شمانیوز
شما نیوز

انجام اکتشافات معدنی در ۶۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های کشور

فاز‌های اکتشافی در ۶۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های کشور در ۳۰ استان از سوی سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو)، در حال انجام است.

انجام اکتشافات معدنی در ۶۶۰ هزار کیلومتر مربع از پهنه‌های کشور

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز خراسان جنوبی، مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) امروز در نشست شورای معادن خراسان جنوبی با بیان این مطلب گفت: از این مقدار پهنه، کار اکتشاف ۴۰۰ هزار کیلومتر مربع به پایان رسیده که نتیجه آن کشف ۷۶۰ محدوده اکتشافی جدید بوده است.

 

اصغر زاده افزود: سازمان ایمیدرو از ۷۶۰ محدوده اکتشافی جدید، ۲۸۰ محدوده را برای ادامه کار و استخراج انتخاب کرده و مابقی محدوده‌ها را در اختیار سازمان صمت استان‌ها قرار داده تا به بخش خصوصی واگذار شود.

 

وی گفت: از ۲۸۰ محدوده اکتشافی انتخاب شده برای ادامه کار توسط ایمیدرو، برای ۷۲ محدوده تاکنون پروانه اکتشافی صادر شده و ۱۲ محدوده نیز گواهی کشف دریافت کرده اند و در حال واگذاری به بخش خصوصی اند.

 

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) همچنین با بیان اینکه خراسان جنوبی به دلیل خصوصیت معدنی خاص، یکی از اولویت‌های سازمان ایمیدرو است، افزود: مطالعات اکتشافی در ۱۱ پهنه‌ی این استان و از طریق ژئوفیزیک هوایی صورت گرفته است که کار مطالعه و اکتشاف ۴ پهنه توسط ایمیدرو، ۶ پهنه توسط شرکت تهیه و تولید و یک پهنه هم توسط کنسرسیوم پایا انجام می‌شود.

 

اصغرزاده گفت: شرکت ایمیدرو برای تأمین فلزات استراتژیک مورد نیاز کشور از قبیل سنگ آهن، مس، سرب، روی، طلا، زغال سنگ، بوکسیت و شوراب‌ها مثل پتاسیم و منیزیم در تلاش است تا محدوده‌های جدید معدنی را کشف و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی را به حوزه معدن جذب کند.

 

وی افزود: شرکت ایمیدرو تاکنون ۲۰۰ میلیارد تومان برای کار‌های اکتشاف ژئوفیزیکی در پهنه‌های متعدد خراسان جنوبی هزینه کرده است.

 

مدیر اکتشاف سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران (ایمیدرو) گفت: هم اکنون در پهنه‌های منحصر بین شهرستان‌های فردوس و قاین ۴۷ محدوده جدید معدنی، در لوت ۲۷ محدوده و در پهنه ایران مرکزی ۹ محدوده دارای پتانسیل معدنی کشف شده است که عمده این محدوده‌ها حاوی فلزاتی از قبیل مس، طلا، سرب و روی و در برخی از نقاط آهن است. اصغرزاده افزود: برای تبدیل هر پروانه اکتشاف به مرحله معدن، حدود ۱۰۰ میلیارد تومان هزینه می‌شود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied