شمانیوز
شما نیوز

اعلام جزئیات حذف یارانه متولدین ۹۹ + جزئیات

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است.

اعلام جزئیات حذف یارانه متولدین ۹۹  + جزئیات

حامد شمس رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره جزئیات حذف یارانه موالید در سال ۹۹، اظهار کرد: هیئت وزیران آیین نامه اجرایی بند (الف) تبصره (۱۴) قانون بودجه، موضوع منابع و مصارف هدفمندی یارانه‌ها را تصویب کرد. رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه پرداخت یارانه موالید جدید مشروط به شناسایی وزارت رفاه شده است، افزود: در صورت موجود بودن منابع، کار پرداخت یارانه توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها صورت می‌گیرد.

شمس گفت: در بحث یارانه‌ها همواره تقسیم کار به این صورت بوده که شناسایی مشمولان بر عهده وزارت رفاه باشد و پرداخت توسط سازمان هدفمندی یارانه‌ها انجام شود، در این موضوع نیز ظرف یک ماه آینده که قانون ما را مکلف کرده موارد شناسایی شده را به سازمان هدفمندی یارانه‌ها اعلام می‌کنیم و در صورت وجود منابع سازمان هدفمندی پرداخت یارانه‌ها را انجام می‌دهد.

وی افزود: برخی تصویب این قانون را مخالف سیاست‌های کلان جمعیتی می‌دانند، اما باید به همه هموطنان گفت که هیچ نگرانی در این موضوع وجود ندارد. درست است که دولت به دلیل تحریم‌های ظالمانه و شرایط کرونایی با محدودیت‌های مالی جدی روبه رو است، اما وزارت رفاه ظرف یک ماه آینده شناسایی موالید جدید را انجام خواهد داد.

رئیس مرکز اطلاع رسانی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی ادامه داد: در قانون ذکر شده یارانه موالید و اشاره‌ای نکرده که دهک چندم جامعه باید شناسایی شود و یک ماه بعد از ابلاغ قانون شناسایی‌ها صورت می‌گیرد، یعنی ۱۱ خرداد ماه این قانون به وزارت رفاه ابلاغ شد و ما از این تاریخ به بعد موالید را شناسایی و بررسی می‌کنیم.

وی در پاسخ به این سوال که فرزند چندم خانواده‌ها مورد شناسایی قرار می‌گیرد؟ گفت: در قانون فقط ذکر شده موالید و اشاره‌ای به این موضوع نشده که فرزند چندم باید مورد شناسایی و بررسی قرار گیرد.

شمس افزود: بعد از آن که بررسی‌ها صورت گرفت و افراد شناسایی شدند، اشخاص معترض می‌توانند در سامانه‌ yaraneh10.mcls.gov.ir  اعتراض خود را وارد کنند، البته باز هم در این خصوص اطلاع رسانی خواهد شد.

 

منبع : باشگاه خبرنگاران جوان 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied