شمانیوز
شما نیوز

سرپرست وزارت صمت :

سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن از سه معدن اصلی کشور تامین می شود

حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در نشست بررسی شیوه های رفع موانع جهش تولید در ذوب آهن اصفهان، این شرکت را نماد فولاد کشور دانست که باید جایگاه آن را در صنعت کشور حفظ نمود.

سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن از سه معدن اصلی کشور تامین می شود

به گزارش شمانیوز به نقل از روابط عمومی ذوب آهن اصفهان؛ حسین مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صمت در نشست بررسی شیوه های رفع موانع جهش تولید در ذوب آهن اصفهان، این شرکت را نماد فولاد کشور دانست که باید جایگاه آن را در صنعت کشور حفظ نمود و افزود: شیوه تولید ذوب آهن اصفهان با سایر فولادسازان کشور متفاوت است و این باعث شده که نه تنها از یارانه انرژی بی بهره باشد، بلکه از معادن زغال سنگ نیز حمایت می کند و لذا باید از این صنعت با روش های مختلف از جمله برداشتن محدودیت صادرات، حمایت نمود .

 

ذوب آهن اصفهان آماده ترین واحد صنعتی کشور برای جهش تولید

وی از فعالیت های ذوب آهن اصفهان در حوزه صرفه جویی در مصرف آب و ایجاد فضای سبز که 80 برابر استاندارد است تقدیر نمود و افزود: ذوب آهن اصفهان آماده ترین واحد صنعتی کشور برای جهش تولید است و در سالی که از سوی مقام معظم رهبری با عنوان جهش تولید نامگذاری شده است، هرگز نباید تولید این مجتمع عظیم صنعتی کمتر از ظرفیت تولیدش باشد.  انتظار این است که تولید این شرکت از 3 میلیون و 600 هزار تن نیز فراتر برود .

 

مدرس خیابانی، مسئولین وزارت صمت به ویژه وجیه ا... جعفری مدیرعامل شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران را مسئول دستیابی ذوب آهن اصفهان به جهش تولید دانست و گفت: حل مشکلات این شرکت برای دستیابی به تولید 3 میلیون تن در سال جاری باید به صورت هفتگی پیگیری شود و هیچ توجیهی برای عدم تامین سنگ آهن مورد نیاز این شرکت پذیرفته نیست.

 

سرپرست وزارت صمت، دستورات لازم برای ممنوعیت سریع و کامل صادرات سنگ آهن و همچنین ممنوعیت ثبت سفارش برای واردات ریل را اعلام نمود و گفت: تامین کامل سنگ آهن مورد نیاز ذوب آهن و رفع موانع جهش تولید این شرکت، ممنوعیت صادرات سنگ آهن و ممنوعیت واردات محصولاتی که صنایع فولادی کشور قادر به تولید آن هستند به ویژه ریل، سه اقدام فوری است که در این نشست، تصمیمات لازم برای اجرای آنها اتخاذ شد.

 

فولاد مبارکه یک میلیون تن گندله را با ذوب آهن اصفهان تهاتر می کند

مدرس خیابانی با اشاره به این که فولاد مبارکه اصفهان، یک میلیون تن گندله به ذوب آهن اصفهان تحویل می دهد و با محصولات این شرکت تهاتر می شود، افزود: معادن کشور باید سنگ آهن ذوب آهن را تامین کنند و صنایع معدنی باید به اکتشاف توجه ویژه داشته باشند تا شرکت های فولادی در تامین مواد اولیه با مشکل مواجه نشوند .

 

خداداد غریب‌پور، رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) و معاون وزیر  نیز در این نشست گفت: باید مصوبه تامین یک میلیون و 700 هزارتن سنگ آهن برای ذوب آهن اصلاح شده و کل نیاز ذوب آهن به سنگ آهن بر اساس این مصوبه از معادن چاه گز، سنگ آهن مرکزی و سنگان تا 5 سال آینده تامین گردد .

 

وی افزود : با توجه به این که روش تولید ذوب آهن اصفهان متفاوت است، لذا تامین سنگ آهن برای این شرکت و برداشتن محدودیت برای صادرات محصولات این شرکت ، منصفانه است .

 

ذوب آهن معادن زغال سنگ کشور را از ورشکستگی نجات داد

رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: در سال گذشته، معادن زغال سنگ کشور در حال ورشکستگی بودند اما ذوب آهن اصفهان از آن ها حمایت لازم را نمود و مانع ورشکستگی این معادن شد .

 

داریوش اسماعیلی، معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صمت نیز در این نشست از ذوب آهن اصفهان به جهت کمک به دولت به منظور تنظیم بازار و کنترل قیمت ها قدردانی نمود و گفت: تنها راه کنترل قیمت، افزایش تولید است و ذوب آهن اصفهان در این زمینه به خوبی عمل کرده است .

 

وی افزود: نقشه راه معدن کشور تهیه شده است و بندی از این نقشه راه به ذوب آهن اصفهان اختصاص دارد که بر این اساس سنگ آهن مورد نیاز این شرکت تامین شده و این مشکل ریشه ای حل می شود .

 

شایان ذکر است سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت در سفر یک روزه به استان اصفهان به همراه معاونین خود ضمن حضور در ذوب آهن اصفهان، از خط تولید ریل، روند بازسازی کوره شماره یک و پروژه تزریق پودر زغال به کوره بلند بازدید نمود و در نشستی با حضور مسئولین این وزارت خانه و مسئولین ذوب آهن، شیوه های رفع موانع دستیابی این شرکت به جهش تولید را مورد بررسی قرار داد. سرپرست وزارت صمت پیش از حضور در ذوب آهن از فولاد مبارکه بازدید نمود.

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied