شمانیوز
شما نیوز

همتی:وضعیت اقتصادی کشور به حالت عادی بازگشت.

همتی با تأکید بر اینکه در بخش تأمین ارز برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه از طریق روشهای مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی برگشته است، گفت: بیش از ۴.۵میلیارد دلار برای واردات تأمین شده است.

همتی:وضعیت اقتصادی کشور به حالت عادی بازگشت.

به گزارش شمانیوز و به نقل از خبرگزاری تسنیم، عبدالناصر همتی در تازه‌ترین یادداشت اینستاگرامی نوشت: در اواسط اردیبهشت ماه، اعلام کردم «شرایط دشوار است، لیکن، روند درحال بهبود بوده و قابل مدیریت و ثبات نیز قابل اعاده است». امروز و بعد از 20 روز از آن نوشته، تأیید و تأکید می‌کنم:
1 ــ در بخش تأمین ارز، برای واردات کالاهای اساسی، دارو و مواد اولیه و ضروری کشور، ازطریق روشهای مختلف چهارگانه اعلامی بانک مرکزی، شرایط به وضعیت عادی خود برگشته است.

به‌طوری که در این مدت بیش از 4/5 میلیارد دلار برای انجام واردات تأمین شده است، طبعاً، بازار از شرایط ایجادشده در سامانه نیما و دیگر روشهای تأمین ارز و نیز اقدامات در دست اجرا، به‌تدریج متأثر خواهد شد.

2 ــ در بخش ریال، برای تأمین کسری بودجه در دو مرحله حراج اوراق بدهی دولت، 10٫000 میلیارد تومان با نرخ سود سالانه 15درصد به فروش رفت، با این اقدام بدون افزایش پایه پولی، و با استفاده از نقدینگی موجود، بودجه دولت تأمین مالی شد. در هفته‌های آینده این حراج‌ها ادامه خواهد داشت.

3 ــ شاخص بهای تولیدکننده در اردیبهشت ماه، درمقایسه با ماه پیش از آن، 0.9 درصد و نسبت به ماه مشابه سال قبل 16 درصد رشد داشته است، این یک شاخص پیش‌نگر تورم است و نشان از کاهش شتاب تورم دارد. بانک مرکزی مصمم به سازوکار هدف‌گذاری تورمی است، لذا، سیاستهای پولی متناسب با آن را اعمال خواهد کرد.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied