شمانیوز
شما نیوز

آصفری در گفتگو با شمانیوز:

خودروسازان با نحوه پیش‌فروش فعلی خودرو مردم را بازی می‌دهند

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم گفت: : هر طور حساب کنید با عقل و هیچ منطقی سازگار نیست که بیش از 5 میلیون نفر برای خودرو ثبت‌نام کنند و فقط 15 هزار خودرو به آنها تعلق بگیرد و به باور من این کار توهین به مردم و بازی دادن مردم است.

خودروسازان با نحوه پیش‌فروش فعلی خودرو مردم را بازی می‌دهند

محمدحسن آصفری، نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم در گفتگو با خبرنگار اقتصادی پایگاه خبری و تحلیلی شمانیوز، درباره وقوع برخی تخلف‌ها در نحوه پیش فروش خودرو اظهار کرد: روش فعلی ثبت‌نام در طرح پیش فروش خودرو از پایه و اساس مشکل دارد و هرچند خودروسازان اینگونه وانمود می‌کنند که هیچ تخلفی رخ نداده، اما در اصل تخلفات بسیاری رخ داده است که نمونه‌ای از این تخلفات همین خرید کدهای ملی افراد نیازمند توسط دلالان و سوداگران بازار خودرو است.

وی در ادامه با بیان اینکه برخی دلالان و سوداگران بازار برای اینکه بتوانند در قرعه‌کشی صاحب خودرو شوند، کدهای ملی افراد ضعیف و مستمند را خریداری می‌کنند تا از این طریق منافع سوداگرانه خود را تأمین کنند، یادآور شد: روش فعلی پیش فروش خودرو به هیچ وجه پاسخگوی نیازهای بازار خودرو نیست و نخواهد بود؛ لذا ضروری است این روش اصلاح شود.

نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم قیمت‌گذاری غیرمنطقی توسط خودروسازان را یکی از مهمترین عوامل تأثیرگذار در بی‌ثباتی بازار خودرو عنوان کرد و سپس در ادامه عامل دوم بی‌ثباتی این بازار را نبود فضای رقابتی دانست و گفت: متأسفانه بازار رقابت خودرو در کشورمان در انحصار سایپاه و ایران خودرو است و اگر اجازه واردات خودروهای قابل رقابت را به شرکت‌های واردکننده می‌دادند، قطعآً دو خودروساز مطرح کشور، مجبور با پایین آوردن قیمت و نیز رقابتی کردن محصولاتشان می‌شدند.

آصفری ثبت‌نام میلیون‌ها نفر برای خرید خودرو را به انداختن یک قند در دریا برای شیرین کردن آب تشبیه کرد و یادآور شد: هر طور حساب کنید با عقل و هیچ منطقی سازگار نیست که بیش از 5 میلیون نفر برای خودرو ثبت‌نام کنند و فقط 15 هزار خودرو به آنها تعلق بگیرد و به باور من این کار توهین به مردم و بازی دادن مردم است.

این نماینده مردم اراک در مجلس یازدهم یادآور شد: مجلس شورای اسلامی قطعاً به این قضیه ورود پیدا خواهد کرد و از طریق طرح تحقیق و تفحص جدی قیمت تمام‌شده را مشخص خواهد کرد و اجازه نخواهد داد تا خودروسازان با مردم اینگونه رفتار کنند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۲ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied