شمانیوز
شما نیوز

مراسم تکریم و معارفه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

مراسم تکریم حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی و معارفه مهندس سعید اوحدی معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با حضور دکتر اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهور برگزار شد.

مراسم تکریم و معارفه رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد

به گزارش شمانیوز به نقل از پایگاه خبری «ایثار»، دکتر اسحاق جهانگیری در مراسم تکریم و معارفه معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان این که فرهنگ ایثار و شهادت در کشور ریشه عمیقی دارد و توفیق خدمت به این عزیزان نصیب هر کسی نمی‌شود، افزود: جامعه ما برای تداوم حیات خود نیازمند تبدیل فرهنگ ایثار و شهادت به فرهنگی مؤثر و عمیق است و بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مسیر نقشی کلیدی را ایفا می‌کند.

 

معاون اول رییس جمهور، بنیاد شهید و امور ایثارگران را نهادی مردمی و انقلابی دانست که نقشی واسط برای انتقال فرهنگ ایثار و شهادت به ملت ایران دارد و افزود: بنیاد شهید و امور ایثارگران نهاد رسمی و حاکمیتی است که می‌تواند برای پیشرفت همه‌جانبه کشور نقش مهمی را ایفا کند. بنیاد، نهادی اجتماعی و مدنی است که مهم‌ترین رسالت آن از بین بردن گسست‌های اجتماعی و افزایش همبستگی‌های ملی است.

 

جهانگیری تأکید کرد: امروز کشور ما در شرایط حساسی قرار دارد و آمریکا از هر فرصتی برای سنگ‌اندازی پیش پای ملت ایران در منطقه و در عرصه بین‌المللی استفاده می‌کند که تحریم‌ها یکی از ابزارهای استکبار برای ضربه زدن به ایران است، اما خوشبختانه دشمنان ما نتوانسته‌اند به اهداف خود برسند.

 

وی افزود: مدیران و تمام مسئولان باید بدانند که جمهوری اسلامی ایران با خون شهدا حفظ‌شده است و نباید در مسیر خدمت احساس خستگی کنند. مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران باید در ارتباط مستمر با جامعه معزز ایثارگری باشند و از آن‌ها به‌ ویژه در زمینه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت کمک بگیرند زیرا مهم‌ترین رسالت بنیاد انتقال این فرهنگ است.

 

معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در طول دوران خدمت خود شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را بنا نهاد گفت: اقدامات مؤثری توسط این شورا انجام شده است و امیدواریم این اقدامات استمرار داشته باشد. البته دولت با محدودیت‌های زیادی روبرو بوده است، اما در حد توان برای حل مشکلات به بنیاد کمک کرد و نشست‌هایی را نیز با ایثارگران برای ارائه راهکار و حل مشکلات آن‌ها برگزار کردیم.

 

جهانگیری افزود: مهندس اوحدی مدیر مدبری به ویژه در شرایط بحرانی هستند که خدمات ایشان در حادثه منا فراموش نشدنی است. از سوی دیگر در سازمان حج و زیارت نیز عملکرد خوبی در زمینه توسعه روابط با عراق و سوریه داشتند و در آخرین پست سازمانی خود نیز به‌عنوان معاون وزیر آموزش‌وپرورش منشاء خدمات ارزشمندی شدند و از آنجا که مهندس اوحدی از آزادگان عزیز هستند می‌توانند درک خوبی از شرایط داشته باشند و امیدواریم با حضور ایشان و همکاری حجت الاسلام والمسلمین شهیدی به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه اقدامات خوبی در بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام شود.

 

 مهندس سعید اوحدی نیز در این مراسم با قدردانی از تلاش‌های حجت الاسلام والمسلمین شهیدی در بنیاد اظهار داشت: تلاش‌های صادقانه و تواضع و اخلاق‌مداری از خصوصیات بارز ایشان است. آقای شهیدی در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری از سلامتی خود نیز مایه گذاشتند و امیدواریم به‌عنوان نماینده ولی‌فقیه، یار و یاور ما در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشند تا بتوانیم منویات مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در زمینه خدمت رسانی به ایثارگران و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت را به خوبی اجرایی کنیم.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: در آستانه شهادت امام صادق (ص) جا دارد به فرمایش مهمی از بیانات ایشان در زمینه اهمیت جایگاه خدمت توجه کنیم که می‌فرمایند: وقتی خداوند نعمت، فرصت، توفیق و مسئولیتی را به انسان اعطا می‌کند، اگر نسبت به آن معرفت و شناخت قلبی پیدا کرد شکر نعمت را به‌جای آورده است. بنابراین شناخت نسبت به نقاط قوت، ضعف، فرصت‌ها و ظرفیت‌ها یکی از مسائل مهمی است که هر مدیری باید مدنظر قرار دهد و این همان بصیرتی است که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) همواره مورد تاکید قرار می دهند و از خداوند می خواهیم توفیق شناخت مسئولیت سنگین خدمت در بنیاد شهید و امور ایثارگران و شناخت جامعه بزرگ ایثارگری را به ما اعطا کند.

 

معاون رییس جمهور تصریح کرد: امام خمینی (ره) خدمت به ایثارگران را به‌مثابه خدمت به نبی گرامی اسلام (ص) دانسته‌اند. واقعآ هیچ جایگاهی از چنین عظمت و قداستی برخوردار نیست و به همین دلیل است که قانون گذار ظرفیت‌های عظیمی را برای بنیاد در نظر گرفته است. جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا رنج‌های زیادی را متحمل شده‌اند و آزادگان نیز به تعبیر رهبر معظم انقلاب الماس‌های درخشانی هستند که مسیر را روشن می‌کنند و به انسان درس تاب‌آوری می‌آموزند. ما نیز امیدواریم بتوانیم در حد بضاعت اندکی از ایثار و فداکاری آن‌ها را جبران کنیم.

 

اوحدی با بیان این که برنامه‌های خود را برای بنیاد شهید و امور ایثارگران در ۱۲ فصل به رییس جمهور محترم ارائه داده‌ام، افزود: در حوزه اجرایی باید با همراهی همکاران و مشورت‌های حجت الاسلام والمسلمین شهیدی بنیاد را از مجموعه‌ای دیوان سالار و بوروکراتیک به مجموعه‌ای جهادی، پاسخگو و مطالبه‌گر برای احقاق حقوق جامعه ایثارگری تبدیل کرده و با اقدامات خود این مسئله را اثبات کنیم که کشور مرهون ایثار خانواده شهدا و جانبازان است. همچنین دسترسی جامعه ایثارگری به معاونان و همکاران بنیاد باید تسهیل شود.

 

رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: از جناب دکتر جهانگیری تقاضا داریم تا پایان دولت یک جلسه دیگر هیئت امنای بنیاد و شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شود تا برنامه‌های فرهنگی را در آنجا به تصویب برسانیم. مقام معظم رهبری (مدظله العالی) پس از عبور از چهل سالگی انقلاب موضوع گام دوم انقلاب را به عنوان استراتژی انقلاب مطرح کرده‌اند. ما در آستانه چهلمین سالگرد شروع دفاع مقدس هستیم و هیچ بستری برای تحقق موارد مطرح شده در بیانیه گام دوم انقلاب مناسبت‌تر از فرهنگ ایثار و شهادت نیست، زیرا گام اول انقلاب نیز از این طریق فتح شد و خون پاک شهدا، بدن‌های جانبازان و صبر آزادگان ما باعث شد در قله افتخار در چهلمین سال پیروزی انقلاب بایستیم و به سمت گام دوم انقلاب برویم.

 

معاون رییس جمهور با اشاره به برنامه‌های مربوط به حوزه اقتصادی نیز گفت: باید تلاش کنیم از شرایط بنگاه داری در بنیاد خارج شویم و فعالیت های این بخش را با توجه به اقتصاد مقاومتی و جهش تولید پیگیری کنیم. مقام معظم رهبری یک دهه است که بر اهمیت موضوعات اقتصادی تاکید دارند و ما باید به سمت فعالیت های مولد برویم. بنیاد شهید و امور ایثارگران انقلابی ترین دستگاه در نظام جمهوری اسلامی است و باید فعالیت های ما مطابق مدیریت جهادی و الگویی برای همه دستگاه ها باشد و به معنای واقعی امانت‌دار میراث شهیدان باشیم.

 

وی افزود: در شرایط فعلی کشور با دو مشکل و به تعبیری ویروس بزرگ مواجه است؛ نخست توطئه‌های استکبار برای فشار به جامعه ما در تمامی ابعاد و مشکل دوم ویروس کرونا که باعث شده سبک زندگی مردم و سیستم آموزش و تمام حوزه‌ها تحت تأثیر قرار گیرند. جامعه بشری در یک قرن اخیر شاهد چنین بحرانی نبوده است و مسائل اجتماعی و اقتصادی دنیا تمامآ تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت. از این منظر کلیدواژه ای با عنوان «تاب‌آوری» مطرح می شود که در حل بحران اهمیت دارد و فرهنگ ایثار و شهادت است که می تواند ظریب تاب آوری جامعه را بالا ببرد. نماد اصلی تاب‌آوری در شرایط فعلی کشور تلاش پزشکان و پرستارانی است که با الهام از فرهنگ ایثار و شهادت فداکاری‌های بسیاری را متحمل شده و برخی از آن‌ها به شهادت رسیدند.

 

اوحدی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب تأکید کرده‌اند که فرهنگ ایثار و شهادت باید حفظ و ترویج شود زیرا عزت کشور در گرو آن است. بنده نیز خدمت به ایثارگران را افتخار بزرگی می‌دانم و امیدوارم بتوانیم در مسیر این خدمت موفق باشیم.

 

حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی شهیدی نیز در این مراسم گفت: بنده به مدت ۷ سال در بنیاد شهید و امور ایثارگران به‌عنوان خادم ایثارگران مشغول به خدمت بودم. نخستین قدمی که تلاش کردیم در این مسیر برداریم پرداخت معوقات ایثارگران بود که این معوقات برای برخی از این عزیزان از سال ۱۳۷۶ باقی مانده بود و در نهایت با همکاری دولت محترم این معوقات تا سال ۱۳۹۵ با مبلغی معادل ۵ هزار و ۶۰۰ میلیارد پرداخت شد.

 

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: اقدام بعدی پیاده کردن قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران بود که سال‌ها از تصویب آن می‌گذشت اما ابلاغ نشده بود. این قانون با دستور رییس جمهور محترم در سال ۱۳۹۲ ابلاغ شد و بر اساس بخشی از قانون دبیرخانه شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت تشکیل شد.

 

حجت الاسلام والمسلمین شهیدی با بیان اینکه جزوه اقدامات بنیاد در طول دولت تدبیر و امید در سال ۱۳۹۸ تهیه شده است، اظهار داشت: با وجود تمام اقدامات صورت گرفته تصور می‌کنیم که جای کارهای بیشتری وجود دارد اما با وجود تنگناهایی که به واسطه تحریم‌ها وجود داشت و مشکلات مالی دولت نتوانستیم برنامه‌های خود را به‌خوبی محقق کنیم بااین‌حال امیدوارم جامعه ایثارگری از بنده راضی باشند.

 

وی خاطرنشان کرد: در شرایط فعلی با توجه به توصیه پزشکان ادامه خدمت برای بنده مقدور نبود، اما خدمت به ایثارگران تمام‌شدنی نیست و آرزو داشتم می‌توانستم بیش از این در خدمت خانواده‌ها باشم زیرا تمامی هستی ما از این عزیزان است. زمانی که دکتر روحانی رییس جمهوری محترم مهندس سعید اوحدی را به‌عنوان رییس بنیاد پیشنهاد دادند بسیار خوشحال شدم زیرا ایشان از خانواده ایثارگران هستند و امیدوارم در این مسیر موفق باشند. بنده نیز همچنان به‌عنوان نماینده ولی فقیه در حد بضاعت در مسیر خدمت به ایثارگران در کنار ایشان خواهم بود.

 

در پایان این مراسم حکم انتصاب مهندس سعید اوحدی به عنوان معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران توسط دکتر اسحاق جهانگیری به وی تقدیم شد.

 

همچنین لوح تقدیری از سوی کارکنان بنیاد شهید و امور ایثارگران و لوح تقدیر دیگری از سوی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران به حجت الاسلام والمسلمین شهیدی اهدا شد.

 

گفتنی است این مراسم با حضور محسن حاجی میرزایی وزیر آموزش‌وپرورش و حجت الاسلام سید محمدحسن ابوترابی فرد، دکتر برات کریمی، مدیرعامل بانک دی و جمعی از مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و شرکت های تابعه در مجتمع شهید رسول‌زاده برگزار شد.

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied