شمانیوز
شما نیوز

قیمت مرغ به ۱۳ هزار و ۷۰۰ افزایش پیدا کرد

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گوشتی گفت: امروز قیمت هر کیلو مرغ زنده ۹ هزار تومان و مرغ گرم ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

قیمت مرغ  به ۱۳ هزار و ۷۰۰ افزایش پیدا کرد

به گزارش شمانیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان: حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، از افزایش قیمت مرغ در بازار خبر داد و گفت: امروز متوسط نرخ هر کیلو مرغ زنده درب مرغداری ۹ هزار تومان و مرغ گرم در خرده فروشی‌ها ۱۳ هزار و ۵۰۰ تومان تا ۱۳ هزار و ۷۰۰ تومان است.

وی افزود: با توجه به ازدیاد تقاضا برای خرید، قیمت هر کیلو مرغ زنده نسبت به روز‌های اخیر ۵۰۰ تومان و مرغ گرم ۸۰۰ تومان رشد داشته است.

اسداله نژاد قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۱۱ هزار تومان و مرغ گرم ۱۵ هزار تا ۱۵ هزار و ۵۰۰ تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم افزایش قیمت مرغ در بازار، همچنان با نرخ واقعی اختلاف معناداری داریم.

اسداله نژاد با اشاره به اینکه قیمت دستوری تعیین کننده نرخ مرغ در بازار نیست، بیان کرد: عرضه و تقاضا به عنوان مهم‌ترین عامل تعیین کننده قیمت مرغ در بازار از سوی مسئولان ذی ربط مغفول مانده است، درحالیکه با برقراری تعادل میان عرضه و تقاضا نرخ مرغ واقعی می‌شود.

این مقام مسئول پیش بینی بازار مرغ را امری دشوار دانست و گفت: با وجود آنکه قیمت مرغ به حجم تقاضا و معیشت مردم بستگی دارد، اما تصور می‌شود که قیمت مرغ در بازار کاهش نیابد.

این مقام مسئول با بیان اینکه مرغداران در تامین نهاده‌های دامی ‌همچنان دچار مشکل هستند، گفت: علی رغم ‌وعده وعید‌های مختلف مسئولان، قیمت هر کیلو کنجاله سویا در بازار سیاه ۲ برابر نرخ مصوب و ذرت یک هزار تا یک هزار و ۲۰۰ تومان بالاتر است.

به گفته وی، قیمت کنونی هر کیلو کنجاله سویا در بازار آزاد  ۵ هزار و ۴۰۰ تا ۵ هزار و ۵۰۰ تومان و ذرت ۲ هزار و ۵۰۰ تومان است.

نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی در پایان با اشاره به اینکه تامین نهاده دامی مورد نیاز به سختی و کندی در حال انجام است، تصریح کرد: هم اکنون مجموع نهاده مورد نیاز مرغداران از طریق سامانه بازارگاه تامین نمی‌شود، از این رو تولیدکنندگان ناچارند نهاده مورد نیاز را با قیمت بالا و به سختی تامین کنند تا بتوانند شکم مرغ هایشان را سیر کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied