شمانیوز
شما نیوز

جذب «سرمایه» کلید ورود به بازارهای بین‌المللی است

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: جذب سرمایه‌ نقشی کلیدی در ورود محصولات و تولیدات مناطق آزاد به بازارهای بین‌المللی دارد.

جذب «سرمایه» کلید ورود به بازارهای بین‌المللی است

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری فارس، حمیدرضا مؤمنی صبح امروز در دهمین نشست شورای هماهنگی اقدامات پساکرونا این منطقه آزاد اظهار داشت: معرفی فرصت‌های ویژه سرمایه‌گذاری و تسهیل فرآیند حضور سرمایه‌گذاران مهمترین هدف این شورا است.

 

وی جلب اعتماد سرمایه‌گذاران برای حضور در جزیره را یک ضرورت برشمرد و افزود: این مهم از ارکان زیربنایی توسعه همه جانبه قشم بویژه در عرصه‌های اقتصادی، اشتغال پایدار، جهش تولید و رفاه اقتصادی به شمار می‌رود.

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با بیان اینکه اقتصاد در مناطق آزاد از یک فضای محدود به یک فضای باز سوق داده می‌شود، تصریح کرد: با این نگرش و جذب سرمایه‌ می‌توان نقش کلیدی در جهت ورود محصولات و تولیدات به بازارهای بین‌المللی داشت.

 

مؤمنی ادامه داد: شرایط امروز اقتصاد با گذشته متفاوت است و از این رو باید برنامه‌های متنوعی برای تکریم و جذب سرمایه‌گذاران و تولیدکنندگان تدارک ببینیم.

 

وی اضافه کرد: سرمایه گذار، تولیدکننده و کارآفرین در حقیقت پیشران‌های توسعه در مناطق آزاد هستند.

 

 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم مناطق آزاد را نخستین مقصد سرمایه‌گذاری در کشور دانست و ابراز داشت: منطقه آزاد قشم آماده هرگونه سرمایه‌گذاری در بخش‌های مختلف است و این آمادگی باید در ابعاد مختلف برای مخاطبان تبیین شود.

 

مؤمنی عنوان کرد: یکی از مهمترین بخش‌هایی که در دوران تحریم می‌تواند نقش مؤثری برای تقویت اقتصاد کشور داشته باشد، مناطق آزاد هستند و منطقه آزاد قشم می‌تواند الگوی اقتصادی مناسبی برای تبلیغ اقتصاد بخش خصوصی و جذب سرمایه‌گذار در کشور به حساب آید.

 

بی‌تفاوتی مردم عامل گسترش کرونا در قشم

معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم نیز گفت: عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و بی‌توجهی به نکات بهداشتی، حضور اتباع بیگانه غیرمجاز از عمده دلایل گسترش کرونا در قشم است.

مرتضی شیخ‌زاده افزود: برگزاری جشن‌های عروسی و آیین‌های مشابه در برخی نقاط جزیره از دیگر دلایل برجسته رشد مبتلایان به کووید-19 در هفته‌های اخیر به شمار می‌رود.

وی ادامه داد: با ورود تولیدکنندگان بخش خصوصی به حوزه تولید ماسک و مواد ضدعفونی کننده، کمبودی در زمینه تامین اقلام بهداشتی مورد نیاز جزیره وجود ندارد.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied