شمانیوز
شما نیوز

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم:

توسعه جزیره قشم تنها با مشارکت واقعی جوامع محلی امکان پذیر است

رییس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم گفت: هیچ عاملی نباید در خدمات رسانی این سازمان به روستاهای این جزیره خللی ایجاد کند و توسعه جزیره قشم تنها با مشارکت واقعی جوامع محلی امکان پذیر است.

توسعه جزیره قشم تنها با مشارکت واقعی جوامع محلی امکان پذیر است

به گزارش شمانیوز به نقل از خبرگزاری فارس؛ حمیدرضا مومنی روز چهارشنبه در نشست بررسی تعاملات وتفاهم نامه های بین این سازمان و شوراها و دهیاری های روستاهای قشم در سالن کنفرانس مرکز بین المللی رشد قشم افزود: مسئولیت نهایی سازمان منطقه آزاد قشم درکنار همه ماموریت ها و وظایف قانونی خود، فرهنگ سازی هم می باشد و این موضوع  در مراودات و تعاملات با شوراها و دهیاران روستاها باید مدنظر مدیران سازمان قرار بگیرد.

 

وی با اشاره به اینکه هجمه های اخیر به سازمان منطقه آزاد قشم از مبدا برخی روستاها نه از طرف روستاییان گرامی بلکه از طرف کسانی است که منافع شان بخاطر قاطعیت سازمان در اجرای قوانین به خطر افتاده است، تصریح کرد: ما اگرهمه خدمات و فعالیت های عظیم عمرانی سازمان را در روستاهای قشم را به درستی و بموقع اطلاع رسانی کنیم آن عده ای که ممکن است تحت تاثیر این هجمه ها قرار بگیرند بطور قطع متوجه واقعیات خواهند شد.

 

مومنی با تاکید بر شعار همیشگی سازمان منطقه آزاد قشم که توسعه این جزیره تنها با مشارکت واقعی جوامع محلی امکان پذیر است از عزم راسخ خود و همه مدیران سازمان بر مشارکت دادن روستاییان در طرح های توسعه بخشی روستاهای قشم سخن گفت و یادآور شد: ما همچنان بدون توجه به حاشیه های ایجاد شده به حضور قوی خود در روستاها ادامه خواهیم داد و این هجمه ها اتفاقا خدمات سازمان را به روستاییان عزیز مضاعف خواهد کرد.

 

به گفته رییس هیات مدیره سازمان منطقه آزاد قشم برای دفاع از منافع مردم جزیره قشم چه در شهرها و چه در روستاها، این سازمان هیچ استثنایی را برنمی تابد و معتقد است که منابع این سازمان براساس تکالیفی که دارد در جای جای این جزیره از جمله در همه روستاهای قشم باید هزینه شود. 

 

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم با اشاره به اینکه همه خدمات فعلی سازمان به روستاها باید یکپارچه شود، تصریح کرد: ما همانطور که برای فعالیت های سازمان در همه حوزه ها دستورالعمل مشخصی داریم بایستی دستورالعمل مشخصی برای خدمات سازمان در روستاها نیز تهیه کنیم.

 

مومنی در این خصوص خواستار اعمال مدیریت واحد سازمان درحوزه روستاها شد و گفت: مناسب ترین شکل اعمال این نوع مدیریت تقویت مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم است که متاسفانه تاکنون نقش پررنگی در حوزه مدیریت خود که همان روستاهای قشم است، نداشته است.

 

وی خواستار تهیه یک سند اجرایی برای تقویت و توسعه فعالیت های مدیریت منطقه ویژه اقتصادی قشم در طول یک ماه  از سوی معاونت ها و مدیریت های مرتبط با امور روستاهای سازمان شد.

 

براساس این گزارش نریمان توکلی جویباری مشاور و مدیر حوزه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم پیش از آغاز این نشست با تشریح نحوه تعامل این سازمان با شوراها و دهیاری های روستاهای جزیره قشم بر ضرورت شفاف سازی در این تعاملات تاکید کرد. 

 

بنا بر این گزارش محرم بهاروند معاون فنی و زیربنایی سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست مجموع فعالیت ها و خدمات این سازمان را در روستاها در طول حداقل شش سال گذشته در میان همه مناطق آزاد کشور به گواهی آمار و ارقام رسمی بی همتا دانست و گفت: سازمان منطقه آزاد قشم کوچک ترین کوتاهی در کمک به روستاها نداشته و در ارائه و توزیع این کمک ها نیز تلاش کرده عدالت را در میان همه آنها رعایت کند.

 

عابدین سعادت فر معاون توسعه مدیریت سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست با ذکر آمار و ارقام متعدد از خدمات و کمک های سازمان به پروژه های مختلف روستایی سخن گفت و تصریح کرد: برخی از روستاهای قشم با استفاده از این خدمات و کمک های سازمان به قدری توسعه و پیشرفت کرده اند که امروز چیزی کمتر از شهرها ندارند.

 

مرتضی شیخ زاده معاون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمان منطقه آزاد قشم هم در این نشست خواستار وحدت مدیریت در مقوله های فرهنگ، آموزش، جامعه، امنیت، رسانه و عمران در روستاهای جزیره قشم شد و گفت: سهم مردم، شوراها و دهیاری ها در مشارکت با سازمان در امور روستاها هم باید با عدد مشخص و رفع کمبودهای هر روستا در قالب برنامه های عمرانی تعریف و تا اجرا نیز پیگیری شود.

 

این گزارش حاکی است ناصر ذاکری مدیر طرح و برنامه، فرج طهماسبی مدیر امور شهری و روستایی و احمد دیرستانی مدیر املاک و مستغلات سازمان منطقه آزاد قشم نیز در این نشست نقطه نظرهای خود را در قبال تعاملات سازمان با روستاییان جزیره قشم مطرح کردند.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied