شمانیوز
شما نیوز

ثبت کوتاه‌ترین زمان پذیره نویسی صندوق‌های قابل معامله در بورس تهران

امروز 27 خرداد ماه، با استقبال سرمایه گذاران پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله ارزش آفرین بیدار (در سهام) در اولین روز از دوره پذیره‌نویسی به فروش رسید.

 ثبت کوتاه‌ترین زمان پذیره نویسی صندوق‌های قابل معامله در بورس تهران

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بورس تهران ، دکتر محمود گودرزی معاون بازار بورس اوراق بهادار تهران با بیان مطلب فوق اعلام کرد: با استقبال سرمایه‌گذاران از صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله، طی روز جاری، دوره پذیره‌نویسی صندوق قابل معامله ارزش آفرین بیدار (در سهام) آغاز شد و حداکثر تعداد واحدهای قابل فروش این صندوق در اولین روز از دوره پذیره‌نویسی در مدت زمانی کوتاه به فروش رسید.

 

وی ادامه داد: بورس تهران همزمان با استقبال سرمایه‌گذاران از صندوق‌های قابل معامله، در صدد توسعه این بازار می‌باشد. از این رو تمامی صندوق‌های مبتنی بر صدور و ابطال می‌توانند با تبدیل نوع صندوق به صندوق قابل معامله، از مزیت‌های تابلوی بورس جهت توسعه فعالیت خود استفاده کنند.

 

  معاونت بازار بورس اوراق بهادار تهران به مزیت صندوق‌های سرمایه‌گذاری اشاره کرد و افزود: بهترین راه ورود به بازار سرمایه برای افرادی که آشنایی کافی برای فعالیت در این حوزه را ندارند، انجام سرمایه‌گذاری به شکل غیر مستقیم از طریق خرید واحدهای صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌باشد. در این نوع سرمایه‌گذاری، عموم جامعه وجوه مازاد یا پس‌انداز خود را در اختیار صندوق‌های سرمایه‌گذاری قرار داده و این صندوق‌ها وجوه تجمیع شده را زیر نظر سازمان بورس و اوراق بهادار، در بورس سرمایه‌گذاری می‌نمایند. افراد جامعه با این روش  می‌توانند علاوه بر پرداخت هزینه‌های معاملاتی کمتر، از تخصص مدیران صندوق‌های سرمایه‌گذاری برای کسب بازدهی بهره ببرند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied