شمانیوز
شما نیوز

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد:

اجرای 10 طرح پژوهشی برای ارتقای زیست محیطی معادن

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران اعلام کرد: این مرکز 10 طرح پژوهشی برای ارتقای زیست محیطی در معادن اجرا کرده است.

اجرای 10 طرح پژوهشی برای ارتقای زیست محیطی معادن

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ایمیدرو، مجید وفایی فرد، با بیان این مطلب گفت: مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران با تجهیزات منحصر به فرد علاوه بر ارائه خدمات و فعالیت های تحقیقاتی انجام شده، زمینه اجرای فعالیت های تحقیقاتی در حوزه زیست محیطی و توسعه پایدار را در معادن و صنایع معدنی فراهم کرده است.

 

وی ادامه داد: از جمله طرح های پژوهشی زیست محیطی در حال اجرا، طرح ممیزی آب (با هدف کاهش و بهینه کردن مصرف آن) در واحدهای تابعه ایمیدرو (43 واحد) با همکاری و مشارکت بخش خصوصی و با حمایت و مشارکت مدیریت های HSEE و آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو است.

 

مدیر مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران به طرح انجام شده «ارزیابی زیست‌محیطی استفاده از گزنتات‌ها و بهینه کردن مصرف آن ها در فرآیند فلوتاسیون کانی‌های معدنی» در این مرکز اشاره کرد و گفت: این مرکز، پروژه طرح مذکور را با مشارکت دانشگاه تربیت مدرس در سال 96 انجام داد.

 

وی افزود: این پروژه با حمایت مدیریت های HSEE و آموزش، پژوهش و فناوری ایمیدرو اجرایی شد و در سال 97 به عنوان طرح برتر پژوهشی وزارت صنعت، معدن و تجارت انتخاب شد و لوح تقدیر دریافت کرد. «طراحی و ساخت تیکنرهای خمیری در مقیاس پایلوت»، پروژه دیگر این مرکز بود که در سال 97 موفق به کسب عنوان پروژه ملی از وزارت علوم شد.

 

وفایی فرد با اشاره به طرح های زیست محیطی دیگر انجام شده در مرکز تحقیقات فرآوری مواد معدنی ایران، تصریح کرد: «شناسایی آلاینده های آلی دی اکسین و فوران در معادن و صنایع معدنی کشور و تهیه دستورالعمل و کتابچه برای برآورد اولیه واحدها و کمی سازی میزان انتشار آلاینده ها بر اساسTOOLKIT-UNEP»، «باز فرآوری سرباره های صنایع فولادی و استحصال عناصر با ارزش آن و باطله های کم عیار سنگ آهن و ارزیابی زیست محیطی آن» و «آنالیز نمونه‌های روغن ترانسفورماتورهای نیروگاه های استان تهران، قم و مرکزی»، بخشی از این طرح هاست.

 

وی ادامه داد: «مطالعه فرآوری بیتومین برای کاهش گوگرد و خاکستر برای تولید آسفالت های ویژه در مقیاس آزمایشگاهی»، «استحصال عناصر با ارزش از باطله های گل قرمز معدنی کارخانه بوکسیت جاجرم و ارزیابی زیست محیطی آن»، «اندازه گیری ترکیبات نفتی، سموم و فلزات سنگین در حاشیه دریای خزر و حوزه خلیج فارس» و نیز «استحصال نیکل و کادمیوم از فیلتر کیک های سرد ایجاد شده موجود درکشور توسط واحدهای تولید روی»، از جمله طرح های پژوهشی انجام شده در این مرکز است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied