شمانیوز
شما نیوز

فرشادان در گفتگو با شمانیوز:

دولت نقدینگی سرگردان در بازار را کنترل کند/ بسته‌های حمایتی مُسکن‌های موقتی هستند

نماینده مردم سنندج در مجلس یازدهم به دولت توصیه کرد که نقدینگی‌های سرگردان در کشور را مدیریت و کنترل کند تا تورم مهار شود.

دولت نقدینگی سرگردان در بازار را کنترل کند/ بسته‌های حمایتی مُسکن‌های موقتی هستند

سیدمهدی فرشادان، نماینده مردم سنندج در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شماینوز، ضمن انتقاد از گرانی افسارگسیخته موجود در بازار ابراز تأسف کرد که در ماه‌های اخیر هم‌زمان با رسوخ تورم و افزایش قیمت در همه بازارها سفره مردم کوچک‌تر از قبل شده است.

 

وی با بیان اینکه مردم بیش از این نمی‌توانند گرانی و تورم لجام‌گسیخته را تحمل کنند، یادآور شد: دولت به حدی در مهار تورم و اقدامات مخربانه دلالان و سوداگران ناتوان شده است که هر روز شاهد هستیم مایحتاج و کالاهای ضروری مردم به قیمت‌های مختلف عرضه می‌شود و دلالان به تعیین‌کننده قیمت‌ها تبدیل شده‌اند و در بازار جولان می‌دهند.

 

نماینده مردم سنندج در مجلس یازدهم گفت: نوسان مداوم قیمت‌ها به هیچ‌وجه پذیرفتنی نیست، اما متأسفانه هیچ مسئولی در دولت و دستگاه‌های اجرایی آن را مدنظر قرار نمی‌دهند؛ لذا به دلیل عدم توجه به این موضوع مهم شاهد هستیم قیمت مسکن، خودرو و حتی مایحتاج ضروری مردم به روز قیمت‌گذاری می‌شود که این نشان از آشفتگی بازار دارد.

 

فرشادان از دولت و سازمان تعزیرات حکومتی خواست تا وضعیت نابسمان وضعیت بازار را جدی بگیرند و برای مهار گرانی‌ها و کوتاه کردن دست سوداگران بازار چاره‌ای بیندیشند، گفت: دولت مدعی است که برای حمایت از اقشار ضعیف جامعه بسته‌های حمایتی ارائه می‌دهد، اما همه اینها فقط مسکن موقتی است و درمان قطعی نیست؛ لذا در این راستا دولت برای درمان قطعی باید مانع تورم افسارگسیخته در بازار بگیرد.

 

وی تأکید کرد که ساماندهی وضعیت بازار نیازمند برنامه‌های مشخص و مدون است و سپس گفت: مجلس یازدهم از دولت انتظار دارد که نظارت دقیق بر قیمت‌ها و برخورد با محتکران و همچنین سوءاستفاده کنندگان داشته باشد و قطعاً در این مسیر به مطالبه‌گری خود ادامه خواهد داد و اگر دولت به این مطالبه نمایندگان مردم، پاسخ مثبت دهد، ما هم در این راستا از هیچ حمایتی فروگذار نخواهیم بود و به حمایت‌های خود ادامه خواهیم داد.

 

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هیچ کمبودی در تأمین اقلام ضرروی مردم وجود ندارد، یادآور شد: بنابراین به خاطر اینکه هیچ کمبودی وجود ندارد، هیچ عذری برای افزایش قیمت کالاها پذیرفتنی نیست؛ چون اگر افزایشی هم صورت گیرد، تنها دلیلش نبود نظارت کارآمد از سوی دولت بر بازار و عدم توانایی برخورد قاطع با دلالان است.

 

فرشادان با بیان اینکه در شرایط فعلی دولت باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و همچنین بلندمدت در راستای ساماندهی وضعیت بازار ارائه کند، گفت: نقدینگی سرگردان دست دلالان برای تغییر سلیقه‌ای قسمت‌ها در بازار را باز گذاشته است؛ لذا اتخاذ تدبیری مناسب در مسیر ساماندهی نقدینگی سرگردان از جمله تدابیر اثرگذاری است که می‌تواند نابسامانی قیمتی در بازارهای مختلف را کنترل کند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied