شمانیوز
شما نیوز

رپرتاژ آگهی//

در تبلیغات گوگل هزینه هر کلیک چقدر است؟

رسانه های اجتماعی و پلتفرم‌های جستجوی بزرگی چون گوگل در حال تغییر روند کسب و کارها در بخش تبلیغات هستند. در سال 2020 ، یک سوم از کل هزینه های تبلیغاتی به سمت کانال های دیجیتال پیش خواهد رفت و بیش از 80٪ از کل دلارهای بازاریابی دیجیتال به سمت تبلیغات نمایشی و تبلیغات جستجو می‌رود، با این حال درک معیارهای مناسب برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین موثر است.

در تبلیغات گوگل هزینه هر کلیک چقدر است؟

رسانه های اجتماعی و پلتفرم‌های جستجوی بزرگی چون گوگل در حال تغییر روند کسب و کارها در بخش تبلیغات هستند. در سال 2020 ، یک سوم از کل هزینه های تبلیغاتی به سمت کانال های دیجیتال پیش خواهد رفت و بیش از 80٪ از کل دلارهای بازاریابی دیجیتال به سمت تبلیغات نمایشی و تبلیغات جستجو می‌رود، با این حال درک معیارهای مناسب برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی آنلاین موثر است.

در این پست، ما می‌خواهیم درباره هزینه های هر کلیک صحبت کنیم.

معمولا در تبلیغات کلیکی برای نمایش تبلیغات هزینه‌ای پرداخت نمی‌شود و تنها هزینه هر کلیک محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر منظورمان از هزینه هر کلیک، هزینه‌ای است که به ازای هر کلیکی که بر روی تبلیغات‌مان می‌شود پرداخت می‌کنیم. خوب این سوال پیش می‌آید که "هزینه مناسب برای هر کلیک چقدر است؟"

 

پاسخ کوتاه این است که: "بستگی دارد". هزینه برای هر کلیک به دلیل عوامل مختلفی می تواند بسیار متفاوت باشد. این عوامل شامل بستر تبلیغاتی که شما در آن تبلیغ می‌کنید، نوع تبلیغی که استفاده می‌کنید ، مخاطبانی که هدف قرار می‌دهید، محصول یا خدمتی که تبلیغ می‌کنید، و استراتژی پیشنهادِ قیمت‌تان می‌شود.

 

پاسخ دقیق تر، که در این پست وجود دارد، پیدا کردن هزینه مناسبی برای هر کلیک است که بازده یا ROI مورد نظر شما را به همراه داشته باشد.

 

هشدار: در ادامه محاسبات ریاضی انجام می‌شود.

 

تعیین ROI هدف شما

هزینه ایده آل شما برای هر کلیک توسط ROI (بازگشت سرمایه یا بازدهی سرمایه گذاری) تعیین می‌شود. برای اکثر مشاغل، نسبت درآمد به هزینه آگهی 5 به 1 قابل قبول است. این بدان معنی است که برای هر دلار هزینه شده در تبلیغات، پنج دلار درآمد تولید شود. هزینه 20 درصدی به ازای جذب یا CPA روش دیگری برای بیان این نسبت است.

 

0ef2c45f-42bd-46d9-b767-755e9612b137

پیشنهاد: اگر نسبت درآمد تبلیغات به هزینه آن بیشتر از 5 به یک است، به عبارت دیگر هزینه بیشتری برای تبلیغات آنلاین صرف می‌کنید، مقالات راهنمای تیم فروش را در وبلاگ آژانس تبلیغاتی جی ادز مطالعه کنید، که به نوبه خود برای بهبود کارکرد تیم فروش شما کمک می‌کند.

 

تاثیر قیمت محصول یا سرویس بر هزینه هر کلیک

برای تبلیغات موتورهای جستجو، مانند تبلیغات در گوگل، مهمترین عامل تاثیرگذار در هزینه هر کلیک مربوط به نوع محصول یا خدمت می‌شود که تبلیغ می‌کنیم.

 

d12c8d84-1601-4919-8ab7-6533febbcbe2

اساس بیشتر ‌پلتفرم‌های تبلیغاتی آنلاین مزایده است. در واقع به این شکل است که تبلیغ کنندگان تعیین می‌کنند که چقدر حاضرند به ازای هر کلیک بپردازند، و کسانی که مایل به پرداخت هزینه بیشتری هستند، تبلیغات شان در رتبه بالاتری قرار می‌گیرد.

 

در صورتی که محصول یا خدمات شما گرانتر باشد، رقبای شما حاضر به پرداخت هزینه کلیک بالاتری هستند. به عنوان مثال، اگر شما یک محصول 20،000 دلاری را می‌فروشید و وب سایت و تیم فروش شما می توانند از هر 200 کلیک بر روی آگهی شما، یک فروش (نرخ تبدیل 5.5٪) ایجاد کنند، باید مایل باشید برای هر کلیک روی آگهی خود 10 دلار بپردازید. این منجر به پرداخت 2،000 دلار در هزینه تبلیغات برای به دست آوردن فروش 20،000 دلاری می شود (نسبت آن 10 به 1 است.)

شرکت هایی که محصولات ارزان قیمت می‌فروشند، نمی‌توانند چنین هزینه های تبلیغاتی گزافی را تحمل کنند. به عنوان مثال، اگر محصول شما با قیمت 200 دلار به فروش برسد، و شما از هر پنجاه کلیک بر روی آگهی بتوانید یک فروش ایجاد کنید، اگر هزینه هر کلیک را 80 سنت قرار دهید، پنجاه کلیک ضرب در $ 0.80 جمعا 40 دلار خواهد شد. در واقع برای درآمد 200 دلاری 40 دلار هزینه تبلیغات می‌کنید، بنابراین اینجا سرمایه گذاری 40 دلاری شما نسبت 5: 1 است.

 

برای محاسبه هزینه مورد نظر خود برای هر کلیک، از فرمول زیر استفاده کنید:

هزینه هدف برای هر کلیک = (درآمد حاصل از هر فروش x نرخ تبدیل وب سایت شما) x 20٪

در جدول زیر میزان هزینه به ازای هر کلیک (با نرخ بازگشت هزینه تبلیغاتی 500%) با توجه به نرخ تبدیل و درآمد از فروش را مشاهده می‌کنید.

 

0ef2c45f-42bd-46d9-b767-755e9612b137

 

هزینه هر کلیک برای سایت‌های B2B

اکثر وب سایت ها، به ویژه وب سایت های B2B ، مانند فروشگاه‌های اینترنتی محصولات خود را به صورت مستقیم نمی‌فروشند. بلکه آنها فرم تماس یا درخواست مشاوره بر روی سایت خود دارند که پس از تکمیل فرم توسط مشتریان بالقوه، تیم فروش با آنها تماس می‌گیرند تا آنها را تبدیل به مشتری کنند.

در این سایت‌ها برای محاسبه هزینه هر کلیک (که می‌خواهید برای تبلیغات گوگل خود مشخص کنید) نیاز به بررسی معیار دیگری نیز دارید. این معیار نرخ تبدیل لید‌ها (اطلاعات مشتریانی که درخواست تماس یا مشاوره ثبت کرده‌اند) به مشتری و تمیل فروش هست. در واقع از هر 100 نفر که فرم موجود در سایت شما را پر می‌کنند، چند نفر تبدیل به مشتری می‌شوند؟

 

هزینه هدف برای هر کلیک = (درآمد حاصل از هر فروش x نرخ تولید لید x نرخ تبدیل لید به مشتری) x 20٪

 

طول عمر مشتریCPC  و CPA شما را افزایش می دهد.

طول عمر مشتری ارزشی که آن مشتری می‌تواند برای ما داشته باشد را تعیین می‌کند. برای تعیین طول عمر مشتری بایستی بررسی کنید که مشتریان شما در چه دوره هایی برای خرید مجدد یا دریافت خدمات به شما مراجعه می‌کنند. اگر مشتریان شما معمولا پس از سفارش نخست طی دوره های مختلف نیز برای دریافت خدمات یا خرید محصولات به شما سر می‌زنند، پس احتمالا بخواهید برای جذب مشتریان جدید، هزینه بیشتری پرداخت کنید.

 

c1988eb9-5453-4c8b-904d-4ebb68349b1f

اگر کسب و کار خود را به تازگی راه اندازی کرده اید، با درنظر گرفتن طول عمر مشتریان خود می‌توانید هزینه هر کلیک و بودجه تبلیغات خود را افزایش دهید. برای اطلاع از هزینه‌های کلمات کلیدی در حوزه فعالیت تان می‌توانید با کارشناسان آژانس تبلیغاتی جی ادز تماس بگیرید.

 

نرخ ارز بر هزینه‌های تبلیغاتی شما تاثیر می‌گذارد.

همانطور که اطلاع دارید هزینه تبلیغات در گوگل بر اساس ارزهای متداولی مانند دلار، لیر ترکیه، درهم امارات، یورو، پوند انگلیس و ... تعیین می‌شود. در واقع نرخ ارز هم بر هزینه هر کلیک شما تاثیر می‌گذارد. برای کاهش هزینه های هر کلیک بهتر است مقایسه‌ای بین قیمت‌های شرکت‌های فعال در حوزه تبلیغات گوگل انجام دهید. آژانس تبلیغاتی جی ادز با ارایه خدمات انتقال پول به ایران توانسته است هزینه تبلیغات در گوگل را کاهش دهد.

هزینه تبلیغات گوگل را در سایت جی ادز مشاهده کنید و برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان جی ادز تماس بگیرید.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied