به صورت عمومی منتشر می‌شود و برندگان تا ۴۸ساعت فرصت دارند نسبت به واریز وجه خودروهای انتخابی خود اقدام کنند.

معاون بازاریابی و فروش ایران خودرو از آغاز عرضه ۴۵ هزار دستگاه دیگر از محصولات این خودروساز از ۱۸ خردادماه خبر داد و خاطرنشان کرد: در این طرح پیش فروش، ۱۲ مدل از خودروهای تولیدی ایران خودرو قابل عرضه است.

وی تصریح کرد: متقاضیانی که در قرعه کشی طرح فروش فوق العاده ایران خودرو برنده نشده اند نیز می توانند در طرح پیش فروش ۱۲ مدل از محصولات تولیدی این خودروساز مشارکت کنند.

وی تاکید کرد: بازه زمانی تحویل خودرو در قالب طرح پیش فروش ۴ تا ۱۲ ماهه است که براساس قرعه کشی تعیین می شود.

 

منبع: گسترش نیوز

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۴۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied

  • ناشناس

    خیلی عالی متشکرم

  • حسین خلف حسینی

    اگر پارتی بازی نشه خوبه

  • ترمه

    سلام چراپخش زنده توتلویزیون نداره؟

  • پژو پارس

    عالی