شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت تشریح کرد؛

احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت از انجام احراز هویت غیرحضوری سجام در بورس خبر داد و گفت:‌ احراز هویت غیرحضوری با ارسال ویدئو از سوی افراد و توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

احراز هویت غیرحضوری سجام در اپلیکیشن سیگنال

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری شمانیوز، علی رسولی زاده درنشست خبری سامانه احراز هویت غیر حضوری سیگنال که صبح امروز برگزار شد اظهار داشت : در یک سال گذشته شاهد رشد متحیر کننده بازار سرمایه در کشور هستیم و راه ورود به بازار سرمایه ثبت نام در سامانه سجام و طی کردن مراحل لازم برای احراز هویت است و افرادی که به دنبال انجام معاملات در بورس هستند باید ضمن ورود به سامانه سجام، مراحل اولیه احراز هویت را انجام دهند تا در انتها هویت فرد به اثبات برسد.

 

وی از انجام احراز هویت غیرحضوری سجام در بورس خبر داد و گفت:‌ احراز هویت غیرحضوری با ارسال ویدئو از سوی افراد و توسط هوش مصنوعی انجام می‌شود.

 

رسولی زاده خاطرنشان کرد: هجوم مردم برای اخذ کد بورسی باعث شلوغی بیش از حد و صف‌های طولانی مقابل نهادهای متولی احراز هویت مانند کارگزاری‌ها و دفاتر پیشخوان شد، این موضوع همزمان با شیوع ویروس کرونا و گستردگی آن بود که به همین منظور بحث فاصله‌گذاری‌های اجتماعی مطرح شد.

 

مدیرعامل شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت خاطرنشان کرد: براساس تصمیمات اتخاذ شده از سوی مسوولان حاضر در کشور مقرر شد تا برای نخستین بار در کشور و با همکاری سازمان بورس و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اقداماتی انجام شود تا مردم به صورت غیرحضوری و بدون مراجعه به نهادهای متولی اقدامات مربوط به احراز هریت در دستور کار قرار گیرد.

 

وی با بیان اینکه در دنیا سالیان سال است که این فرآیند مطرح شده و احراز هویت به صورت غیرحضوری و توسط هوش مصنوعی در حال انجام است، افزود: بر این اساس اطلاعات فرد از راه دور ثبت و مورد بررسی قرار می گیرد، در این زمینه هوش مصنوعی اقداماتی را که اپراتور به صورت حضوری انجام می‌دهد به صورت غیرحضوری انجام خواهد داد.

 

رسولی زاده اعلام کرد: احراز هویت غیرحضوری از طریق عکس فرد انجام می‌شود، بدین صورت که فرد با ارسال ویدئوی خود به صورت زنده شروع به خواندن متن خواهد کرد.

 

مدیر عامل شرکت پارت خاطرنشان کرد: بعد از ارسال ویدئو، هوش مصنوعی آن را مورد ارزیابی قرار می دهد تا زنده بودن فرد به اثبات برسد.

 

وی افزود: در انتها امضای فرد اخذ و هویت فرد به صورت الکترونیکی و بدون خروج از منزل انجام می‌شود.

 

رسولی زاده گفت: شرکت پردازش اطلاعات مالی پارت اولین شرکتی است که در این راستا پیشقدم شده و سامانه احراز هویت دیجیتالی را از طریق اپلیکیشن سیگنال انجام داده است.

 

وی با تاکید بر اینکه در مدت ده روزی که احراز هویت غیرحضوری با اتکا به هوش مصنوعی به مرحله اجرا رسیده است تعداد ٥٠٠ هزار نفر از هموطنانمان  به صورت دیجیتال احراز هویت شده اند و بدون خروج از منزل و دچار مشکل شدن این امر صورت گرفته است و تاکنون شاهد رضایت مردم از این خدمت ارائه شده در کشور هستیم.

 

رسولی زاده در پایان نشست خبری در پاسخ به پرسش خبرنگار ما مبنی بر اینکه چرا برای مراجعه غیر حضوری به کارگزاری ها برای گرفتن کد بورسی در گام آخر تمهیداتی در نظر گرفته نشده است گفت: برای احراز هویت غیرحضوری سجام اپلیکیشن سیگنال تعریف شد و باعث شد در زمان انتشار ویروس کرونا این فرآیند بصورت دیجیتالی و الکترونیکی انجام شود و با این کار فرآیند جدید و اصلی مبنی بر غیرحضوری بودن سجام انجام شد ولی همچنان فرآیند قبلی و فرعی که گرفتن کد بورسی از کارگزاری ها بصورت حضوری می باشد به قوت خود باقی است و در این مورد سازمان بورس هم درحال پیگیری این موضوع است تا بحث کارگزاری ها هم غیرحضوری و دیجیتال شود تا عموم مردم بتوانند از این امکانات استفاده کنند.

 

0b51b3e6-252c-471d-a88c-d320f97a8a4e

0bf6ffeb-da33-4d05-ad18-511c89c60322

2b1fb964-c252-4bed-9ca2-9007a932c275

09d07637-3470-4258-8bd1-ed7ff9a7f4c0

IMG_9522

راهنمای ثبت_نام (1)

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۱ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied