شمانیوز
شما نیوز

اخبار پربازدید امروز جمعه 23 خرداد

تحولات در گذر است و اخبار روز هیچ گاه متوقف نخواهد شد؛ خبر‌هایی رسمی و گاه غیر رسمی؛ خبر‌هایی که مورد توجه قرار می‌گیرد یا ممکن است همه به راحتی از کنار آن بگذرند. رسانه‌های خبری هر یک به فراخور وابستگی جناحی خود، خبر‌هایی را برجسته می‌کنند و در مواردی هم از کنار آن می‌گذرند. اگر خبر به‌ما‌هو خبر موضوعیت داشته باشد، وابستگی جناحی نباید در کمرنگ و پر رنگ منتقل کردن آن تأثیری داشته باشد.

اخبار پربازدید امروز جمعه 23 خرداد

در انتخابات ۱۴۰۰ اگر آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می‌شود

احمدامیرآبادی فراهانی عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در برنامه دستخط گفت: من فکر می‌کنم برای ۱۴۰۰ اگر یک شخصیتی که بالاخره در تراز رئیس دولت جمهوری اسلامی و تراز انقلاب اسلامی باشد بیاید، نیرو‌های انقلاب دور او جمع می‌شوند. من فکر می‌کنم اگر آقای رئیسی بیاید همه مشکلات حل می‌شود.

z1og_fefdjnd3y7qv

جزئیاتی جدید از پیش فروش ایران خودرو و سایپا

در روزهای ابتدای هفته جاری قرعه‌کشی ۲۵ هزار خودرو از دو خودروساز بزرگ کشور انجام شد که حواشی و گلایه‌های متعددی به همراه داشت.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

امام جمعه کرج: دیگر نه از دِه و نه از کدخدا که کعبه آمال عده‌ای بود چیزی باقی نمانده

آیت‌الله حسینی همدانی، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان البرز و امام‌جمعه کرج در پانزدهمین خطبه مکتوب جمعه خود گفت: جامعه آمریکا از بدو تأسیس از تبعیض نژادی به‌خصوص علیه سیاه‌پوستان رنج می‌برد. سیاه‌پوستان آمریکا به خاطر سیاست‌های نژادپرستانه‌ی دولتی که مدعی حقوق بشر و آزادی‌های اجتماعی در دنیاست دائماً محروم بوده‌اند. هنوز در این کشور مدارسی هستند که کودکان سیاه‌پوست را ثبت‌نام نمی‌کنند؛ و همیشه پلیس آمریکا با سه ویژگی (زور، خشونت و سرکوب) که دارد به‌جای اینکه حافظ امنیت جامعه‌اش باشد، به کانون سلب امنیت فیزیکی و روانی جامعه‌اش تبدیل‌شده است. در آمریکا عدالت اجتماعی وجود ندارد، چون فاصله طبقاتی، توزیع ثروت و خدمات بر اساس نژاد و رنگ پوست صورت می‌پذیرد. سفیدپوست‌ بودن به‌خودی‌خود عاملی برای برخورداری هرچه بهتر از امکانات است و سیاه‌پوست یا سرخ‌پوست بودن دلیل موجهی برای فقیر و محروم بودن از امکانات تلقی می‌شود لذا فقر و نابرابری فقط یک مسئله اقتصادی صرف نیست بلکه یک موضوع سیاسی، فرهنگی است. خوب است آمریکا به‌جای دخالت در امور کشور‌ها به مسائل داخلی خود اعم از فقر و بی‌عدالتی و نژادپرستی و فروپاشی اخلاقی و خانوادگی و شکاف طبقاتی بپردازد. مطلب دراین‌باره فراوان است، اما آنچه مسلم است این است که دیگر چیزی نه از دِه و نه از کدخدا که کعبه آمال عده‌ای بود باقی نمانده.

z1og_fefdjnd3y7qv

یارانه چه کسانی حذف می شود؟ + جزئیات

آیین نامه تبصره ۱۴ قانون بودجه سال ۱۳۹۹ شامل منابع و مصارف ۲۵۰ هزار میلیارد تومانی هدفمندی یارانه‌ها ابلاغ شد.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

چرا برخی از بانک‌ها هنوز پول سهام عدالت را واریز نکرده‌اند؟

سخنگوی سهام عدالت گفت: از بین ۹۰۰ میلیاردتومان ثبت سفارش سهام عدالت تا آخر وقت دوشنبه (۱۹ خرداد) ۶۲۳ میلیارد تومان به فروش رفته بود. بخشی از این سهام به این علت که کارگزار باید شرایط را بسنجد تا باعث ضرر و زیان عرضه‌کننده نشود و همچنین با در نظر گرفتن همه شرایط تصمیم بگیرد که به چه نحوی و چه زمانی سهام را بفروشد هنوز به فروش نرفته است، در هر صورت سهام باقیمانده به فروش می‌رود و مبلغ مورد نظر به تدریج به حساب سهامداران واریز خواهد شد؛ بنابراین علت عدم واریز وجه سهام عدالت برای برخی از سهامداران این است که اولا بخشی از این سهام به فروش نرفته است دوما روزی که بانک، سهام عدالت مردم را به فروش برساند فردای آن روز پول را واریز می‌کند. / ایرنا

z1og_fefdjnd3y7qv

علی نیکبخت بر اثر ابتلا به کرونا در گذشت + بیوگرافی و علت مرگ

بازیکن سابق صنعت نفت آبادان بر اثر ابتلا به بیماری کرونا درگذشت.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

از افزایش قیمت‌های نجومی تا یخچال و فریزر ۳۰۰ میلیونی!

کالا‌های ایرانی تا حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد و کالا‌های خارجی که عمدتا به صورت قاچاق وارد شدند تا ۱۰۰ درصد افزایش قیمت داشته است. مشاهدات میدانی نشان می‌دهد، قیمت یخچال و فریز سایدبای‌ساید ایرانی حدودا بین ۱۵ تا ۲۱ میلیون تومان و کالای خارجی از ۲۵ تا ۸۵ میلیون تومان است. یکی از مغازه‌داران می‌گوید که نمایندگی یک شرکت خارجی در ولنجک یخچال و فریزر سایدبای‌ساید ۳۰۰ میلیون تومانی هم می‌فروشد! /ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

مزایای روش‌های آزادسازی سهام عدالت چیست؟

آزادسازی سهام عدالت مزایای متفاوتی برای مشمولان در پی خواهد داشت.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

دستگیری در انتظار فروشندگان امتیاز خودرو‌های قرعه کشی شده

فرمانده انتظامی تهران بزرگ گفت: برخی از افراد در فضای مجازی و حقیقی اقدام به واگذاری امتیاز خودرو‌های قرعه‌کشی شده در ازای دریافت مبالغی از ۱۰ میلیون تا ۲۰ میلیون تومان کرده‌اند که نسبت به شناسایی این افراد با شیوه‌ها و شگرد‌های پلیسی اقدام شد. با ورود پلیس، افراد متخلف دستگیر شده‌اند که برای آنان پرونده‌ای تشکیل شده و در حال رسیدگی است. /ایسنا

z1og_fefdjnd3y7qv

صاحبان سهام عدالت وام می گیرند

سخنگوی سهام عدالت گفت: مشمولین سهام عدالت می‌توانند از طریق نظام بانکی به میزان ۶۰ درصد از ارزش سهام عدالت خود، کارت اعتباری دریافت کنند.

جهت مشاهده جزئیات اینجا کلیک کنید

z1og_fefdjnd3y7qv

 
ترکیه مرز‌های خود بجز ایران را بازگشایی کرد!

به دنبال بخشنامه ریاست جمهوری ترکیه، مرز‌های زمینی، آبی و هوایی ترکیه به روی کشور‌های دیگر بازگشایی شده و شهروندان ترکیه نیز می‌توانند وارد یا خارج شوند. به دنبال مقابله با شیوع کرونا و پس از پیک اولیه بیماری و اعلام کنترل آن در ترکیه، این کشور اعلام کرد که تمامی مرز‌های خود بجز مرز‌های ایران را بازگشایی کرده است. به دنبال بخشنامه ریاست جمهوری ترکیه، مرز‌های زمینی، آبی و هوایی ترکیه به روی کشور‌های دیگر بازگشایی شده و شهروندان ترکیه نیز می‌توانند وارد یا خارج شوند. تمامی افراد وارد شده به ترکیه مورد معاینه قرار خواهند گرفت و اگر کسی نشانه‌های بیماری را داشته باشد مورد تست PCR قرار خواهد گرفت.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱۳ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied