شمانیوز
شما نیوز

خبر بد برای یارانه بگیران

آیین نامه اجرایی منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها (تبصره 14 قانون بودجه 99) که در اوایل خرداد ماه به تصویب هیات وزیران رسیده بود، توسط جهانگیری معاون اول رئیس جمهور ابلاغ شد.

خبر بد برای یارانه بگیران

اکنون با گذشت تقریبا ۹ سال از پرداخت یارانه نقدی ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومانی در ۱۰۳ مرحله به مشمولان، ۷۸ میلیون از جمعیت کشورمان یارانه نقدی دریافت می کنند و دولت هر ماه به حساب سرپرست خانوار این جمعیت ۳۴ هزار میلیارد ریال یارانه واریز می کند اما براساس قانون بودجه، امسال باید یارانه سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران حذف شوند.

بر اساس ماده 4 این آیین نامه،  شناسایی سه دهک درآمدی بالای جامعه  باید مجددا توسط وزارت رفاه بر اساس کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار و مبتنی بر ضوابط و معیارهای مربوطه در دستور کار قرار گرفته و یک ماه پس از ابلاغ عملیاتی شود.
 
بر اساس ماده 4 ، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی موظف است با استفاده از کلیه بانکهای اطلاعاتی در اختیار و براساس معیارها و ضوابطی که توسط این وزارتخانه که ظرف یک ماه پس از تاریخ ابلاغ این آیین نامه تعیین می گردد نسبت به شناسایی سه دهک بالای درآمدی از فهرست یارانه بگیران، با ارایه دلیل و مدرک به افراد، اقدام کند. سازمان هدفمندسازی یارانه ها موظف است، پس از اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نسبت به حذف یارانه خانوارهای اعلامی در اولین نوبت اقدام نماید.
 
تبصره - به استناد جزء (4) بند (الف) تبصره (14) خانوارهای حذف شده می توانند نسبت به اعتراض در خصوص قطع یارانه خود و افراد تحت تکفل با اعلام رضایت از دسترسی وزارت یادشده به کلیه اطلاعات بانکی و ارایه اطلاعات و مستندات لازم، اقدام نمایند. وزارت مذکور مکلف است پس از بررسی مستندات ارایه شده، اسامی سرپرستان خانوارهای واجد شرایط دریافت یارانه نقدی را مجددا به سازمان هدفمندسازی یارانه ها اعلام نماید تا در اولین نوبت، پرداخت یارانه نقدی آنها برقرار شود. وزارت موظف است نتایج را به کلیه معترضین اعلام نماید.
 
در ماده 5 نیز آمده است؛ در صورت افزایش درآمد ناشی از صادرات فرآورده های نفتی و با افزایش درآمد ناشی از فروش داخلی فرآورده های نفتی مندرج در بندهای (1) و (2) دریافتیهای (منابع) جدول تبصره (14) قانون، به استناد بند (6) جدول ذیل جدول تبصره (14) درآمد حاصل از آن تا سقف سی هزار میلیارد (000ر000ر000ر000ر30) ریال به افزایش مبلغ ردیف (27) پرداختیهای (مصارف) جدول مذکور یارانه نان و خرید تضمینی گندم و باقی مانده برای پاداش پایان خدمت والدین شهدا اختصاص می یابد.
 
بر اساس ماده  6 این آیین نامه، موالید جدید صرفا با تأیید وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و در صورت وجود منابع به تشخیص سازمان هدفمندسازی یارانه ها با رعایت قوانین و مقررات مربوط مشمول دریافت یارانه خواهند بود.
 
 
منبع:تسنیم

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۹۷ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied