شمانیوز
شما نیوز

آیا می توان بیش از ۳۰ درصد سهام عدالت خود را فروخت ؟

افرادی که به بانک ها مراجعه کردند، توانستند به صورت کلی، فروش 30 درصد تعداد سهام خود را به بانک واگذار نمایند. اما افرادی که به سامانه سهام عدالت شرکت‌های کارگزاری مراجعه کردند، با امکانات بیشتری مواجه شدند

آیا می توان بیش از ۳۰ درصد سهام عدالت خود را فروخت ؟

افرادی که آزادسازی مستقیم سهام عدالت را حداکثر تا تاریخ 29 خردادماه از طریق سامانه خصوصی سازی به آدرس samanese.ir انتخاب نمایند، می توانند برای مشاهده و فروش سهام عدالت خود از طریق سامانه سهام عدالت یکی از شرکت های کارگزاری بورس اقدام نمایند. یکی از برنده های رقابت های شرکت های کارگزاری برای جذب مشتری در خصوص سهام عدالت، مشمولین سهام عدالت هستند.

 

به گزارش شمانیوز به نقل از تابناک : هر روز این خدمات متنوع تر، جذاب تر و سهل الوصول تر می شوند. در این خصوص، مدیرعامل شرکت فناوری اطلاعات اکسون و مشاور مدیرعامل کارگزاری مهرآفرین، یکی از شرکت‌های استارت آپ فعال در حوزه بازار سرمایه اظهار کرد: افرادی که به بانک ها مراجعه کردند، توانستند

به صورت کلی، فروش 30 درصد تعداد سهام خود را به بانک واگذار نمایند. اما افرادی که به سامانه سهام عدالت شرکت‌های کارگزاری مراجعه کردند، با امکانات بیشتری مواجه شدند و این امکانات به سرعت توسعه خواهند داشت به ویژه سامانه‌های آن دسته از شرکت‌های کارگزاری که روی حوزه فناوری اطلاعات به صورت حرفه‌ای سرمایه گذاری کرده اند.

فرزاد برنا در ادامه افزود، در حال حاضر امکان فروش بیش از 30 درصد ارزش کل سهام عدالت صاحبان سهام فراهم نشده است، اما تمام مشمولین سهام عدالت که روش مستقیم را انتخاب کرده‌اند و حداقل یکبار به سامانه سهام عدالت مهرآفرین به آدرس https://mehrbroker.com/sahamedalat  مراجعه کرده‌اند، اگر سقف 30 درصدی از ارزش کل سهام خود را بفروشند، در شرایطی ممکن است بازهم بتوانند بخش دیگری از سهام خود را به انتخاب خودشان بفروشند. این یکی از مزیت‌هایی  است که تمایز مراجعه به بانک و کارگزاری است.

 
 

 
 


مدیرعامل شرکت اکسون  تصریح کرد: فرض کنید ارزش کل سبد سهام یک فرد امروز، 10 میلیون تومان باشد، متقاضی فروش، امروز میتواند به اندازه 3 میلیون تومان، بر مبنای نرخ قیمتی آخرین روز معاملاتی بورس، سفارش فروش بگذارد. اما پس از مثلا گذشت چند روز، چنانچه بر اساس قیمت های جدید سهام، ارزش سهام وی به 12 میلیون تومان برسد، آنگاه می تواند 30 درصد 12 میلیون تومان، یعنی 3.6 میلیون تومان سفارش فروش ثبت کند. و اگر قبلا 3 میلیون ثبت کرده باشد، باز هم میتواند 600 هزار تومان دیگر سفارش فروش درج کند. در سامانه سهام عدالت مهرآفرین، سقف قابل فروش بر اساس قیمت هر روز محاسبه و به کاربر نمایش داده می شود. بنابراین، مشمولین سهام عدالت، اگر هنوز به سامانه کارگزاری ها مراجعه نکرده اند، با مراجعه به سامانه سهام عدالت مهرآفرین به آدرس https://mehrbroker.com/sahamedalat از این خدمت بهره مند شوند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied