شمانیوز
شما نیوز

انعقاد تفاهم نامه پست استان‌ها با مراکز شتاب دهی تا اوایل تیر به اتمام می‌رسد

عضو هیئت مدیره شرکت ملی پست گفت: استان‌ها در حال انعقاد تفاهم نامه با مراکز شتاب دهی هستند که پیش بینی می‌شود تا اوایل تیرماه این مرحله به پایان رسیده و به زودی وارد فاز عملیاتی برای خدمات دهی به کسب و کارهای نوپا شویم.

انعقاد تفاهم نامه پست استان‌ها با مراکز شتاب دهی تا اوایل تیر به اتمام می‌رسد

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی شرکت ملی پست، محمدرضا قادری با اشاره به چشم انداز پست در ایجاد سکوی تجارت الکترونیک و کمک به رونق کسب و کارهای نوپا، افزود: امسال شاهد رشد قابل ملاحظه مرسولات تجارت الکترونیک و افزایش صد درصدی سهم درآمد این نوع مرسولات در سبد خدمات شبکه پستی هستیم که این موضوع نشان دهنده استقبال مردم در دریافت این نوع خدمات است.

 

وی با تاکید بر اینکه در حال حاضر بیشترین حجم مرسولات تجارت الکترونیک مربوط به ارسال کالا و محصولات کسب و کارهای اینترنتی از تهران به سایر نقاط کشور است، تصریح کرد: در قالب طرح شتاب دهی به دنبال این هستیم کسب و کارهای نوپایی را که در دیگر شهرها و مناطق کشور در فضای مجازی فعالیت می‌کنند حمایت کرده و زمینه رونق و رشد آنها را فراهم آوریم.

 

به گفته او، پست با انعقاد قرارداد با مراکز و نهادهایی با ماهیت شتاب دهنده  از قبیل شرکت‌های شتاب دهنده، مراکز رشد، پارک‌های علم و فناوری و سازمان نظام صنفی رایانه‌‌ای در استان ها، زمینه شناسایی کسب و کارهای نوپای اینترنتی را فراهم آورده، تا با ارایه خدمات ارسال مراسلات در چارچوب سکوی تجارت الکترونیک، فرصت برابری برای همه فعالان این عرصه ایجاد شود.

 

قادری افزود: پس از انعقاد تفاهم نامه پست با شتاب دهنده‌ها در استان‌ها، کسب و کارهای نوپای شناسایی شده ضمن انعقاد قرارداد تجارت الکترونیک با شرکت ملی پست، در قالب طرح «ایران نوآفرین» و «کارفا» وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، برای دریافت تسهیلات توسعه کسب و کار معرفی خواهند شد. پیش بینی می‌شود این مشاغل پس از طی این مرحله تا پایان شهریور ماه، آماده بهره برداری از سکوی تجارت الکترونیک باشند.

 

عضو هیئت مدیره با اشاره به اینکه تاکنون ۱۵۰ مرکز شتاب دهنده در کشور شناسایی شده است، اظهار داشت: این شتاب دهنده‌ها ظرفیت‌های زیادی برای کمک به رونق اشتغال و تقویت جایگاه کسب و کارهای نوپا دارند، بنابراین پست با ارایه خدمات و اشتراک گذاری ظرفیت‌ها و امکانات خود در قالب طرح شتاب دهی، مصمم است گامی موثر در زمینه توسعه اقتصاد دیجیتال کشور بردارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied