شمانیوز
شما نیوز

غریب‌پور در کارگروه کنترل مدیریت با تقدیر از عملکرد مالی و سرمایه‌گذاری گل‌گهر در سال ۹۸ تاکید کرد؛

"گل‌گهر" جایگاه فناورترین شرکت در کنسانتره و گندله ایران را بر عهده گیرد

رئیس هیات عامل ایمیدرو با تاکید بر اینکه عملکرد مالی و سرمایه‌گذاری گل‌گهر در سال ۹۸ قابل تقدیر است، تاکید کرد؛ شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر برای دستیابی به جایگاه "فناورترین شرکت ایران" در زمینه کنسانتره و گندله برنامه‌ریزی کند و این شرکت صاحب دانش فنی این ۲ محصول شود.

"گل‌گهر" جایگاه فناورترین شرکت در کنسانتره و گندله ایران را بر عهده گیرد

به گزارش شمانیوز : خداداد غریب‌پور عصر امروز در نشست کارگروه کنترل مدیریت ایمیدرو و گل‌گهر اظهار داشت: شرکت فولاد مبارکه به دلیل برخورداری از جایگاه ویژه در صنعت فولاد، مسئول دستیابی به فناورترین شرکت در این صنعت شد، از این رو "گل‌گهر" نیز در حوزه سنگ آهن، راهبری فناوری را برعهده گیرد. 

 

WhatsApp Image 2020-06-22 at 1.50.08 AM

 

 

غریب‌پور همچنین درباره عملکرد مالی و سرمایه‌گذاری گل‌گهر، گفت: افزایش ۶۰ درصدی سرمایه‌گذاری شرکت گل‌گهر و افزایش دارایی‌ها از ۱۳ هزار میلیارد به ۲۲ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸، نشان‌دهنده همدلی مجموعه و دیدگاه توسعه‌گرایی این شرکت است. 

 

وی افزود: رشد ۳۹ درصدی سود عملیاتی و رشد ۲۸ درصدی سود خالص در این شرکت جای تشکر دارد چراکه افزایش درآمدها همزمان با افزایش ۳ درصدی تولید، کنترل هزینه‌ها و اجرای طرح‌های توسعه‌ای، اتفاق افتاده است و داشتن چشم‌انداز بلندمدت و رسیدن به سود ۳ برابری سرمایه تا ۱۴۰۴ در این شرکت قابل تقدیر است. 

 

 

WhatsApp Image 2020-06-22 at 1.50.07 AM

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو با اشاره به تولید ۱۶ میلیون تنی کنسانتره و ۱۲ میلیون تنی گندله در شرکت گل‌گهر، تصریح کرد؛ با توجه به این میزان حجم فعالیت، شرکت گل‌گهر باید برای دستیابی به جایگاه فناورترین شرکت ایران در زمینه کنسانتره و گندله برنامه‌ریزی کند و صاحب دانش فنی این ۲ محصول شود. 

 

رئیس هیات عامل ایمیدرو ضمن قدردانی از بانک سپه برای موافقت با افزایش سرمایه شرکت گل‌گهر، بیان داشت: خوشبختانه افزایش سرمایه این شرکت امسال، طی ۲ مرحله ۱۰ هزار میلیارد تومان افزایش می‌یابد.

 

وی ادامه داد: این شرکت، متناسب با جریان نقدینگی (Cash Flow)، سود سهام را برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای مطابق با طرح جامع فولاد ذخیره کند. در این میان، افزایش سرمایه برای ۴-۳ سال آینده در اختیار هیأت‌مدیره باشد تا نگران اجرا شدن طرح‌های توسعه‌ای نباشند. 

 

افزایش سهم بومی‌سازی

غریب‌پور با اشاره به تاکید مدرس خیابانی، سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت بر بومی‌سازی یک میلیارد دلاری بخش معدن و صنایع معدنی، گفت: شرکت گل‌گهر باید برای افزایش سهم از ۱۷ میلیون دلار برنامه‌ریزی صورت گرفته جهت بومی‌سازی قطعات و تجهیزات، اقدام کند. 

وی افزود: با توجه به نیاز سالانه این شرکت به ۲۸ میلیون تن سنگ آهن باید منبع پایداری برای تامین سنگ آهن به عنوان ماده اولیه داشته باشد و ایمیدرو باید در این زمینه اقدام کند. 

 

استفاده از باطله‌ها به مثابه معدن جدید

غریب‌پور با اشاره به ضرورت برنامه‌ریزی شرکت گل‌گهر برای دستیابی به معادن زیرزمینی، گفت: این شرکت باید با بهره‌گیری از فناوری‌های روز، امکان شروع عملیات اجرایی در معدن زیرزمینی را فراهم کند. 

وی ادامه داد: موضوع دیگر، فرآوری باطله‌هاست که چنانچه این شرکت به فرآوری ۴۰ میلیون تن باطله موجود در معادن خود ورود کند، مانند این است که یک معدن جدید (شماره ۷) را در کنار ۶ معدن موجود، راه‌اندازی کرده است.

 

ملارحمان خبر داد: اقدامات جهشی تولید، فروش و توسعه در سال ۹۸

جمشید ملارحمان، مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در این نشست ضمن قدردانی از حمایت‌های غریب‌پور و همکاران از این شرکت، گفت: شرکت گل‌گهر به عنوان بازوی اجرایی ایمیدرو در سال ۹۸ در تولید، فروش و توسعه، اقدامات جهشی انجام داد. 

 

وی ادامه داد: این شرکت، سال گذشته در تولید کنسانتره ۳ درصد، گندله ۳ درصد و فروش داخلی این دو محصول از نظر تناژ ۵ درصد رشد داشته است.

 

ملارحمان ادامه داد: سال گذشته، مجموع سرمایه‌گذاری‌های ارزی و ریالی این شرکت و شرکت‌های هم‌گروه معادل ۸ هزار و ۲۸۳ میلیارد تومان بوده که برای حدود ۵۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است. این میزان سرمایه‌گذاری، بیش از ۶۰ درصد سرمایه‌گذاری‌های سال‌های قبل بوده است. 

 

افتتاح ۱۴ طرح در سال جاری

مدیرعامل شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با اشاره به افتتاح ۱۴ طرح در سال جاری گفت: مجموع این سرمایه‌گذاری‌ها ۱۶ هزار و ۵۵۶ میلیارد تومان با اشتغال ۴۳۷۰ نفر به طور مستقیم و غیرمستقیم است.

وی ادامه داد: این شرکت ۱۳ طرح، آماده کلنگ‌زنی برای سال جاری دارد که میزان سرمایه‌گذاری ارزی و ریالی آن به ترتیب ۱۲۲۴ میلیون یورو و ۱۰ هزار و ۲۹۰ میلیارد تومان با اشتغال‌زایی مستقیم و غیرمستقیم ۶۴۶۴ نفر است.

 

 

۹۰ هزار قطعه بومی شده در گل‌گهر

ملارحمان خاطرنشان کرد: این شرکت در ۲ برنامه جداگانه برای ۱۴۰۴ و ۲۰۳۰ برنامه افزایش ظرفیت محصولات و زیرساخت‌ها را دارد. 

 

لازم به ذکر است، با توجه به گزارش ارائه شده در منطقه گل‌گهر ۱۲۰ هزار کدقطعه برای بومی‌سازی وجود دارد که تاکنون ۹۰ هزار قطعه (۷۵ درصد) بومی‌سازی شده است و سال گذشته یک هزار قطعه، بومی‌سازی شد. 

به گفته ملارحمان، میزان پیشرفت طرح انتقال آب خلیج‌فارس به گل‌گهر نیز در قطعه اول ۹۵ درصد، قطعه دوم ۸۸ درصد و قطعه سوم ۸۵ درصد است. 

 

بنا به این گزارش، امروز کارگروه کنترل مدیریت ایمیدرو و گل‌گهر به عنوان سومین کارگروه کنترل مدیریت شرکت‌های بزرگ معدنی و صنایع معدنی در ایمیدرو برگزار شد.

روابط عمومی و امور بین الملل

 

 

آیا این خبر مفید بود؟
بر اساس رای ۰ نفر از بازدیدکنندگان
جهت مشاهده نظرات دیگران اینجا کلیک کنید
copied